BİRİKTİRDİKLERİM – PART 1

Ne mi biriktirdim tabi ki yazıları . Çok uzun zaman oldu ben buraya uğramayalı yani benim için uzun zaman oldu. Bu günü bloguma ayırmayı düşünüyorum yani bu yaşlı pc izin verirse çünkü yazı yazmamı bile engelleyecek gibi duruyor.

Kaç zamandır hiç fırsat bulamıyorum bir sürü şey yazacak ama bekledikçe benim aklımdakiler e uçup gidiyor. hadi başlayalım 🙂

imagesHiç kitap okumuyorum kızgınım kendime bu yüzden ilk önce kitap tavsiyesi ile başlayalım . Kürk mantolu madonna yı okudum çok önce okumam gerekirdi zaten bir günde bitecek kadar kısa ama ben uzun yıllar bu kitaptan habersiz yaşamışım. çok beğendim . kitaptaki kadın da erkek de sosyal hayata uyum sağlayamamaları nedeniyle ilgimi fazlasıyla çekti. tabi anlatımın yanında o şiir gibi cümlelerin anlam yoğunluğu beni benden aldı. sevdim . pek sevdim . artık Sabahattin Ali ‘nin diğer kitapları için sabırsızlanıyorum.

dgSiyah beyaz filmlerden gidelim Laura 1944 yapımı bir film noir .  Yönetmeni OTTO PREMİNGER . Konusu ise genç bir kadının cinayetini araştıran dedektif onun çevresindekileri sorgulamaya başlar. olayın içine girdikçe ölen kadına yakınlık hissetmeye başlar. tabi bir cesede ilgi duymak normal değildir. daha sonra aslında ölen kadının başka biri olduğu ve lauraya çok benzediğinden o sandıkları ortaya çıkar. dedektifte ortaya çıkan laura dahil olmak üzere herkesten şüphelenip olayı çözmek ile lauranın sevgisini kazanmak arasında gidip gelir. konu itibari ile pek ilginç değil.  izlediğim film noir ler içerisinde vasat buldum . 

Bir diğer siyah beyaz film ise bir efsane haline gelmiş çok konuşulan kayıp hafta sonu . The lost kayıp haftasonuweekend ‘i izlememin en büyük sebebi tabi ki yönetmeni Billy wilder malum kendisi listeme girmiş bulunmakta 🙂 film ile ilgili kısaca bilgi vermek gerekirse. Bir alkoliğin hafta sonunda yaşadıkları anlatılıyor.  Film 1945 yapımı ımdb puanı :8.1  ve bir diğer alıntı ise şöyle En İyi Film, Erkek Oyuncu, Senaryo ve Yönetmen olmak üzere 4 anadalda Oscar’a uzanan film, 1946 yılında Cannes Film Festivali’nde de Altın Palmiye’ye Layık görülmüştü. Premiere’e göre tüm zamanların en tehlikeli 25 filminden biri…bu kadar bilgi yeter sanırım . Gerçekten oyunculukları ile de büyüleyici bir film olmuş.

indirsiyah beyaz demişken Alfred hictchcock ‘dan bahsetmezsek olmaz. Rope yani İp 1948 yapımı polisiye gizem gerilim türünde ama bence biraz da felsefe ve psikoloji sosunda pişmiş. İki üniversiteli genç Nietzsche ‘nin bir felsefesinden etkilenirler ve sınıf arkadaşlarından birini öldürürler. sırf macera olsun ve hocalarına da ne kadar zeki olduklarını ispatlasınlar diye de cesedi sakladıkları evlerinde bir de parti verirler. o akşam yemeğinde yaşananlar diyaloglar ve insan olmanın aslında nasılda baside indirgenemeyeceği ile ilgili bir de ders barındırıyor.  gençler için gereksiz insan ölmeli bu sorun değil kimin gereksiz olduğuna da onlar karar veriyor. bu kararı kimin verebileceğine dair de düşünceleri var tabi . üstelik yakalanmayacaklarına inançları da tam çünkü onlar üstün ve aşırı zeki. neyse efem . film fazlasıyla düşündürmeli iyi bir keyif sunuyor gerilim de vasatın üstünde en önemlisi film de james stewart nam ı diğer jimmy stewart var . ondan sonraki yazılarda uzun uzun bahsedeceğim fakat film izleme sebebi oluyor kendisi bilginize 🙂

Biraz da romantik komediden gidelim ne dersiniz. A bride for christmas bir saatlik romantik komedilerden . üç kez nişan a bridebozan sonuncusunda da düğünden kaçan kızımız artık evlenmemeye yemin etmiştir.  ama esas oğlan  da tam bu sırada arkadaşlarıyla iddaya girmiştir. istediği kızı elde edip evlenmeye ikna edeceğini söyler.  the one olayına fazlaca sarmış üstelik noel muhabetine de sıkı sıkıya bağlı olduğundan mutlu sonla kaplanmış her anı mesaj içerikli film . romantik komedi olarak benden fazla bir puan alamadı başı sonu hatta gidişatı belli olan ama bir saati geçirmek için ha bir de ingilizce izlerseniz dile katkısından fena değil kategorsinde yer aldı.

beatdiğer romantik komedi beauty and the briefcase  moda için yanıp tutuşan hanım kızımız özel hayatında kimseleri beğenmemektedir. bir listesi vardır ve ona göre bu listede on da on yapacak kimse yoktur. filmin başı itibari ile kıza hak verdim ortada normal adam yoktu. öylesine açtım bu filmi ingilizce izlerim diye . kızımız  önemli bir firma ile görüşür ve istediği işi almak için gizli bir şekilde bir yerde çalışıp takım elbiseli adamlar hakkında yazı yazmalıdır.  onlarla flirt edip yaşadıklarını dergide yazacaktır. bunun için bir yatırım firmasında bir çok yalandan oluşan cv ve biraz da dümenle işe girer. adam kaynayan bu yapıda flirt edecek birilerini bulmak da da hiç zorlanmaz. tam bu sırada hayatının erkeği olduğunu düşündüğü ingiliz aksanlı yakışıklı bir adamla tanışır. adam kızın listesinde ona tekabül eder ama editörü onunla çıkmasını yasaklar . kızımızda tabi ki de kalbinin sesini dinler ve bolca yalan söyler. filmde en uyuz olduğum nokta tabi ki bu kızın kör gibi o yakışıklı tatlılık misali patronun görmemesiydi. adam eher gün aynı renk gömlek giyip her gün aynı şeyi yerken fazlasıyla tuhaftı kabul ediyorum ama o creepy durumları bile sevimliydi be 🙂 tabi herkesin de anlayacağı gibi yalanlar yatsıya kadar sürdü her şey ortaya çıktı olaylar karıştı. filmi izleyin detaylarda boğulun , o patrona da aşık olun efem. ana fikirde bu liste miste boş işler canım benim hayali insanlara aşık olacağına etrafına bak gerçek insanlarla tanış olmuş . ee bu durumda kore dizilerinde adamlara aşık olmak yasak tamam mı 🙂 

ayy ne çok şey birikmiş diğerlerini de başka bir yazı da nlatayım bu gidişle en az 3 tane uzun soluklu yazı olur şimdilik bu kadar efem 🙂

Bir Cevap Yazın

