Criminal Minds Etkisi

aslında çok çok üşengeç olmama rağmen bu dizi yaz artık dedirtti. kendime hakim olamıyorum en iyisi yazıp vicdan azabından kurtulmak son zamanlarda blogumu pek sessiz sedasız bıraktım. taslaklar aldı başını gitti. eskiden böyle değildim. çok fazla yazıyordum.

criminal minds ı biri bana tavsiye etmişti ama kim hatırlayamıyorum. polisiye bulmakta güçlük çektiğimden twitter üzerinden tavsiye istemiştim. tabi o zaman bu dizinin 8 sezon sürdüğünü ve her bölümün bir saat olduğunu bir de bağımlılık yaptığını bilmiyordum. bu söylediğimde ciddiyim bağımlılık yapıyor. aman dikkat diyorum . öğrenciler , boş zamanı fazla olanlar bulaşsın diğerlerine uyarıdır . uzak durun ben yandım siz yanmayın 🙂

gelelim dizinin ne ile ilgili olduğuna . dizimiz o klasik csı dizilerden farklı ilerliyor . bu yüzden o dizilerden fazlaca izlemiş biraz değişiklik arayanlara iyi bir tavsiye olur. pek kıymeti bilinemese de kaliteli bir dizi olduğunu belirtmekte fayda var. FBI ‘nın bir biriminin seri cinayetlerle vb. çok önemli veya tekrar eden suçlar için oluşturduğu bir takımın suçluların düşünce yapısını anlayarak onları yakalamak için davranış bilimi ve profil çıkarma tekniklerini kullanmasını anlatıyor.kısacası suçluyu yakalamak için onun gibi düşünmelisin ana fikrinden yola çıkarak suçu inceleyip , kurbanları inceleyip , suçlunun davranışlarından bir profil çıkarıp suçluya ulaşıyorlar.

dizi genel anlamda bu davranış profil olayı ile farklı diğer taraftan aradıkları suçlularda asla sıradan suçlular değil genelde onlarca kişiyi öldürmüş seri katiller . her bölüm farklı ve değişik bir olay ve suçlu izliyoruz. merak unsuru hep var. sonuna kadar izletiyor. kendini ki bu sebepten 4. sezona geçtim izlediğim dizilerden içinde bu kadar bölüm izlediğim takip ettiğim çok az dizi vardır. genelde sıkılır bırakırım.

peki diziyi izleme sebeplerim en önemlisi tabi ki de doktor reid spencer . spencer adamın dibisin 🙂 kendisi fbı ajanları içersinde en sevimli , en yakışıklı ve IQ su 187 olan bir dahi. okuduğu her şeyi hatırlayan zeka küpü. kısacası he is handsome , smart,intelligent , clever , genius  🙂 ingilizce şakır şakır 🙂

işte bu adam için izlenir arkadaş kendisi şu günlerde favorim . muhteşem bir şey ya . mattew ‘ın bir de kendi sitesi var gublerland diye . adamın gerçek hayatta bile nasıl değişik biri olduğuna bu siteden ikna olabilirsiniz . çok farklı bir site .

bölümlerden birinde bayan ajan kendini kaptırmış olan dr. reid in anlattığı gizli kodu nasıl çözdüğü ile ilgili detaylardan sonra parmağı ile reid ‘in yanağına dokunup şaşkın bir ifade ile adeta insan gibi dedi muahah 🙂 bunu bende yapmak isterdim . evet adeta insan gibi 🙂  reid karakterini çok sevmemin bir sebebi think is the new sexy  olmasının yanında zekayla pek yan yana bulunamayan şefkat duygusunu da barındırması .o kadar iyi kalpli ”dahi” ler pek yoktur. karakterler genelde zeki ve soğuk olur ama reid öyle değil eve al besle 🙂

anladım bu post reid i anlatmakla geçecek bitiremeyeceğim . ne yapayım çok seviyorum . gelelim diğer karakterlere hotch var ekibin başı , lider , karizmatik , zeki ve cool . bu adamı da pek seviyorum . çok çekici bir havası var .

sonra derek var onu da sevmemek elde değil. çılgın ajan . jj ise en tatlıları .çok şirin bir şey . bir de jj yi nişanlısı var aksanına bittiğim 🙂

ve en önemlisi garcia var . tekonoliji kurdu bende öyle şeyler yapmak istiyorum . her şeyi bilgisayarından buluyor . sanki google ne yazsak gelecek diye inamammız bundan çünkü o ne yazsa geliyor 🙂 gideon ı pek sevmiyordum . o gitti sevindim .

