Karman Çorman Bir Yazı

Bir kaç şeyi birden anlatıp kaçmak istiyorum bu yüzden ortaya karışık serisiyle başlıyorum 🙂

Eğer bir kitap okumak isterseniz Dostoyevski ‘nin Ezilenlerini tavsiye ederim . Ben Anna Karenina gibi eserler sebebiyle rus edebiyatını severim. Tabi iyi bir çeviri şart.  Çünkü yıllar önce okuduğum Anne Karenini kitabının farklı bir çevirisiyle nefret ettiğim kitap en sevdiklerimden oldu. Dilin , uslubun güzelliği çeviride hayat buluyor. Ezilenler aslında herkesin görebileceği karakterleri ve acıları barındıran bir hayattan kesit , insanları betimleme diyebilirim. Karakterleri öyle anlatıyor insanları canlandırmamak elde değil. Bütün kişilerinden nefret etmekle birlikte kitabı sevdim. Tavsiye edilir. Karakterler kötü ama her yerde olan normal insanlar. Gerçekçi bir yanı olduğunu söylemeliyim.

Yok ben eğlenmek istiyorum diyorsanız Şirinlerin filmini izleyin derim.  Çok severek izlediğim çocukluğumun şirinlerinin yeni versiyonu sizi neşelendirip , mutlu vakit geçirmenizi sağlayacaktır.  Hala o başlangıç kısmını hatırlarım ” Eğer uslu bir çocuk olursnız belki şirinleri bile görebilirsiniz. ” Tabi uslu olmadık 😀 Gargamel de hemen fişlenirdi korkunç büyücü gargamel vardı o kötüydü 🙂  Şirineninde dediği gibi bir şirin sevdim pişman değilim 😀

Yok bana gerilim , psikoloji türü bir şey lazım derseniz ortalama bir film olarak Dehşetin Gözlerini tavsiye ederim. Aslında hikayenin de sonunun da artık çok alışagelmiş ve tahmin edilebilinir olduğu kısmı görmezden gelirsek iyi bir tercih olabilir . Bu tür filmlere alışkın değilseniz şaşırtıcı bile gelir. Küçük bir  kızın büyük annesi ölür , onlara bir ev kalır . Onlarda o eve taşınır . Annesi iş bulur kızına ilgisizdir. Babası ise ona daha yakındır. Sonra kız tuhaf davranmaya başlar ve hayalet gördüğünü söyler. Annesinin ölen ikiz kardeşini gördüğünü söylemektedir. Ama annesi bu durumu red eder. Sonu ise izlemelik 🙂

Romantik bir şeyler izleyeyim diyorsanız   Jane Eyre ‘nin 2011 versiyonu ideal olabilir. Hikayeyi zaten biliyorsunuz . Daha önce izlediğim versiyondan farklı yanları var. Hikayenin anlatılış şekli pek tatmin etmese de görüntülerle iyi iş çıkarmışlar.  Başarılı 🙂

Bu da böyle bir yazı işte .  Hoş çakalın efem 🙂

Karman Çorman Bir Yazı” üzerine 4 düşünce

  1. Rus edebiyatını ben de severim Anna Karenina ile başlamıştım fakat Dostoyevski nin bir kitabını okudum o adama bir daha bulaşmam 🙂 Aslında daha küçükken okumuştum belki o açıdan tırstım ondan, bilemiyorum. Adam çok ağır yazıyor yaf 😀

    İlk iki filmi izlemeyi düşünüyorum özellikle gerilim korku tarzını severim fakat Jane Eyre filmlerini izlemeyi pek istemiyorum kitabını okumak daha iyi sanırım. Bazı kitapların filmleri pek iyi olmuyor.

    • eskiden okuduğumuz kitapları yıllar geçince tekrar okumalı galiba çünkü o zaman ki düşüncelerimiz bizle bilikte değişiyor. ben anne karenina nın kötü bir versiynonu orta okulda okumuştum sonra üniversitede iyi bir tercüme ile okudum sevdim. jane eyre yi orta okulda okuduğumda sevmemiştim kasvetliydi ama tekrar okuduğum çok sevdim. vermek istediği fikri çok sonra anladım 🙂

      filmlerle ilgili yorumlarını beklerim. genelde kitaplar film uyarlamalarından daha iyidir ama bazı istisnalarda vardır. hem karakterleri canlı kanlı görmek bir başka 🙂

      • Şu an itibariyle Suç ve Ceza’yı okumaya karar verdim 🙂 Umarım bu kez severim çünkü gerçekten heveslendim (: Filmleri ne zaman izlerim bilmiyorum ama izler izlemez buraya yazarım düşüncelerimi 🙂 Film ve dizileri izlemek için kız kardeşimi bekliyorum hep onunla da vaktimiz uyuşmuyor bir türlü :/ 🙂

        • ben hala suç ve cezayı okumadım 😦 nedense ingiliz edebiyatına olan tutkum rus edebiyatının önüne geçiyor 🙂

          bende kardeşimle izlerim çok keyifli oluyor o zaman size keyifli zamanlar diliyorum efem 🙂

Bir Yanıt Bırakın

