GECE GEÇEN GEMİLER

Gece-Gecen-Gemiler

Bu kitap dingin havasıyla beni etkiledi. Karlar içerisinde bir hastane, hayatın tükettiği bir kız, hayatla hiç barışamamış bir adam ‘huysuz adam ‘ ,çeşitli dertlerle çevrelenmiş hastalar , bakıcılar, çalışanlar, kısaca hikayeleri olan insanlar.  bernadine ve onun öyküsünü okuyoruz ama daha çok bir film şeridi gibi hayatı gözlemliyoruz. onun o hastanede yaşadıkları ve alt metinde insan psikolojisi , aşk , merhamet , duygular ve yaşama tutunma mücadelesi. hastane dedim diye yanlış anlaşılması bunlar ölümcül hastalar değil . fiziksel hastalar bile değil bunlar ruhları yara almış, hayattan bıkmış ve kaçmış bir avuç insan . hayal kırıklığı ve kalp kırgınlığı olan insanlar .

bu insanlar arasında bernadine hayatın ona verdiklerinde mutluluğu bulamamış, istediklerini de alamamış bir kadın . huysuz adam ise hayata hiç yüz vermemiş ,hatta denememiş bile, zoraki yaşıyor ama öyle de doğal . ve insanlar öyle doğal , gerçekçi ki sanki  yanı başımızda yaşanan olayları izliyoruz.

kitapta kariyerle ilgili bir kısım vardı sanırım en çok sevdiğim kısım o oldu ve tabi bir de mektup onu da çok sevdim . aşk olayını hele de böyle sıradan ama sıcacık olan bir aşkı okumak da bana zevk verdi. bernadine nin neden o hastaneye gittiğini de anlayabiliyorum .  baş karakterle empati kurabildiğimden belki de böyle hoşuma gitti yada dingin olması beni yormaması yüzünden bilemedim .

kısacası yalnız iki insanın nasıl da bir olabildiğinin hikayesi . beğendim . elinize geçerse tavsiye olunur .

 

Bir Cevap Yazın

