Biri Polisiye Mi Dedi :)

Geçenlerde hikaru burada çok güzel bir yazı yazdı. Ben Agatha Christie hayranıyımdır. Küçüklükten beri sevdiğim bu gizem merakı hiç peşimi bırakmadı. Yolum bu yüzden sık  sık sahaflara düştü . Sekiz , on  kitapla dönerdim.

Bu sevgimi unutmuştum ki sağ olsun değerli çingum hikaru yeniden hatırlattı. Buradan kendisine teşekkür ediyorum hem Jane Austen uyarlamalarını tükettiğim için ne yapacağımı düşünen bendenize yeni izlenecek uyarlamalar verdiği için hem de yazının sürprizi olarak kitap hediye ettiği için. İlk yorumu yazana hediye edeceğini söylemişti o talihlilerden biri de ben oldum. Bu hikaru dan alacağım ilk kitap değil. Daha önce Kuzey Güney kitabı ile ilgili nasıl haykırışla istediğimi duymuş ve bana kitabı yollamıştı. nasıl mutlu oldum anlatamam. kargo almak , paket gelmesi bir yana hem çok istediğim bir kitaptı hem de çok ince bir düşüncenin ürünüydü. Nasıl teşekkür etsem bilemiyorum 🙂 Okudukça seni hatırlayacağım çingu 🙂

 Gelelim diğer meseleye polisiye sever biri olarak. Hemen araştırdım ve film ve dizi uyarlamalarını buldum. Hercule Poirot çok sevdiğim bir dedektif. O ve onun gri hücreleri. Favorim kesinlikle Hercule. Agatha teyzenin bu karakterden zaman zaman nefret ettiği söylenir . Hatta bu yüzden Ve Perde İndi de malum sonu yazmıştır. Hercule nin kendini beğenen tavırlarını sevmezmiş. Ama ben seviyorum aynı durum Sherlock ve Sheldon da da geçerli. Gerçek dünyada zekasıyla övünen birine tahammül edemem belki ama hayali dünyada çok sevimli 🙂

Şimdilik izlediğim uyarlamlar Hollow Malikanesi Cinayeti , Arka Sokaktaki Cinayet, The Adventure of the Clapham Cook,Ölüm Oyunu ,Ölümle Randevu ama şimdilik 🙂 bunlardan Ölümle Randevuda bir alıntı yapmak istiyorum çok hoşuma gitti.

Şamda bir barda oturmuş içki içen bir adam odanın diğer ucunda ölümü görmüş. Olamaz demiş sıra bana mı geldi. Atına atlayıp dört nala sürmüş ,çölden geçip Samaraya gelmiş. Çok susamış çok ama çok. Kuyunun başında ölüm bekliyormuş . Adam şaşkınlıkla olamaz demiş ,ben seni Şamda bıraktım. Ölüm cevap vermiş. Seni Şamda görünce bende çok şaşırdım. Çünkü seninle buluşmak için burada sözleşmiştik.

Sherlock Holmes da severim hatta bbc versiyonu olan üç bölümlük şahane diziye bayılırım. Orada hem Sherlock u hem de Moriarty i çok seviyorum . Oyunculuklar mükemmel. Önceleri Sherlock çok hoşuma gitti. Ta ki Moriarty i görene kadar bu Andrew Scott olağanüstü bir oyunculuk sergilemiş. Onun olduğu o kısımı üç kere izledim.  Sherlock Holmes ın eski versiyonlarından biri olan The Greek Interpreter filmini de izledim. Oradan da bir alıntı yapmak istiyorum .

Watson: Ona ne olacak ?

Sherlock : Sorgulanıp serbest bırakılacak. Ne yazık ki soğukkanlılık suç sayılmıyor ve zerre kadar merhametsizlik .

İşte böyle polisiye dolu günler geçiriyorum. Sonra aklımda öyle hikayeler şekilleniyor ama vakit bulup yazamıyorum. İyi bir polisiye gibisi yoktur. Eğer izlemek isterseniz çok güzel bir site buldum buyurun   izleyin efem 🙂

Biri Polisiye Mi Dedi :)” üzerine 8 düşünce

  1. öncelikle, ne dimek efenim, batı’nın en hızlı yorum yapan kovboyu olarak dibine kadar hak ettiğin bir ödüldü, güle güle oku 🙂 🙂 sonralıkla, ne iyi etmiş de bu yazıyı yazmışsın, benimkini tamamlayan bir yazı olmuş, agatha christie hakkında geniş bir dosya hazırlamış olduk böylece 🙂 önerdiğin site de süpermiş, elimdeki the mentalist bölümleri bitince polisiye sevdamı burdaki filmlerle dindireceğim. teşekkür ederim çingucum 🙂

    • senin yazın gerçekten çok iyi ve geniş bir kaynak olmuş benimkisi ancak küçük bir katkı 🙂

      senin sayende geldi aramak aklıma sonra siteyi bulunca kendimi polisiye denizinde kaybettim sağ olasın çingu 🙂

  2. Sen ve senin Agatha teyze sevgin kok.Başımıza ne işler açıyordu he.Sahaflara yolumuz düşerse bir kitabını almadan bırakmıyordun hey gidi günler be 😀 Bana da aşılamıştın tabi ki her zaman olduğu gibi.Filmlerinin olduğunu da bilmiyordum iyi oldu vallahi.İzleyecek bir şeyler arıyordum ben de iyi geldi.Yazı da süper olmuş her zamanki gibi.Yaşa sen kok 😀

    • evet ya sınav zamanları sabahlara kadar okuduğumu bilirim sonra sen sınavdan bir ders önce bana konuları anlatmaya çalışırdın 🙂

      sen yaşa kok . bende hikaru sayesinde öğrenmiş oldum . bu arada sana gelince verirsin bir kaç kitap . özledim okumayı 🙂

  3. Ben hala çok seviyorum Agatha teyzayi. Digiturk’de verilen tüm filmleri sayrettik ama maalesef artık yeni film yayınlamıyor Digiturk. Bakalım paraya kıyarsam amazon’dan almayı düşünüyorum, eşim de filmleri çok seviyor, belki bir sürpriz yaparım. 🙂

    Ayrıca sayenizde Hikaru’nun sitesi ile de tanıştım, çok teşekkürler.

    • bende bayılıyorum agatha ya miss marple versiyonlarını da izledim her şeyi tükettim. izlebizle adlı sitede agatha nın uyarlamalarını bulabilirsin 🙂

      hikaru çok iyi bir blogger dır . keyifli okumalar 🙂

Bir Cevap Yazın

