Sakamichi no Apollon-Kids on the Slope

bu animeyi çok önce görmüştüm hatta başlamış iki bölümde izlemiştim . konusu ilginç gelmişti caz müziği etrafında şekillenecek olması merak uyandırdı bende ama nedense iki bölüm bana pek güzel gelmedi bende unuttum gitti sonra yapacak bir şey bulamayınca tekrar başladım. ve niye bırakmışım dedim çünkü anime gerçekten iyi kendini sevdiriyor.

liseli gençlerin arkadaşlıkları üzerine kurulu olay yapısı ve caz müziğinin temellerinde gelişen ilişkiler üzerine okul , slice of life tarzı bir anime. ben caz denilince bilgisi olan bir insan değilimdir . bu sebeple daha önce merakla dinlemediğim bir müzik türünü de öğrenmiş oldum. bende diğerleri gibi beatles tercih edenlerdenim 🙂 ama caz da fena değilmiş mesela benim en sevdiğim jun abi ‘nin seslendirdiği ” but not for me ” şarkısını sevdim .

gelelim karakterlere kasabaya yeni gelmiş olan gözlüklü , çalışkan , zeki ve zengin ama arkadaş canlısı olmayan daha doğrusu arkadaşlık kuramayan ( bunun sebebi animede gizli ) kaoru – san( Kaoru Nishimi )  var ki  Sentarō Kawabuchi tarafından devamlı richi diye çağrılıyor yani zengin çocuk . sonra kavgacı , caz tutkunu , kanka kitabını baştan yazan adam sentaro var bir de güzelleri güzeli Ritsuko Mukae ile üçlü arkadaş birliği oluşturulmuş.

bu üçlünün dışında bir de yukari ve jun abi var bu ikisinin bende etkisi büyük oldu. daha gerçekçi , daha zalim bir dünyayı anlattılar . diğerlerinin olayları müzik , aşk ve kıskançlık üzerine kurulu iken bunların olayları daha farklı bir konsepte doğru yol aldı.  jun abi ‘nin üniversiteli oluşu ve spoiler olmasın diye bahsetmeyecek bir takım gelişmeler sebebiyle daha fazla empati kurdum galiba.  hele o cool havaları ile şarkıyı söyleyişi falan o tren sahnesi beni büyüledi. çok sevdim onların aşkını . Yurika Fukahori ve Junichi Katsuragi  gerçekten özel karakterler. ama değil ki diğerleri de onlardan kötü sadece bu  animede yan karakterleri de pek sevdim .

bölüm izimleri bile şairane bakınız : “Someday My Prince Will Come”, “But not for me”, “You Don’t Know What Love Is”, “Love Me or Leave Me” gibi .

sevilen bir anime oldu. artık bunun gibi müzik animelerine bakınırım herhalde. bir de başlangıç şarkısında ki medoli – wa kısmını çok sevdim . hayat böyle olsa eskilerden kalma bir şarkı, bir şiir . neyse anime eski zamanlarda geçiyor ya beni de sardı nostalji duygusu . geçmiş temalı olmasından mı yoksa samimiyetinden mi ben sevdim , tavsiye olunur.

hadi hoş çakalın.

Sakamichi no Apollon-Kids on the Slope” üzerine 2 düşünce

  1. Sakamichi no Apollon hakkındaki düşüncelerinden sonra hemen edindim animeyi. “Mutlaka izlenmeli…” dediğim animelerden biri oldu. İçinde geçmişimize dair pek çok hatıra bulabileceğimiz, karşılıksız sevginin gücünü anlaşılır kılan sıcacık bir hikayesi vardı… Jazz müzik severler için de eşsiz bir fırsat diye düşünüyorum. Teşekkürler Winpohu ‘ca 🙂

    • jazz müzik severler için bir ziyafet benim gibi alakası olmayanlar için yol gösterici ve de hikayesi ile büyüleyici bir anime olmuş böyle yapımları seviyorum sıcacık üstelik but not for me şarkısına bayıldım 🙂

Bir Cevap Yazın

