Ölümcül Takip / The Chaser – Bana Bunlarla Gelin

bazı filmler var ben bunu yazmalıyım muhakkak yazmalıyım diyorum. hani şurada ballandıra ballandıra anlattığım Cinayet Anıları adlı film geldi aklıma ölümcül takibi izlerken. aynı tarzda olduğunu söylesem yalan söylemiş olmam herhalde .

ben severim polisiyeleri bu yüzden bol bol amerikan polisiye tarzı işler izledim. ne var ki o film yada dizilerde olan tüm klişeler burada yıkılmış. işte bu sebepten bu film başka. en başta filmi izlerken çok bir beklentim yoktu lakin ne zaman ben filme kendimi kaptırdım ne zaman kendimi içinde hissettim ne zaman sövmeye başladım bilmiyorum.

kısaca konuya geçersek eski bir polis olan joong ho artık bir kadın satıcısıdır. ama sermaye diye tabir ettiği kadınlar bir bir ortadan yok olunca onları başkasının satmaya başladığına kanaat getiri ve kızları aramaya başlar. işte bu nokta da ilk klişe yıkılır. çünkü burada bir iyi bir de kötü karakter yok. kötü adam ve çok kötü adam var. filmin genelinde bu kötü adamlardan bolca mevcud.

ikinci klişe ise katili aramaya zahmetine girmiyoruz. katil bize direk verilmiş ve bu noktada bizim hikayeden soğumamız gerekir ee artık geriye bir şey kalmadı ki diye düşünebiliriz . katil ortada, kurbanlarını nasıl seçtiği, onları nasıl bulduğu , nasıl öldürdüğü   ne yaptığı hatta niye yaptığı. üstelik filmin ortalarına doğru katil yakanmış karakola götürülmüş ve suçunu itiraf etmiştir. the end değil mi ? hayır değil . çünkü bu katilin bulunduğunda sona erdiği filmlerden değil. asıl olay bundan sonra başlıyor.

bir kere itiraftan vaz geçen daha doğrusu sadece polislerle alay etmek için itiraf edip sonra susan ve hiç bir şey anlatmayan bir katil var. elde delil yok. ceset yok suç yok o zaman suçlu da yok. polislerin yapacağı tek şey katil olduğunu bildikleri bu adamı salı vermek . ama bizimkiler o kadar çaresiz ki polisin ağzında ”bana kanıt getirin sahte bile olsa ” cümlesi dökülüyor.

adamı konuşturmak için bir araba sopa da atıyorlar tabi .  filmin geneli hem alaya alan bir yapıya sahip , hem klişeleri yıkıyor hem de bol bol eleştiriyor ki bu eleştiriler gözünüze gözünüze sokuluyor. o kadar bariz ve o kadar direkt bir eleştirisi var ki ekranın karşısında sövmeden edemiyor insan. polisler , çarpık sistem öyle göze batıyor ki filmde suç ve suçluya ilişkin ise hiç bir eleştiri yok gibi. o kısımlar fazlaca incelenmiyor. normal bir amerikan yapımında suçlu çok fazla ön plana çıkardı yada onu yakalamaya çalışan polis . genellikle ikisi de çok zeki olurdu. burada değil. polisler tam bir acizlik içinde. suçlu ise ortama bir psikopattan öteye geçemiyor. o kadar basit bir suçlu ki kurbanlarını çekiçle öldürüyor. onu da öyle acemice yapıyor. suç da fazla önemli değil bu filmde. kimse aman tanrım kaç kişiyi öldürmüş demiyor. olağanüstü bir durum yok. o kadar değersiz ki bir valinin yüzüne atılan pislikten bile değersiz bir olay.

izlerken öfke duyuyorsunuz katil elini kolunu sallayarak çıkıyor yeni insanlar öldürüyor ama polis bir şey yapamıyor. işte bu noktada film aslında bırakın abartılı cıs leri gerçek hayatta işler böyle yürür. her zaman iyiler kazanmaz. her suçlu cezasını çekmez diyor.

olay yerini inceleyemeyen işleri öyle üstün körü yapan polisler olaya çok fazla gerçeklik katmış. diğer filmi de bu filmi de sevmemin iki nedeni var sanırım biri gerçeklik duygusu diğeri de getirdiği eleştiriler.

bu korelilerin polisiye filmleri absürt komedi ile saf gerçeklik arasında asılı kalmış . traji komik ama orjinalitesini yitirmemiş. düşününce olan onca olayı ve polislerin o beceriksiz hallerini olsa olsa absürt komedi diyorsunuz.diğer taraftan bir diğer şık var o da saf gerçeklik olması ki , bu ürkütücü bir  fikir. dehşet dolu dakikalar yaşatan filmde nasıl oluyor da gülmeden duramıyoruz ona da aklım ermedi. velakin orijinal bir iş. bana bunlarla gelin ey sinema dünyası diyorum.

şiddetli tavsiyemdir ey dostlar 🙂

Ölümcül Takip / The Chaser – Bana Bunlarla Gelin” üzerine 6 düşünce

  1. Ben senin aksine bu filmi hayatta yazamam demiştim bitirince 😀 İlk izlediğim Kore filmlerinden ve o zamanlar bütün Kore filmleri bu filmler gibi orijinal zannediyordum 🙂
    Katilin kaçtıktan sonra kızı bulduğu o malum sahnede resmen iliğim çekilmişti. Hala hatırlıyorum, muhtemelen o an bembeyaz olmuşumdur. İşte klişeler orada paramparça olmuştu benim için.
    En baba gerilim filmlerinden biri The Chaser. Cesur olan, kandan korkmayanlar mutlaka izlemeli.

    • ben çok iyi yazdığımdan değil hele ki bu filmi anlatmak çok zor ama herkesin bundan haberi olsun istedim . böyle orjinal şeyler pek kolay bulunmuyor 🙂

      korku filmi değildi benim için genelde eleştiri ağırlık ve komik ama o sahne baya gerildim bende işini iyi becermiş . bence iyi kotarılmış bir film 🙂

  2. Filmin güldürme iddiası yoktu ama izlerken epey bir güldük. Kimsenin öyle cool bir duruşu yoktu. Hele o takip sahnelerinde düşüp kalkmaları, yorgunluktan kusacak gibi olup salya akıtmaları falan olduğu gibi doğaldı.Bir tek Korelilerin aklına geliyor böyle şeyleri filme eklemek ya da hiç çıkarmamak. Katili sersem, başrolü pezevenk, polisi ne yapacağını zanlıya soruyor, orda burda uyuya kalıyor bilmem ne 🙂

    Bütün bunlar Chaser’ı benim en sevdiğim Kore filmlerinden biri yapıyor ama. Bir de umarım hollywood remake dedikoduları umarım fostur. Uğraşılmaz..

    • iddası yok hatta hiç beklemiyorsun ama komediye dönmedi değil hatta başta gerçek olmayacak kadar beceriksiz polisler bende absürt komedi heralde bu duygusu uyandırdı.
      dedikoduları bende duydum umarım hiç etmezler güzelim filmi .

Bir Cevap Yazın