peki dizinin kusurları yok mu tabi ki var. mesela çoğu zaman kendini tekrar olayına giriyor. her dava ve her suçlu farklı . hepsinin yaşadıkları da kişilikleri de farklı ama profilleri oluştururken genelde hep aynı tanımlamaları yapıyorlar. sanki tek bir suçlu türü varmış gibi. oysa herkese aynı elbise uymaz. terziler bundan var değil mi 🙂 mesela her profilde hep aynı cümle katil çok zeki , organize ve planlı. ya bunları nereden çıkardınız şimdi fol yok yumurta yok nerden uydurdun dediğim sahneler yok değil 🙂  bazen çok hızlı ve alacele geçişler var. bir katili yakaladıklarında onun profiline nasıl oradan gelebilirsin ki demeden edemiyorum. çok fazla hata oluyor 2. sezonda baya gözüme batmıştı mesela bu mantık hataları. garcia nın da her şeyi bilgisayarından arayıp bulması çok saçma arama motoruna beyaz ve araba yazıyor ve katili buluyor bir kişiye indirgiyor. yani beyaz araba kullanan herkesin içinden onu bulması absürt . iki kelime yazıyor katilin bütün bilgileri geliyor. bu bana mantık zorlamaları ile dolu CSI dizilerinden neden sıkıldığımı hatırlatıyor . tamam her şey mantıksal olmamalı ama bazen iyice uçuyorlar yok makine ile ortamın havasını inceleyip ortamda sakız çiğneyen biri olduğunu tespit eden CSI dizileri vardı. işte bu saçma delil toplama işinden sıkıldığım için burada delil değil de profil olması , psikoloji olması ilgimi çekiyor . bazen abartıyorlar dediğim gibi yine de dizi genel anlamda öyle kötü değil . benim gibi bu kadar kusur kadı kızında da bulunur deyip izleyebilirsiniz 🙂 çok fazla eleştirmeyelim demi ama : )

diziyi seviyorum , dr. reid i seviyorum genel anlamada suçlu psikolojisine inmelerini seviyorum. ve yine tekrar ediyorum dr. reid ‘i seviyorum ya seviyorum 🙂

Criminal Minds Etkisi” üzerine 14 düşünce

  1. zaten daha önce de bahsetmiş, ağzımın suyunu akıtmıştın, şimdi bu yazıyla diziye başlamak bana farz oldu 🙂 demek iyi kalpli bi dahimiz var, bayılırım öyle karakterlere! en kısa zamanda izlenecek 😉

    • yazı da bahsetmeyi unuttum bir de her bölümde alıntılar yapıyorlar çok güzel bir detay . ilk bölümler sarmazsa bırakma sonradan daha güzelleşiyor 🙂
      reid olmazsa bu diziyi bu kadar izlemezdim sanırım . vurgunum bu karaktere 🙂

  2. İşte bu daha sabah Z_cadısı ile polisiye üzerine konuşmuş fikir almaya çalışmıştım. İşin üstadı olarak sanada bir danışma fikrim vardı sen benden önce davranıp al izle dedin 😀

    İndirebileceğim birde link verirsen daha ne isterim ben 😀

    • ben online izliyorum canım indirme link i bulamadım . dizimag adlı sitede bölümler mevcut iyi seyirler . izledikten sonra yorum için beklerim 🙂

  3. En güzel sezonun 5. sezon ve 7’nin ilk bölümleri olduğunu dusunuorum. spoiler olmasın soylemiyim nedenini. :p 7. sezonda ortalardayız şimdi bir aynılık sıkıcılık geldi ama yine sag gosterip sol vurur heralde sonlara dogru kesin!! Reid bir tane tabii ki!!! ilk baslarda bir artist kızı tavlamıştı sonra JJ’e hamleler yaptı ama sora bi olayı olmadı garibimin. Benim en sevdiğim karakterler Penelope ve Derek!! 🙂

  4. Sen böyle anlatınca başlamak farz oldu da.1 saatten 8 sezon işi beni biraz düşündürmedi değil 😀 Ama her zamanda iyi polisiye ele geçmiyor tabi.Ovv bir de işin içinde dahi mi var bir de şefkatli he 😀 En son sezonlara doğru batırmadan bitirirler de inşallah bu tür dizilerden iyiden soğumama engel olurlar.Halbuki ne izlerdik senle coldcaseleri csıları 😀 Bitir de diziyi sen ona göre ben de başlayayım.Elceğizlerine sağlık 😀

  5. Kesinlikle süper bir dizi:D uzun zamandır beğendiğim ama bi türlü tamamlayamadıklarımdan.. ben daha 3. sezonun ortalarındayım:( Dr. Reid sanırım dizinin izlenmesinin en büyük nedenlerinde-bende bayılıyorum kendisine:P Garcia’nın telefon açışlarına bitiyorum:D Yorumuna kesinlikle katılıyorum; suçlu psikolojisini incelemesi diğerlerinden en büyük farkı.. ellerine sağlık.. Güzel bir yazı, süper bir tavsiye olmuş..

    • dr. reid büyük bir etken tabi 🙂 bende garcia nın telefon açışlarına bayılıyorum bir de derek in o telefonlara verdiği tepkilere çok doğal karşılıyor 🙂
      yorum için sağ ol 🙂

  6. Çok güzel anlatmışsınız,Lost’la aynı dönemde rakip kanallarda aynı gün aynı saatte yayınlandığı halde bu kadar popüler olması diziyi izlediğinizde şaşırtıcı gelmiyor ama ülkemizde pek bilinmemesi ise üzücü.Umarım böyle güzel tanıtımlarla dizimiz daha çok tanınır ve sevilir.
    Ve tabii Dr.Reid kendisi Fox Mulder’dan bu yana görülen en karizmatik en ham yapılası FBI ajanıdır bence…

    • Türkiyede pek bilinmiyor bende tavsiye üzerine haberdar olmuştum.

      dr. reid için yapılacak en güzel tanımlama bu sanırım ham yapılası 😀

      diziyi seviyorum 7. sezon 20 bölümü izledim bu gün bitecek diye korkuyorum .

Bir Cevap Yazın

