Saraydan Sürgüne

374-Saraydan-SurguneBu kitabı canım arkadaşım Nilü ‘den ödünç aldım . Çok seversin dedi ve haklı da çıktı.  Yedi yüz sayfa olmasına rağmen akıcıydı ve ben bitmesin diye daha yavaş okumakla bir solukta bitirmek arasında gidip geldim. Son osmanlıların sürgün hikayesi anlatılan daha doğrusu hatice sultan ‘ın kızı selma ‘nın hayat hikayesi sürgün yılları . Kitabın yazarının da selma ‘nın kızı olmasından dolayı farklı bulduğum bir kitap oldu. Bir insanın annesini böyle hayal etmesi ilginç geldi bana .

Selma ‘nın imparatorluğun son günlerine rastlayan çocukluğu beyruttaki sürgün günleri sonra  hindistandaki rani günleri ve paris’ de son bulan savaş günleri nereye giderse gitsin yabancı olan selma nereye giderse gitsin özgürlük savaş ve sürgün ile karşılaşan selma . kitabı gerçekten çok beğendim o kadar çok düşündürdü ki bazı noktaları biraz tuhafıma gitmedi değil ama insanları ve ülkeleri o siyasi durumları analiz edişi çok hoşuma gitti.

keşke her şeyi anlatabilsem ama biraz tembelliğe kaçacağım . severim tarihi olayları hele de böyle aslında bu işin bir de şunu yanı vardı diyen kitapları çünkü bu kitap insanı fazlasıyla ikilemde bırakıyor insana doğru ile yanlışı unutturuyor . beyaz ile siyah yok oluyor kafanız karışıyor . kim haklı kim haksız hem bunun ne önemi var diyorsunuz . bir konu hakkında kesin kararlar veremediğim çok olmuştur ama bu düşüncelerimin kesin olmaması ve benim şüphe içinde bulunduğum durumlar bana biraz acizce gelir genelde çocukluktan kalma bir alışkanlıkla doğru ve yanlışı hep kesin çizgilerle ayırt etmek istemişimdir fakat hayat böyle değil bunu tekrar hatırladım.  ve insanların birbirlerini sırf kendi duygularını açıklamakla düşecekleri – aşağılanmış olacaklarını sandıkları – durumdan kurtarmak için konuşmadıklarından yanlış anlamaları. söylenmeyen sözler ne kadar zarar verirmiş oysa.   bunu Raca ile selma arasındaki tuhaf ilişkiden çıkardım . Ne raca saf kötü ne selam saf melek . denge hayatın kendisinde saklı.

kitap hakkında sayfalarca yazılır ,her noktası, detayı incelenebilir.  hem çok sevip hemde bazen çok nefret ettiğimden bu kitabı tavsiye ederim. benden bu kadar efem . şimdi içimde söylenmemiş ama konuşulmak için çırpınan kelimeler yığınıyla  kaçarken eğer okuyan olursa hakkında sohbet etmek istediğimi belirtirim .

esen kalın efem 🙂

Bir Cevap Yazın

