Günden Kalanlar – Kazuo İşiguro

gunden-kalanlarBu kitabı Nur sen ingiliz seversin diye verdi elime. Malum ben bayılırım o ingiliz edebiyatı ve dönem atmosferine. Yazarımız bir japon ama çoculuğundan beri ingilterede yaşaşmış .oldukça fazla ödüllü bir yazar. günden kalanların bir filmi de varmış ilk fırsatta izleyeceğim. ayrıca beni asla bırakma yani never let me go yine yazara ait bir kitaptan uyarlama bir filmmiş o da listelerime giriş yaptı .

iki japon yazar ikisi de yurtlarından başka diyarlarda böyle güzel şeyler yazmışlar. Bu kitabı tavan arasındaki Buda ‘dan daha çok sevdim . Hatta keşke kitap ödünç değil benim olsaydı dedim. Başlarda ben böyle gideceğini tahmin etmedim ama kitabı bitirince vay be dedim.

konusuna gelirsek ingilterede bir baş uşağın ağzından onun hayat hikayesini , çevresini , nazi dönemini , patronlarını , yaşadıklarını kahyaları, uşakları , ev ahalisini , bir uşağın sahip olması gerekenleri, mesleğin önemini ve inceliğini , bir baş uşağın görevlerini öğreniyoruz. bakmayın siz bir baş uşağın sıradan hayatı değil aslında anlatılan , yazar sıradanlık içinde çok şey anlatmış ama bunu iyi gizlemiş basit bit günü okuduğunuzu sanarken aslında bir sürü şeye dair bilgiler ediniyorsunuz. vakur un kelime anlamı mesela kitabın maksadı sadece bunu anlatmak gibi geliyor ama asıl iş o kelimenin barınbdırdıklarıyla ilgili onu ne kadar ve kimler nasıl becerebiliyor. sonu itibari ile hüzünlü de bir hikaye.

o dönemi , aristokrasi falan hep merak ederdim ama hiç bir uşağın gözünden düşünmemiştim. patronlar kadar çalışanlar için durum nasıl , sadakat nedir. birinin diğerine tabi olması ne kadar doğru ne kadar hakkaniyetlidir. ve yaşanmamış hayatların bedelini kimler öder. bu vazgeçişlere değer mi. pişmanlık kabul edilse geriye sadece hayıflanma mı kalır ,bundan mıdır doğru tercihler yaptığımıza kendimizi ikna etme çabalarımız. aslında sorulacak çok soru var, analatılacak çok şey var , anlamlandıramadığım da çok şey var. bu kitabın içinde gizliden gizliye anlatılan her bir detay için ikinci kez okumaya kannat getirdiğimi aktarmalıyım.

ben çok beğendiğimi belirtir. okumanızı salık veririm . benden bu kadar arz ederim efem 🙂

Bir Yanıt Bırakın

