From up on Poppy Hill – Kokuriko-zaka Kara

“If I call out to you at twilight, will I see you there, my sweet?”

Goro Miyazaki tarafından yönetilen anime 2011 yılına ait.  izlemeyi ertelediğim animelerdendi ama pişman oldum çünkü çok sevdim . hikayesi çok değişik falan değil öyle özel bir yanı da yok ama sıcacık işte insanı içine çeken bir havası var.

yazıyı okurken şu muhteşem şarkıya da tıklayıp keyfini sürün .  “sayonara no natsu”

umi ile shun ‘un hikayesi bu. umi ile shun okullu birer çocuk . umi kız kardeşi sora ve erkek kardeşiyle birlikte büyük annelerinin yanında kalıyor. babası bir denizciymiş onu gemisi kore savaşı sırasında batmış. annesi de uzakta çalışan bir profesör.  umi ‘nin sabahları ile başlıyor anime okula gitmeden bir sürü iş yapıyor bunlardan biri de her sabah bayrakları göğe çekmek. bunun bir anlamı var. denizciler için yapılan bu işlemde her bayrak bir şey anlatıyor. umi de bunu babası için yapıyor.

ve shun okul gazetesi için çalışan bir çocuk gazetede bu bayrak çeken kız ile ilgili bir de şiir yayınlıyor. bakınız ben pek sevdim .

“Fair girl, why do you send 
Your thoughts to the sky?
The wind carries them aloft
To mingle with the crows
Trimmed with blue,
Your flags fly again today”

bunların tanışması da bir kaza sonucu oluyor daha doğrusu kaza da denmez ki 🙂  neyse onlar birbirlerini görür de hoşlanmaz mı hiç . bu arada okulun klüp evi diye bir yer var. ama sadece erkeklerin takıldığı her türlü klübün olduğu bir yer. ve burası çöplük gibi içeri adım attığınızda içinizden temizlik yapmak hissi uyandıracak kadar pis . umi ‘nin fikri ile kızlar yardıma gelir klüp evi bir güzel temizlenir el birliği ile tamir edilir. onu kurtarmanın mücadelesi sürerken bizimkiler geçmişten bir gerçekle yüzleşir.  shun ‘un dudaklarından bu gerçek söyle dökülür : it is like a cheap melodrama.

iç acıtan repkiler ise şurada ;

Umi: What should we do?
Shun: We forget whatever it was we felt about each other. We’ll just be friends, like before. 

ben çok sevdim çizimlerini , hikayesini , müziklerini her şeyini. evet göklere sığdıramıyorum değil belki ama böyle hikayeleri seviyorum samimi , içten bir havası var ve yaşanmışlığı olabilecek hikayeler.

kesinlikle benden tam puan aldı . izlenilesi , sevilesi , konuşulası bir anime olmuş. benden söylemesi sizden izlemesi . esen kalın efem 🙂

From up on Poppy Hill – Kokuriko-zaka Kara” üzerine 9 düşünce

  1. geçenlerde izlediğim hayao miyazaki animelerinden sonra bunu da indirdim ama henüz izleyemedim, sen tam puan verince hemen izleyesim geldi 🙂

  2. selamlar.. bende bu animeyi izlemek istedim güzel yorumlarınızı okuyunca lakin nerden indirebileceğimi bulamadım yardımcı olursanız çok mutlu olurum.. teşekkürler.. :))

    • maalesef indirme linki yok türkçe alt yazısı da yok ben ingilizce izledim . online bir site var aratınca geliyor bir tek orada buldum . sitenin adı kralfilizle
      iyi seyirler 🙂

  3. Son dönemde izlediğim en güzel anime filmi idi. Hatta Makoto Shinkai’nin son filmi olan Hoshi o Ou Kodomo’dan bile güzeldi. Türkçe altyazısı hafta sonuna doğru gelir büyük ihtimalle. Ben düzenlenmiş İngilizce altyazıyı Eray’a yollamıştım.

    • bence de çok güzel olmuş bir an o sır gerçek mi diye yüreğim ağzıma geldi ama sonu pek tatlı bitti. ingilizce alt yazısı vardı sorun olmadı ama türkçe de izlerim ben bunu ellerine sağlık alt yazısız olmaz tabi 🙂

  4. Selam; anime hakkındaki yorumlarından sonra hemen izledim ve gerçekten de çok beğendim. harika bir anime idi. teşekkürler…

  5. Geri bildirim: Senden, Benden, Bizden… | Hikaruivy'nin renkli dünyası :)

Bir Yanıt Bırakın

