Penny Pinchers ve PARA Üzerine

Penny Pinchers ve ya diğer adı ile many a litle romance adlı film ile sizi uzaklara asya diyarına götüreceğim.  aslında hiç aklımda yoktu film izlemek hele de kore filmi malum son zamanlarda hep eski filmlere ve yeşilçama dadanmıştım ama dün akşama tesadüfen gördüm filmi ee baş roldeki adamı da görünce hayır diyemedim.

filmin konusunu okuyunca ilgimi çekti. üniversite mezunu iş bulamamış sürekli annesinden para isteyen borç içinde ama yine de müsriflikten geri durmayan bir adam ki bu karakteri kendime çok yakın buldum hele de onun o şeker yüz ifadesiyle oyunculuğunu pek sevdiğimden bağrıma bastım.

diğer tarafta cimri mi cimri , her yolda para kazanan bunu hayat gayesi olarak edinmiş , hiç arkadaşı olmayan , gayet tuhaf kızımız var . benim en haz etmediğim huylardan biridir cimrilik. tamam müsrif de olma ama cimrilik fena illet be. boş şişleri satıyor, çöpleri ayırıp satıyor kahve içmeye gittiğinde bile şeker aşırıyor her türlü daleverede bunda .

bu ikili komşudur ve bir şekilde bir araya gelir. ben bundan sonra adam kıza doğrusunu öğretecek diye umutlanmıştım yani her şey para değildir olayına gider bu iş diye gereksiz bir beklenti içine girdim. filmin para ile ilgili olmasını sevdim. gerçekçi olmuş ki herkesin inkar edemeyeceği bir gerçek var. para çok ama çok önemli. bunları göz ardı edelim demiyorum. zaten filme de sırf her şeyin para ve gerçeklik ekseninde olması yüzünden başladım lakin benim bu aşırı hayalperest ruhum nedense filmi izlerken sonunda o fazla gerçek üstü beklenti ile doldu. her şey para değildir la diye haykırmak istedim ama koreliler beni dinler mi onlar hep bir değişik yolunu bulur bu filmi de sonunda başka şekilde bağlar.

yıllarını para uğruna heba etmek , gençlikten kaybetmek , hiç kimsesi olmadan yaşamak , sürekli çalışmak ve sonunda aslında bütün hayatı bir hiç uğruna tüketmek bence olmaması gereken bir durum . finalde böyle bir mesaj beklerdim ama onlar yine de çalışır , biriktiririz moduna gittiler. kızımız oğlanı kendine benzetti.

maddiyata çok fazla önem veriliyor . demiyorum ki sadece maneviyatla olur ama ikisini dengesini de bulmak lazım.  eskiden yemekteyiz diye bir program vardı sofra adabımızı bozmuştu atalarımızın misafir umduğunu değil bulduğunu yer sözüne karşılık , beğenmemeler , aşağılamalar, küçük düşürmeler ,puanlama sistemi gelmişti.  tam bu illetten kurtulduk dedik şimdide kılık kıyafet programları çıktı . bu sefer insanın ambalajına göre değerlendirilmesi çıktı piyasaya. nedir bu anlamadım. insanları mı puanlıyorlar. ne marka ayakkabı ,kaç paralık çanta ,ne kumaş elbise giymiş bana ne, sanan ne . hiç bir zaman insanların dış görünüşüne bakmadım, kendim içinde bunu bir kıstas olarak görmedim o yüzden özensizimdir ne bulsam onu giyer çıkarım. zaten bana ye kürküm ye muamelesi çekecek insanlarla hiç işim olmaz. o yüzden paketi yargılayan insanları kaybetmemek için çabalayamam.  nedense her yarışma programı değerlerimizi biraz daha köreltiyor. bu günlerde güzel bilgi yarışmaları var ama mesela  büyük risk , plaka , kime niyet kime kısmet ve kelime oyunu öğretici , bilgilendirici ,eğlendirici işte yarışma dediğin böyle olacak. ve merak ediyorum en son ne zaman sadaka verdiniz , ne zaman karşılıksız birine yardım ettiniz, ne zaman insanları gerçekten tanımaya çalıştınız. ön yargılarımızı kırmalı ve hayatı da fazla ciddiye almamalıyız hele sahip olduğumuz eşyaların bize sahip olduğu yapay mutluluklar için kendimizi yıpratmamalıyız.

sonuç olarak maddeye bağlı mutluluklar gelip geçicidir aynı o maddeler gibi. hazır yaşlı nineler gibi öğüt veriyorum. gençler siz de otobüslerde yaşlılara yer verin bilhassa biz bayanlara oki 🙂 . film i de unuttum bu arada biraz uzun olmasına rağmen güzeldi , eğlenceli ve güldüğüm kısımlar vardı. içinde kendinize dair bulabileceğiniz mesajlar saklı ve az biraz da düşündürücü . haydi kalın sağlıcakla

 

Penny Pinchers ve PARA Üzerine” üzerine bir düşünce

  1. Geri bildirim: karardık.. « serpace

Bir Yanıt Bırakın

