İstanbul Hatırası – Ahmet Ümit

is

Bu günlerde beni bir okuma sevdası aldı gidiyor. Malum severim kitap okumayı hele de bir huyum vardır ki bir şeye başlayıp uzun süre hep aynı şeyi yapmak şimdi de sağ olsunlar nilü , nur ve ablam sayesinde elimde bir sürü kitap oldu. ödünç kitaplar beni benden aldı ve kendimi devamlı kitap okurken buldum.

Bu kitap Ahmet Ümit kitabı okumammış bendeniz için bir tanışma vesilesi oldu. Nilü ‘den aldım kitabı . Aslında polisiye kısmı beni pek tatmin etmedi. sonu falan belliydi. Katilleri anlamak güç değildi. Fakat kitabın sonlarına doğru anladım ki bir kitap bir insanı ancak bu kadar bilgilendirebilir. İstanbul ve tarihi ile ilgili hiç bilmediğim bir sürü şey öğrenmiş oldum. Bunu ancak kitabı bitirmeye yakın fark ettim. Belki fazla meraklanadırmıyor , öyle yaancı polisiyeler gibi ağzınız açık kalmıyor ama kitap size okuduktan sonra kendinizi geliştirebileceğinizin garantisini veriyor. Bir sürü yeni bilgi ve ben İstanbulu hiç bilmiyormuşum nidaları ile sonlanacak . Ayrıca kitaptan sonra tarih merakınız artacak ve hemen müzeleri gezmek isteyceksiniz. Hikayenin anlatışı , uslup falan iyiydi. yalnız bazı yerlerde sıkıldım nevzat komiserin özel hayatı mesela hiç mi hiç ilgimi çekmedi. ama o da hikaye için gerekliydi tabi . bundan sonra başka kitaplarını da alıp okumak istediğim yazarlar arasına girdi Ahmet Ümit , polisiye için alıştığımın dışında olsa da bilgi için güzel kitaptı vesselam .

kısacası sevdim 🙂

İstanbul Hatırası – Ahmet Ümit” üzerine 2 düşünce

  1. İstanbul tarihi konusunda gerçekten bilgilendirici bir kitap ama dediğin gibi polisiye yanı pek güçlü değil. Okuyucu katili hemen buluyor. Üç kitabını okudum Ahmet Ümit’in ama hala en sevdiğim Kavim romanıdır. Şimdi tekrar okusam aynı şeyi düşünür müyüm bilmiyorum tabii çok olmuş okuyalı :’) .

    • bende polisiye kısmını çok vasat buldum fakat bilgilendirici olması onu kotardı . bahsettiğin kitabı bulursam onu da okurum bakalım nasılmış 🙂

Bir Cevap Yazın

