Umutsuz Aşkın Gözyaşları – Deeanne Gist

umutBu gün biriktirdiğim bütün yazıları yazmak istiyorum çünkü dün sağ olsn canım arkadaşım nilü den yei kitaplar aldım yazıları yazıp yine okumaya devam edeceğim .

İlk defa okuduğum yazarlardan biri de bu . Ben romans severim tabi ara sıra öyle ardı ardına okunmaz bu kitaplar insanı bayar. şöyle beş altı kitaptan sonra araya kafayı dağıtıcı olarak serpiştirilince güzel oluyor. Kitabın konusuna gelirsek ingilterede eğitimli bir leydi olan costance sürgüne gönderilen amcasını son defa görmek için gemiye biner. planı gemi hareket etmeden önce çıkıp gitmektir ama gemi kaptanı tarafından zorla alı konur ve tütün karşılığından amerikalı bir adama gelin diye satılır. amerikan kolonilerinde tütün çok değerli olduğundan orada nüfusun artırılması şartttır ama bunun için gönderilecek gönüllü gelinler olmadığından sadece suçlular, sürgüne göndrilenler falan var. neyse efem costance ve drew in aşk hayatı yani gelişecek olan aşk hayatı ve bunun yanında koloni hayatı insanların yaşayış biçimleri , yerlilerle sorunlar falan anlatılıyor.

bir romans tan sizi bilgiendirmesini falan bekleyemezsiniz tamamen kurmacadır bu kitaplar ama kitabı okurken hiç bir şeyleri olmadan nasıl yaşadıklarını hayal ettim. gözümde o eski devirler ve yaşanılan sıkıntılar canlandı Allaha şükürler olsun ben böyle bir dönemde yaşamamışım yokluk ne kadar kötü bir şey teknoloji falan yok onu anladım ama en basit temel insan gereksinimleri için olan icatlar bile yok . nasıl bir hayatmış o koloni hayatı . neyse efem yazarımız yerlilerle kolonicilerin şavaşından da bir parça bahsetmiş  ne kadarı doğruysa artık. sıkmayan ama benim favorim de olmayacak bir kitaptı. şöyle değişiklik olsun diyenler okuyabilir fazla bir şey beklemeden tabi 🙂

Bir Cevap Yazın

