Verses Of Love – Ayat Ayat Cinta – Aşk Ayetleri

Bu filmi izleyeli baya oldu aslında ama bir türlü anlatamadım. çok satan bir romanadan uyarlama endonezya yapımı bir film. konusu ise mısırda eğitim gören endonezyalı fahri ‘nin biri türk biri endonezyalı ikisi mısırlı kız arasında kalmasını anlatıyor. filmde kızlar fahri ‘yi mükemmel erkek gibi görüyorlar ve hepsi onunla evlenmek istiyor. fahri de onların arasında bir seçime zorlanıyor.

filmi anlatırken spoiler vermemek de çok zor ama ben elimden geleni yapacağım. benim en beğendiğim sahne hapishane de adamın fahriye söylediği tiraddı . ne yani sen sıkıntın yokken ibadet ediyordun ama sıkıntıya düştün hemen vazgeçtin tanrından diyor.sonra tanrı günahkarların da tanrısıdır dediği o yer  ve ona gösterdiği hz. yusuf örneği çok ironikti. hz. yusuf eğer böylesi daha hayırlı ise hapiste kalmak istediğini söylerken dualarında o kibirli fahri hemen değişti. mükemmel ahlaki , islami terbiyesi ilk sınavda sınıfta kaldı. ben fahri yi sevemedim gitti. çok uyuz oldum . başlarda o ben çok mükemmelim diye kasınmalarını maskelerken uyuz oldum. bence içinde gizliden gizliye bir kibir vardı . sonra da tabi ki karısına yaptıklarından dolayı sinir oldum.

islami bir bakış açısıyla ele alınan karakterler var bu yüzden normalde izlediğimiz yapımlardan farklılık gösteriyor. ben bazı kısımlara katıldım bazı kısımlara olmaz dedim . islami bakış ile feminist bakışın pek yan yana olmadığını gösteriyor insanları kızdıradabilir . islamın çok eşlilik bakış açısının yanlış anlaşıldığını düşünüyorum. farklı bir çağda yaşıyoruz ve bu da düşüncelerimize işliyor .

farklı bir film bence izlenmesi gereken bir film.  tabi ki baştan sona anlatılanlar ve işlenen konulara katılmak mümkün değil bazı kısımlar yok artık dedirtiyor ama o hapishane sahnesi için bile izlenmeye değer.

fazla da spoiler vermeden kaçıyorum . esen kalın efem .

not : izleyenlerin yorumlarını da merak ediyorum .

 

Verses Of Love – Ayat Ayat Cinta – Aşk Ayetleri” üzerine 4 düşünce

  1. bu filmi birkaç ay önce izlemiştim açıkcası film beni çok etkilemedi hatta bazı yerleri ters geldi. senin de söylediğin gibi içimde bir feminist var sanırım 😛

    şöyle ki 2 kadınla evlenme olayının nedeni bana göre pek geçerli değildi belki de ben aşka inanmadığım için. aslında daha birçok kafama yatmayan kısım vardı. film kötü müydü hayır ama bana hitap etmiyordu.

    • o ters yerleri çok iyi anlıyorum çünkü bana da geldi he he 🙂
      o çok eşlilik kısmında sinirimden köpürdüm resmen ben fahri ye de uyuz oldum kızlara da 🙂 ama hapishane sahnesi falan iyiydi 🙂

  2. ben yeni izledim bu filmi genel olarak güzeldi fakat çok eşlilik benimde tuhafıma gitti açıkçası kalbe ancak bir kişi girebilir fahrinin davranışlarının dogrulugunu düşünmek lazım. ayşe karakteri çoook güzeldi kimse ikinci evlilige izin vermez(ben dahil:))iii sabırlı çıktı:))

    • benimde filmden hiç hazmetmediğim noktalar bu çok eşlilik oldu . fahri bir yanar döner geldi bana sinir oldum . ayşeyi de hiç anlamadım zaten nasıl kabul etti ve maria o da onu istemeyen birine nasıl böylesine davranabildi hayret anlamam imkansız galiba 🙂

Bir Cevap Yazın

