Türk Filmlerine Melodisel Bakış

Ne tuhaf bir başlık bu winpohu dediğinizi duyar gibiyim. Aslında hikarucuğum beni mim ‘lememiş olsa hiç yazı yazacağım yoktu. Ben çok seviyorum ya filmlerde müzik olayını bu sebepten bu mim çok hoşuma gitti ama ne zormuş seçim yapmak eski filmlerin müzikleri olunca ben hepsini burada paylaşmak istedim. Hikarunun burada bulunan mim yazısını okuyunca balık hafızama gelenlerden acele bir arşiv çıkardım fakat o bile 54 parçaya ulaştı. Hepsini paylaşamamanın derin hüznü çöktü üzerime. Hele de son zamanlarda hiç müzik postu yapmazken. Bu kendime not olsun bu aralar başka müzik postları da yazmalıyım.

Ne çok konuştum ya sadede geleyim. Fakat ben hikarucuğumdan çok özür dileyerek konsepte pek bağlı kalamayacağım . Şimdiden söylemesi 🙂

İlk şarkı çok tanıdık bunu paylaşmasam olmazdı 🙂 Kartal Tibet , Hülya Koçyiğit baş rollerdeydi.Filmleri anlatmıyorum pek.

Yıldırım Gürses i çok severim. Tanju Gürsu ‘yu keza öyle. Nedendir bilinmez bu adam bana çekici gelir. Hatta yan rollerde olduğunda bile onu seçerdim. Kendisinin Türkan Şorayla olan fosforlu cevriye yine Türkan sultanla olan herkesin sevgilisi filmlerini tavsiye ederim 🙂

Sadri Alışık’ ın türk sinemasındaki yeri ayrıdır.Ah müjgan ah , gözleri dört defa lacivert demeyeceğim ama onun yerine gelinlik kızlar filminde kullanılan fon müziğini paylaşacağım.

Fon müzikleri hepsi birbirinden ayrı ustalardan gidelim bari Kemal Sunal ın oynadığı filmlerin fon müzikleri çok özel mesela öğretmen , garip dinlerken bambaşka alemlere götürür.

Rüştü Asyalı nın sesini de çok severim. Olgun Şimşek gibi ayrı bir yeri vardır. Bu yüzden kendisinin iki güzel şarkısından seçim yapamadım. Anla garip halimden şarkısını da dinlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.

Şimdi ise eğlenceli bir parça bu şarkı da çok güzel.

En sevdiğim parçalardan birinden bahsetmezsem olmaz. Oh olsun oh olsun oh 🙂

Aşağıdaki şarkıda hayatımın özeti param yok pulum yok kesem boş 🙂

Para demişken öğüt veren bir şarkı niteliğinde olan aşağıdaki nadide parçayı paylaşmazsam olmaz. videonun sonundaki konuşmalara her zmaan kopuyorum 🙂 bir de şu paranın varlığı bir dert diyor ya hiç göremedim ben o derdi hiç 😦

Biliyorum çok fazla paylaşım oldu. bu yüzden belkıs özenerin sevil neşelen , adını anmayacağım, nasıl geçti habersiz gibi güzel şarkılarını da tavsiye ediyorum.

Bu posta yetişmeyen bir çok şarkı oldu. Artık bana ikinci bir post hazırlamak farz oldu  🙂

Türk Filmlerine Melodisel Bakış” üzerine 14 düşünce

  1. woaa yazının ikinci kısmını bekliyorum o zaman.. makaram sarı bağlar’ı hala mırıldanıyorum şu an. 1. sınıfta 70’ler pop konulu bir proje ödevi vermiştim bir de hepsi aklımda kalmış, çok güzel yau 🙂

  2. süper yazı olmuş dostum, hakikaten insan nasıl seçeceğini bilemiyor! ben daha çok hafif müzik parçalarını seviyorum galiba; oh olsun, para para para falan hâlâ sevdiğim şarkılardandır. bir de boşver arkadaş filminde “boşver boşver arkadaş, başka bulursun” şarkısına da bayılırım hani! 😀 hele bu şarkı eşiliğinde esas kızın dayak yediği bir sahne vardır ki acayip trajikomiktir, her aklıma geldiğinde gülerim 😀 ellerine sağlık, bu yazının 2.sini de bekliyoruz ozaman 😉

