Ateş Böceklerinin Mezarı – Grave Of The Fireflies

Hotaru no Haka yani ateş böceklerinin mezarı beni anlat anlat diye beynimde dolandı durdu bu yüzden bu blogun en kısa yazısını yazacağım .  gidin izleyin muhakkak izleyin ama öyle böyle değil beni dinleyin canım ille konuyu falan anlatmam gerekmiyor bana güvenin ve winpohu dediyse tamamdır deyip izleyin efem 🙂

Isao Takahata imzalı bir anime .  japonyada savaş sırasında bir genç ile küçük kardeşinin yaşadıklarını anlatıyor . acıklı mı acıklı savaşı anlatmadan savaşın getirdiği yıkıma dikkat çekmek böyle olsa gerek . çünkü normal savaş filmlerindeki gibi savaşa giden birinini öyküsü değil bu geride kalanların çektikleri sıkıntı ve en önemlisi yokluk o zalim kelime insanın tüylerini diken diken eden bir film.

takahata en az miyazaki kadar değerli biri ve çok başarılı en sevdiklerimden dün gibi de onun elinden çıkma bir sürü beğendiğimiz eseri mevcut bu filmde en iyi savaş filmlerinden biri . kısa kesiyorum  bence hiç kaçırmayın efem 🙂

şimdilik hoş çakalın

not : bu kısa yazma işini sevdim hep böyle mi yapsam acaba 😕

Ateş Böceklerinin Mezarı – Grave Of The Fireflies” üzerine 12 düşünce

  1. ay ben de her seyrettiğimde ağla ağla perişan oluyorum. daha ilk dakikada başlıyor, son dakikasına kadar. bir film insana bu kadar mı dokunur. her şey var içinde savaş, çaresizlik, bağlılık, zulüm. oyyy gözlerim doldu yine.

    • evet her şey var . o yoluk hissini geride kalanların çektiklerini ve savaşın getirdiği yıkım ile çaresizlik duygusunu çok iyi veriyor ağlamadım ki nadiren bir filme ağlamışımdır ama çok etkilendim .

  2. Pek sevdigim Ghibli animelerinden biri. Hatta animelere yeni yeni sardirdigimda izlediklerimden biri. O zaman daha genc oldugum icin “cocuga bak. neden hic uzulmuyor, yeteri kadar uzulmedi.” falan diye tiri viri etmistim. Hic savas gormedigimiz icin tabi burdan atip tutmak kolay geliyor. Hadashi no Gen/Barefoot Gen diye bir anime vardi, atom bombasindan sonra hayatta kalan bir aile ile ilgiliydi. O da bunun gibi epey uzucu, hatta yer yer tuyler urpertici. Izlemediysen tavsiye ederim.

    • izlemedim ama listeye aldım sağ ol tavsiye için bunu sindirdikten sonra izlerim artık çünkü fazlasıyla içimi dağladı çok acıklı ve üzücü bir anime belki bu yüzden bu kadar etkili 🙂

  3. Bu anime bana çok dokundu… “Ağla, ağla, ağla, ağla, ağlaaaaaaaaaa… ” nereye kadar… 😦

Bir Cevap Yazın

