Seviyorum ”3”

yine yazma isteği geldi ciğerime oturdu. ne yapalım yazıp kurtulalım bu yükten . öyle belli bir konum da yok üstelik ilk defa kafama estiği gibi daldan dala bir yazı yazacağım.

tumblr da çok takılıyorum ya şiir , edebiyat , güzel sözler beni benden alıyor. paylaşımları burada yapamıyorum ama orada hiç acımam 🙂  neyse işte orada şu söz denk geldim Seni Seviyorsam Bundan Sana Ne ? [Friedrich Nietzsche].

çok doğru söylemiş amca bunu görünce kaç zamandır bahsetmek istediğim bir konu geldi aklıma . hani şu sevmek zamanında halil ‘in resmini seviyorsam bundan sana ne repliği yok mu . seni ilgilendirmez resmin benim dünyama ait bana ait muhabbeti de çok sevdiğim bir kısımdır. bir insan diğerini seviyorsa bence de sevilen kişinin bununla alakası yoktur. aşık aşkı kendi dünyasında barındırır , ona aittir ki sevdiğine zararı yoksa karışmaması da gerekir. biraz karışık oldu değil mi sadeleştirmek gerekirse nedir bu insanların beni seviyorsun deyip kendilerini kaf dağının zirvesinde görmeleri. evet ama sevilen, sevenin  kendi dünyasında uydurulmuş, kurgulanmış bir hayali , bir sureti, ötesi değil.  kendi dünyamdaki bana ait bir şey de kimseyi ilgilendirmez değil mi ?

buradan nereye geleceğim mazi kalbimde yaradır adlı türk dizisinin bir kaç bölümüne denk geldim. şarkıyı pek severim dizi de fena değilmiş hani orada bir şiir vardı pek sevdim . müjganın evi terk ederken ki şiiri .

Ama ben sizi nasılda kırılgan, nasılda kendiliğinden sessiz ve kimsesiz sevmiştim.
Mevsimlerden bahar, kuşlardan serçe, çiçeklerden papatya, renklerden beyazdınız.
Ben sizi içimde geç kalmış cümlelerin telaşıyla ve merdivenleri üçer beşer çıkmanın çoşkusuyla sevmiştim.
Ama ben sizi son istasyonlar gibi sevmiştim.

şiiri çok beğendiğimden paylaştım ama asıl konu ferit’tin evlenme teklifini ret eden nalan . buradaki diyalogu aşağıda vereceğim kırmızı kısımda tam da söylemek istediklerime tercüme oluyor sanırım 🙂

10.bölüm.. Nalan Ferit..

F: Nalan.. Benimle evlenir misin?
N: Ne dedin? Anlayamadım..
F: Benimle evlenir misin?
N: Evet.. Demeyi çok isterdim fakat olmaz..
F: Pardon..
N: Seni hayal kırıklığına uğrattığım için özür dilerim Ferit fakat insan sevmediği biriyle mutlu olamaz değil mi? 
F: Ama olması gereken bu değil mi neticede?
N: Değil.. Sana ümit verdiğim için özür dilerim..
F: Yoo bana ümit vermiş değilsin..
N: Gözlerindeki o yoğun aşkı görmüyorum mu zannediyorsun.. Hayat bensiz karanlık, bensiz yaşayamazsın fakat..
F: Nalan ne demeye çalıştığını anlamıyorum.. Şaka mı yapıyorsun şuan..
N: Bilakis gayet ciddiyim.. Üzgünüm ama senin evlenme teklifini reddetmek zorundayım Ferit.. Unut beni cicim..
F: Yeter artık burda oyun oynamıyoruz..
N: Farkındayım bende oyun oynamıyorum zaten.. 
F: Deminden beri saçmalıyorsun ama..
N: Sen beni bilmiyor musun öyle saçmalar dururum işte..
F: Tamam tamam .. gitti.. Tartışma yaratmak değil amacım..
N: Bak ne güzel işte.. Tartışma yok huzur var mutluluk var daha ne olsun.. 
F: Ben sana bir teklifte bulunuyorum ve sen bunu sanırım reddediyorsun doğru mu anlıyorum?
N: Evet reddettim.. 
F: İstediğin bu değilmiydi?
N: Değildi.. Tamam mı..
F: Nalan.. 
N: Ne Nalan ne.. Haline bak ya cenaze haberi verir gibi evlenme teklifi ediyorsun Ferit.. Buna hakkın yok.. Ben seni sevmekten başka ne yaptım ki..
F: Meselemiz bu değil..
N: Meselemiz tamda bu.. Bana böyle davranamazsın.. Seni sevmeyi ben yarattım sana olan aşkımı da ben yarattım.. Benim hislerime sahip çıkmak zorunda değilsin sen.. 
F: Maksadım seni incitmek değildi.. Tamam reddettin kabul.. Reddettin..
N: Bu anı öyle hayal etmiştim ki.. Sen beni seviyorsun mutlusun gözlerime bakıyorsun dansediyoruz ve kırmızı güller var hatta mumlar.. Nalan benimle evlenir misin diyosun.. 
F: Sana böyle hissettirdiğim için üzgünüm.. Özür dilerim..
N: Özür dilemene gerek yok.. Daha fazla konuşmamıza da gerek yok.. Kalbim seni azad etti Ferit.. Git ve mutlu ol.. İzninle..

sevmek sadece tek kişilik bir olgudur ve nesnesi olsa da olmasa da sürdürülebilen bir duygudur.  asla başka birinin iznine , onayına ihtiyaç duymaz, sevmek asidir , hercaidir, özgür ruhludur , kimseleri dinlemez kendi kalbine söz geçirmeye çalışan aklını bile  nerde sevilen özneye ihtiyaç duysun.

nerden geldim ben buralara big izliyordum geçen bölümde kkj ‘nin dayısı öğretmenin annesi onu tanısın diye eskilerini giymiş tam o sırada bir müzik çalınmasın mı kulağıma  you mean everything to me- neil sedaka  şarkı tabi ki beni büyüledi . böyle güzel şarkılar olunca kendimi tutamıyorum yazmak geliyor içimden fena bir şey , çok fena . bir de galiba ben nostalji insanıyım . böyle şarkılar beni alıp götürüyor .

neyse efem bu da böyle karma karışık tuhaf bir yazı oldu. esen kalın 🙂

 

Bir Cevap Yazın