    • boş ver arkadaşı bende çok severim. o sahneyi de hatırlıyorum ama o şarkıyı herkes biliyordur filmle özdeşleşiyor ya yazık oldu yarınlara yı paylaşayım istedim onu da çok severim 🙂

      seçemiyorum hiç birini sayende çok eğlendim iyi ki başlattın bu mim i 🙂

  3. Eveet nerden başlasak acaba 🙂 sen misin bu kadar çok şarkı paylaşan 😀
    -Yıldırım Gürses – Aşkına Doyum Olmaz : herkesin sevgilisi filmine bayılırım.Tanju Gürsu ile Türkan Şoray nasıl da yakışmışlar. Tanju amcayı beğenmemek mümkün değil, bir Türkan Şoray’ın elbiseleri makyajı şahaneydi o filmde, filmin başında giydiği dekolte köylü kızı kıyafetini gördüğümde hep koparım ama olsun güzel filmdi cidden. aşkına doyum olmaz şarkısı da bildiğin terapi şarkısı, insan dinlerken mutluluk hormonu salgılıyor resmen 🙂 ne iyi etmişsinde paylaşmışsın 🙂
    -sadri alışık’ın adı geçince ah müjgan ah geliyor kesin dedim ama ters köşe yaptın eheheh 😀
    – makaram sarı bağlar’ı kemal sunal’ın ağzından beklerken büyük ihtimalle cavit berkay yorumuyla dinledik, çok hüzünlü ve güzeldi …
    -rüştü asyalı’yı da yanık türkülerini de dinlemeye doyamam, göya keloğlan şarkısı neşeli olmalı ama ben ne zaman dinlesem ağlamaklı olurum. Anla garip halimden’i ve sen bir aysın’ı tekrar dinledim, off çok güzeldi…

    neyseki yazının bundan sonrasına neşeli şarkılar da koymuşsun, yoksa depresyona girecektim senin yüzünden 😀

    -Juanito abi ile yıldırım gürses ne çok benziyorlar o bıyık ve saç şekliyle 🙂

    -Füsun Önal gençken de hiperaktifmiş 😛 şaka bir yana o klipteki kadro nasılda şahane. saz ekibi hariç, gitarları parçaladı abiler resmen 😀 ama oh olsun 😛

    -param yok ile para para para’yı dinlerken biraz ağlamaklı oldum gerçi, işsizlik zor be 😛 😀 ama cidden para para para’nın sonundaki konuşmalar bomba 😀 (gecesi beşyüzden aşağı olmaz diyor amca bir de utanmadan puhahah 🙂 )

    -son olarak ilhan irem’le yine farklı bir boyuta gittik geldik 😀

    ellerine kollarına sağlık, hepsi birbirinden güzeldi şarkıların 😀

    • bende filmde hiç köylü kızına benzetemedim o filmi izler izler güleriz çok komiktir fakat yine de severim her türlü hatalarına rağmen 🙂 aşkına doyum olmaz çok eğlenceli seviyorum o yüzden 🙂

      ah müjganı herkes biliyordur artık o yüzden yoksa onu da çok severim 🙂

      bu versiyonu daha çok sevdim makaram sarı bağlar böyle daha hüzünlü .

      egosantrik keloğlan şarkılarını da bir biz seviyoruz demişti ama öyle değilmiş ne güzel . sesini çok seviyorum 🙂

      bence de o ikisi çok benziyor .

      oh olsun benim eğlencelik şarkılarımdan moral bozuk olunca dinlediğim neşeli şarkılardan.

