ÇatıKatı Aşıkları – Şükran Yiğit

çatıYine daha önce okumadığım bir yazar .  Çatıkatı Aşıkları ile ilgili söylemek istediğim bir sürü şey vardı kitabı bitirince yazsaydım sanırım sayfaları bulurdu. ama aradan zaman geçti ya bende biraz sakinledim . önce konusunda bahsedeyim . süreyya hanım yaşlı bir kadın , bir kırtasiye işletiyor. bir gün ilan ile iki çatı katına iki yalnız kiracı buluyor. bunlar genç olunca da aralarında bir şeyler olsun istiyor tabi. neyse efem bu üç yalnız insanın hayatı süreyya hanımın berrin diye bir kadının tuhaf mektubuna maruz kalmasıyla içiçe geçiyor.  yaşlı kadın yardım isteyince laden ve mercan da ona yardım ediyor artık sık sık bir araya geliyorlar falan . sonrada süreyyanın geçmişi ile diğerlerinin geçmişi falan açığa çıkıyor. çok fazla da bilgi vermek istemiyorum çünkü verdiklerim bile kitabın çoğunu kapsıyor.

kitap süreyya nın ağzından aktarılmış. bir anlatı var ki bu kitabın kahramanı bu detayı hep çok severdim nedense bu kitapta hiç hoşlanmadım. bu kitapta hoşlnamadığım başka şeylerde var bir kere kitap kurguda çoğu zaman boşluğa düşüyor. eksik yanları sizi rahatsız ediyor. onu da geçtim yazar size hep bir şeyler vad ediyor bir sır bir gizem çözülecek diye beklerken çok basit şeylerle ile karşınıza çıkıyor bu da insanı sinirlendiriyor haliyle. sonra o karakterler yok mu o karakterler hani gerçekçi olsun demiş ama aslında o da olmamamış bir kere bu kadar yalnızlıkları vurgulanan insanların böyle kapalı hayatların nasıl oluyor birden bire yakınlaşmaları gerçekleşiyor anlamadım. diğer insanlarda mı bir sorun var yani. süreyya karakteri de bana en sevmediğim kitap karakterleri listesini yazdıracak cinstendi. herkes yanlış bilir havaları, diğer insanlardan kendini ayrı tutması, başka hayatları yönlendirmesi vs. ne bilim kadından hiç hoşlanmadım. berrin hanım bile daha ilginç bir karakter onun hikayesini daha çok merak ettim. geçmişini detaylarını falan verseymiş ya yazar. gerçi o bir çok detayı vermemiş bunu mu verseymiş 🙂 bu kitaba karşı acımsızım kabul eidyorum ama hepsi yazarın bana bir hikaye anlatacakmış gibi gizemli takılıp beni hiç şaşırtmamasından kaynaklanıyor yani hayalllerimi yıktı. umutlanıp ortada kaldım 🙂

çok konuştum daha çok konuşurdum mercan ve laden hakkında mesela ama olmaz mercanın tavrını neden herkesin yanlış anladığını aslında karakterin de pek inandırıcı olmadığını üstelik kıza hiç de ilgi göstermediğini düşündüğümü söyleyemem değil mi ? uppps 🙂 söyledim bile . neyse efem ben bu kitapla hesaplaşmamı burada kesip kaçıyorum size de tavsiye ederim bakalım benim gibi düşünecek misiniz . belki de ben haksızlık ediyorum kitap çok başarılıdır ne dersiniz ?

esen kalın efem 🙂

Bir Yanıt Bırakın

