Pal Sokağı Çocukları – Ferenc Molnar

palSize çok sevdiğim, daha yeni okuduğum bu yüzden geç kaldığım için kendime haylice kızdığım bir kitaptan bahsedeceğim. Pal sokağı çocukları bir çocuk kitabı ama bence böyle genelleme yapmaya hiç gerek yok çünkü ayrıca bir yetişkin kitabı da olabilirmiş. hele de bu günlerde arkadaşlık , dostluk nedir unutan yetişkinlere özellikle tavsiye edilmeli.

hikaye çok güzel bir açıdan da çok buruktu. ben kitabı bir günde okudum zaten kısa olması ve kitabında bırakılamayacak kadar güzel gitmesi yüzünden hemen bitiveriyor.  Bu kitap pal sakoğında yaşayan bir grup çocuğun hikayesi onların ve oyun oynadıkları o boş arsanın nasıl savunulduğunun hikayesi. çocukların o kendine has oyunları ve yetişkin vari durumları beni pek eğlendirdi. as üst ilişkileri ,dernekleri falan baya güzeldi hele savaş sahneleri 🙂

kitabı beğenmemin bir nedeni de sanırım o boş arsaya yabancı olmamamdan kaynaklanıyor. doksanlarda geçen çocukluğum , oyun arkadaşları , sokakta boş arsada birleşen çocuklar ve dostluk bunların hiç biri bana yabancı değil. ben bu kitapla bir günlüğüne de olsa çocukluğuma döndüm tabi hafızamın bana izin verdiği ölçüde . bu yüzden çok sevdim tavsiye ederim . hala çocuk kalan yanınıza hitap eden sıcacık ve hüzünlü bir hikaye sizleri bekliyor . benden söylemesi 🙂

Pal Sokağı Çocukları – Ferenc Molnar” üzerine 6 düşünce

  1. 3. ya da 4. sınıfa falan gidiyordum sanırım ablamın hediye etmişti. O zamanlar pek anlamasam da hayatımda kocaman bir yere sahip olmuştu. Çocuktum, kitaptaki kahramanlarda ben gibiydi onlar oyun oynarken bende gizlice yaklaşırdım yanlarına, oyunlarına katılırdım. Geçenlerde aklıma geldi tekrar tekrar okunacak bir hikaye. Bir de filmi varmış, yeni öğrendim bir ara indirip onu da izlemeli. :)) Bu kitabı okuyan çok kişiye rastlamadım, o yüzden bulunca da oyun arkadaşımı bulmuş gibi seviniyorum. Beni tekrar o anılara döndürdüğün için teşekkür ederim. :))

    • asıl ben teşekkür ederim . malum baya geç kaldım okumak için ama nilü vesile oldu da okudum sonunda filmi bilmiyordum fırsat bulunca izlerim artık 🙂

    • oldukça geç kaldım ama arkadaş sayesind eokumuş olduk bu da bi şey hiç okumamaktan iyidir 🙂 ee artık çocuk olmadığım için ağlamadım tabi fakat çok acıklıydı üzüldüm baya 🙂

Bir Cevap Yazın

