Bugün Aslında Dündü

Bu gün aslında dündü eski bir film oturup kız kardeşlerimle izlediğimiz çoğu yerinde gülümseten ara sıra kahkaha attıran nadide eski yapımlardan biri.

Filmi sevdim yani çok şey beklemeye de gerek yok. Karşınızda sizi eğlendirecek , sabun köpüğü tadında alışılmış bir Amerikan filmi var.  Ama bazı replikleri ile de hafızanıza kazınacak bir film.

Mesela ben filmde en çok şu repliği sevdim ‘’ peki ya yarın yoksa mesela bu gün yoktu ‘’

Kahramanımız bu repliği neden kuruyor peki . gelelim filmin konusuna . televizyonda çalışan ünlü bir sunucu ki kendisi hem egoist hem narsist katlanılması çok zor biri  her yıl küçük bir kasabaya bir dağ sıçanını haber yapmak için gidiyor. Efsaneye göre dağ sıçanı yuvasından çıkıp kendi gölgesini görürse kış altı hafta daha sürecektir.  Ben buradakini köstebek diye duyduğumu da anımsıyorum. Filmde dağ sıçanı demişler. Kabul ettik 😀 hava durumu sunucusu olunca kahramanımız böyle saçma bir adetten nefret etse de bu işi yapmak zorunda hiç istemeden yapımcısı ve kameramanıyla çıkıyor yola . ama ne oluyor her uyandığında aynı günü en baştan yaşıyor . her seferinde radyo da aynı müzik aynı gün bütün rutinler aynı. Başta bu duruma sinir oluyor . sonra eğlenmenin yolunu buluyor sonra çok sıkılıp ölümü deniyor. Bir sürü olay ve duygu değişiminden geçiyor. Bu sırada aşkı bulmaktan da geri kalmıyor sonunda da neyse sonunu olayların gelişimini size bırakıyorum.

Sevdiğim bir replik ise de şu adamımız barda oturmuş durumunda dert yanmaktadır. Her gün aynı yerde sıkışmış hep aynı şeyleri yapıp aynı günü yaşamaktan dert yanarken adamlardan biri aynı benim hayatım diyor . işte bunu çok sevdim aslında benim hayatım da çok farklı değil. Kahramanımız aynı günü yaşamaktan dert yanarken fark ettim ki bilmediği bir şey var ki onun bu lanetini biz her gün yaşıyoruz üstelik bunun farkında bile değiliz.

Üstelik o her gün hatalarını telafi etme şansı bulsa da günün sonunda yine başarısız oluyordu . biz ise o şansı bile bulamıyoruz . söylediğimiz tek bir kelime bütün fırsatları kaçırmamıza yetiyor. İşte bu kadar basit . Film çok basit görünse de aslında çok fazla dersi de içinde barındırıyor. İzlemenizi tavsiye ederim . ve her günün bir birinden çok farklı çok özel bir yaşam dileğimle şimdilik hoşça kalın efem 🙂

Bugün Aslında Dündü” üzerine 2 düşünce

  1. Bu filmi 5-6 sene önce izlemiştim. Bunca zaman geçmesine rağmen bazı sahneleri hala aklımda kalmış üstelik. Kendisini tekrar eden bir film olduğu için de olabilir tabi. 😀 Belirli sahneleri tekrar tekrar izlerken sıkılmayıp eğlendiğimi, sonunda ne olacak diye merak ettiğimi hatırlıyorum. Şimdi, bir hayli karışık rafımda cd’sini bulup tekrar izlemek istedi canım. Ellerine sağlık, anılarıma ufak bir yolculuk yapıp geldim sayende. 🙂

    • bende bazı sahnelerini çok sevdim . her günü farklı yaşamayı beceriyordu ya her seferinde o kısımlar çok güzeldi ben yapamıyorum o yaptı 🙂

      hikaye de işleyişte güzeldi. bu yüzden nadide bir yapım 🙂

Bir Yanıt Bırakın

