Öteki Kraliçe – Tudor Masalına Devam

malumunuz ben philippa gregory ‘nin bütün serisini okumuştum bir tek öteki kraliçe kalmıştı çok zaman geçti bir türlü kitabı alamadım. geçenlerde kardeşim görüp bana hediye diye almış ee ne yaptım oturup bir solukta okudum . fakat çok zaman geçmesinden mi yoksa yazarın tarzına bu kadar alışkın olmamdan mıdır bilinmez diğer altı kitaptan aldığım tadı alamadım. bu kitap daha az sürükleyici daha az merak uyandırıcı olmuş.

diğer kitaplarda da sonunun ne olacağını biliyordum yani tarihi kişilikler olduğu için kim öldü kim kaldı belliydi ama işleniş öyle akıcı ve merak uyandırıcıydı ki kaç sayfa olursa olsun bir solukta biterdi oysa bu kitap beni diğerleri kadar tatmin etmedi daha heyecanlı bir şeyler beklerdim. bu sebepten kırmızı kraliçe için fazlasıyla heyecanlanmıyorum.

konusuna gelirsek bakire kraliçe elizabeth in kuzeni iskoçya kraliçesi mary ile girdiği taht mücadelesinden ibaret.  iskoçya kraliçesi, ingiliz tahtı varisi ve fransanın eski dul kraliçesi olan mary katoliklerin desteği ile iskoçyaya geri dönüp hem ingilteredeki esaretin kurtulmak hem de bir gün ingilterenin kraliçesi olmak için planlar yaparken  , protestan elizabeth tahtını ve dininin geleceği için iskoçyalı mary i tutsak olarak tutmak ve yenilmemek için çabalıyor. iki kraliçe nin ve iki dinin ortasında kalan bess ve george ı da unutmamak lazım.

kitap benim boleyn mirasında da çok sevdiğim farklı kişilerin ağzından yazılmış. ben bu tür anlatımları seviyorum.  üç farklı bakış açısı ile anlatılıyor. hem karakterlerin düşüncelerine doğru da bir yolculuk yapmış oluyoruz.  kimin haklı kimin haksız olduğunun belli olmadığı ,herkesin kendince kendi çıkarları doğrultusunda hareket edip, kendini korumaya çabaladığı bir dünya . herkes her an hain , dönek ve güvenilmez olabilir. en yakın kişiler bile casus olabilir. bu dünyada herkes kötü ve aynı zamanda herkes insani olarak ters olsa da kendi için en doğrusunu yapıyor. ben hiç bir karakteri sevmedim ama george  daha bir gıcık oldum. şeref şeref diyenlerin tehlike anında ilk dönen insanlar olması ne ironik.

harika bir kitap diyemeyeceğim ama seriyi takip edip tarzı seviyorsanız sıkılmadan okunduğunu söyleyebilirim. zaten 590 küsür sayfa akıp gidiyor. eğlenmek için güzel.

not : bu kitap da olmasa bloga uğrayacağım yokmuş 🙂

esen kalın efem 🙂

Bir Cevap Yazın

