MEÇHUL BİR KADININ MEKTUBU -STEFAN ZWEİG

SANA , BENİ HİÇ TANIMAMIŞ OLAN SANA ,

meçhulBu kitabı ne kadar çok istiyordum anlatamam , kaç zaman önce film uyarlamasını izlemiştim de bu kitap benim olmalı diye dolandım durdum ama nedense bir türlü alamadım. sonunda kardeşime aldırdım. ve nihayet okuyabildim. çok kısa zaten hemen bitiyor ama öyle derin bir kitap ki bakmayın kısa oluşuna . ben böyle bir psikolojiyle böyle bir kadın karakter yaratabilen bir yazar hele de erkek yazar( empati kurabilmesi açısından erkek olması şaşırtıcı )çok az gördüm .  gerçi kadının ahlaki değerleri olmaması onu bir parça erkek tarafından yazıldı diye düşündürtüyor az da olsa çekingenlik veya utanma hissederdi diye düşünmedim değil.

Bir kadın ki delice bir tutkuyla bütün ömrünü harcasın , hastalık derecesinden bir aşkla . Bir kadın ki aklını , ruhunu , tüm varlığını bu sevgiye versin. Bu uğurda bir hayat tüketsin. Bir adam ki bu aşktan hiç haberi olmasın. Ben mektubu okudukça kadına kızdım , sevdiği adamı yada öyle olduğunu düşündüğü adamı bu kadar yüceltsin . Bu tutku da değil takıntı adeta . Ama öyle deli öyle akıl almaz ki insan bu kadına da yaptığı çılgınlıklara da kapılıp gidiyor.

on üç yaşında karşı daireye taşınan genç bir adama aşık olan hanım kızımız . bütün hayatını bu aşka göre şekillendiryor. ve ne yaparsa yapsın adamı her seferinde onu unuttuğu gerçeğiyle baş başa kalıyor. beyaz güller ve unutulmak daha doğrusu hiç tanınmak ne kadar acı . bu yüzden ki hitap kısmı bu kadar anlamlı böyle güzel başlayan başka bir mektup var mı ? sana , beni hiç tanımamış olan sana, karşılıksız ancak böyle anlatılırdı.

beni bıraksanız sayfalarca anlatırım kadını psikolojisi adamın psikolojisi falan ama kısa kesmek lazım , uzun lafım kısası ben bu kitabı pek sevdim. delice bir bağlılıktan mı işi özü mektup da  ondan mı bilmem ama fena sevdim .

tavsiye olunur efem🙂

şimdilik esen kalın .

MEÇHUL BİR KADININ MEKTUBU -STEFAN ZWEİG” üzerine 2 düşünce

  1. merhabalar ☺tavsiyeni hemen alıyorum🙂 nasıl merak ettim hem filmi hem de kitabı film aynı isimle mi çekilmiş acaba ?
    ve şimdi kitabı aramanın yollarına girişecem ayrıca kendimi tutabilirsem filme direk dalmıycam çünkü genelde bu tarz kitaptan filme dönüşen filmlerde kitaba öncelik veriyorum ama bu seferlik bi değişikliğe gidebilirim🙂

    • merhaba🙂 umarım sen de beğenirsin ben çok sevdim . nedendir bilmiyorum ama çok hoş bir hikaye🙂 keyifli okumalar iyi seyirler . bitince beğendin mi haber et merak ederim🙂

Bir Cevap Yazın

