5 Centimeters Per Second – Byousoku 5 Centimeter

Animeden bahsetmiyorum ne zamandır.  Miyazakinin velihatı ilan edilen Makoto Shinkai ‘nin bu çok sevimli hikayesi beni benden aldı.

Çok fazla söylenecek bir şey yok. Görüntüler insanı büyülüyor. Bu görsellik ile Miyazakinin tahtını feht edebilir. Müzikler keza öyle . Aksiyon yok pek ama olsun .Onun yerine konuşan kendilerini anlatan karakterler var.

 

Kısacık üçer bölümden oluşan .Sıcak aşk hikayeleri demeliyim.  İzlemeyenlerin kesinlikle izlemesi gereken şiddetle tavsiye ettiğim bir yapım. Kaçırmayın. Bende sizi ikna etmek için bir kaç resim paylaşıp kaçacağım. Bu resimlerden sonra benim bir şey söylememe gerek yok . Anime kendini anlatıyor zaten 🙂

Ayrıca o çocukların saf duyguları, uzak kalmaları , birbirlerine yazdıkları mektuplar, bir araya gelme çabaları falan çok hoşuma gitti.

Bir de müzik paylaşacağım sözleri çok hoşuma gitti. Japonca şarkı çok güzel olmuş. İngilizce sözlerini bulabilirsiniz. Şarkın adı One More Time, One More Chance.

 

5 Centimeters Per Second – Byousoku 5 Centimeter” üzerine 6 düşünce

      • izledim geldim 😀 Voices of a Distant Star’daki çizimlere ne de çok benziyor dedim önce, meğer aynı kişinin elinden çıkmış bu ikisi 😀 İlk seferinde ezberleyememiştim adını ama şimdi hiç unutmam artık, çok tatlı çizimleri var cidden 😀
        Makoto kardeş ne de çok seviyor, uzay araçlarını, uyduları 🙂 en olmadık yerde çıkıyor karşınıza 🙂 en çokta uzaklık kavramını işleyiş şekline bayıldım.

        Voices of a distant star’da uzay aracı metaforu vardı uzaklığı anlatan, bunda da trenler var, aralarında da sayısız durak 🙂

        tavsiyen için teşekkür ederim yine 😉
        not: verdiğim linki sil istersen, tr altyazılı gömülü o linkte ama sesler cızırtılı, ben başka yerden indirdim.

      • öncelikle linler için sağ ol kok 🙂 ben hiç link vermiyorum aklıma gelmiyor pek.
        dediğin animeyi izlemedim haberim de yoktu ama sayende oldu. bu sıralar çok anime izlemek istiyorum buna da bakarım artık . tavsiye için teşekkürler 🙂
        bende trenler uzaklık kavramını falan çok sevdim. ama en çok da uzaklığın insanın duygularını nasıl etkilediğini böyle normal sıradan bir şekilde işleyişini sevdim. anlatamazsam da sevdim sevdim çok sevdim 🙂

  1. İlk kısımdaki kar yağışı eşliğindeki görüntüler çok güzeldi. Büyüdükçe artan korkular ve sondaki olamamışlık hüzünlüydü. Bu animeden bahsetmeyi düşünmüştüm ama sen benden önce yazmışsın 🙂

    • bence kesinlikle bahsetmelisin şu kısacık cümlelerde bile bende iyi iş çıkarmışsın evet sondaki olamamışlık hüznü.
      benden önce kim bilir kaç kişi yazdı bunu fakat ben yine de yazdım . çünkü herkesin izlediği şeyden farklı etkilendiğini farklı bir şeyler bulduğuna inanıyorum. belki sen daha güzel bir yanını anlatırsın benim fark etmediğim kısımları ve daha güzel bir şekilde 🙂

      benim fikrim bu herkes istediğini yazmalı. senin yazını okumayı çok isterim. 10 kişi de yazsa 10 da farklı şekilde yazar 🙂

      bu arada hoş geldin 🙂

Bir Cevap Yazın