      hahaha bende aynı yere koptum kaç paralık adamsın gecesi beş yüzden aşağı olmaz ah şu pahalılık 🙂

      sağ olasın var olasın kok 🙂

  4. Pek güzel yazı olmuş yahu.Filmleri,şarkıları özellikle benim için mi seçti yahu 😛 😀 Tanju Gürsu canımdır Tom Hanks’imizdir bizim.Demiştim ya sana çok benzetiyoruz ve kendisini fark ettiğin için de ben pek sevindim.Genelde yan rolleri pek kimse önemsemez.Rüştü Asyalı’nın sesini ben de seviyorum ya türküleri,Keloğlanı falan çok severim.Seven ne yapmaz ne filmdi be kok.Yıldırım Gürses bey amcayı da çok severim.Onun postunu yazmak,kitabını falan yazmak lazım da.Böyük yetenek lazım ona.Diğer şarkıların zaten ben de yeri vardır bilirsin zaten ne yazsan ne paylaşsan altına imzamı atarım ben.Ellerin dert görmesin kok 😀

    • seninle paylaştığım fakat buraya koyamadığım şarkılar var bir de kok 🙂
      seven ne yapmaz film olarak değilde şarkı olarak beynimize kazındı kok 🙂
      yıldırım gürses postu yazmak iyi fikir olabilir kok sen bir düşün bunu 🙂

  5. Senden beklenen performansı yansıtmışsın çingu yazında ^^ Gelinlik kızlar film müziğini dinlediğimde yine döndüm dolandım filmin sahnelerinde (:
    Annem kulaklarımda çınladı sonra, hep eleştirdiğimde bu filmi sende anne olacaksın der durur kendileri. 😀 Anne seviyorum kız seni (:

    Seven ne yapmaz başlayan melodiyle birlikte eksiksiz eşlik ettiğim bir şarkı. Müzik aletlerini sırtlayıp köşe bucak bu şarkıyı çalasım geliyor her dinlediğimde 😀 Şarkının duygusundan uzaklaşıp filme hapsolmuş durumdayım (: Hala Münir Özkul’un herkesi sıraya dizişi, geç kalan adama vuru sen en uzak yere gideceksin diye bağırması gözümün önünde 😀

    Herşarkı ayrı güzel yahu (: Ellerine sağlık çingu ^^

    • gelinlik kızlar güzel filmdir. judo kısmı vardı hani kadın at tepmiş insanı at tepince böyle olur diyor orada çok gülmüştüm 🙂

      seven ne yapmaz herkes için sevilen bir şarkı sanırım.

      sağ olasın çingu 🙂

  6. yazın çok ama çok güzel olmuş^^ şarkı seçimlerin de harika:)
    tanju gürsu yu çok severim bende ya:) bana göre en karizmatik aktörlerdendir 🙂 bu arada herkesin sevgilisi’nde koskoca Türkan Şoray’ı ne hale getirmişti valla çok üzülmüştüm izlerken Türkan Şoray’a 🙂
    bu arada gelinlik kızların hem filmini hemde seçtiğin şarkıyı çok severim 🙂 bin kez izlesem/dinlesem bile asla bıkmam 🙂
    param yok’daki yorumuna ben de katılmadan edemiyorum 🙂 öyle bir dert varsa bizde görmek isteriz ehehe 🙂
    bu arada son şarkıyı nedense duymamıştım ama çok beğendim sanırım uzunca bir süre dinlerim artık 🙂
    ellerine sağlık winpohu 🙂 diğer şarkıları da dinlemek isteriz 🙂 2. postu merakla bekliyorum 😀

    • ne gzel tek beğenen ben değilmişim kendilerini 🙂 türkan şoray a etmediği eziyet yoktu o da bırakıp gitmiyordu bir türlü . izlerken annem neden dayanıyor diye sinir olmuştu. bende çocuğu için demiştim ama tabi yalan dolan kadın sevgisinden gidemiyordu 🙂

      gelinlik kızlar hoştu.
      param yok şarkısına katılmadan edemiyorum . hem öyle bir dert olduğuna da inanmıyorum 🙂

      yazık oldu yarınlara çok güzel bir şarkıdır ben çok severim 🙂

      keyifli dinlemeler . inş yakın zamanda yazarım daha paylaşacak çok güzel şarkılar var 🙂

    • tez işlerinden anlama bizim bölümde yoktu öyle zorunluluklar ama makino ve hikaru akademisyen kişilikleri ile bu konudan çok güzel tez çıkarabilirler eminim 🙂

Bir Yanıt Bırakın

