500 Days of Summer – Aşk Hikayesi Olmayan,Aşk Hakkında Bir Film

Bu filmi çok değerli arkadaşlarım bugs ve egosantrik tavsiye etmişti. Onlara romantik komedi istiyorum ama sıradan olmasın istiyorum dediğimde bunu söylediler ama ben afişten falan böyle farklı olacağını düşünmedim pek.

Dün izleme fırsatı buldum başlıktan anlaşılacağı üzere bu film aşk hikayesi değil. Daha doğrusu.

 İt is not a love story , it is a story  about love.

Filmin başında bir anlatıcı var ki ben bu detayı çok severim .Anlatıcı  This is a story of boy meets girl, but you should know upfront, this is not a love story diyerek başlayınca dikkatimi cezbetti .

Gelelim sevdiğim detaylara. İlk önce bu mimar eleman ve the one muhabbeti bana how ı met your mother daki Ted i hatırlattı. Sevmiyorum the one muhabetini. İnanmıyorum da sanırım. Bir yerde duymuştum. Bir tek vanilyalı dondurma yok. Öyle olsa çok sıkıcı olurdu. Çilekli ve fıstıklı da var diyordu. Nerede olduğunu hatırlarsanız bana da söyleyin 🙂 İşte bende böyle düşünüyorum.  Bu sebepten klasik adamla kız karşılaşır , aşık olur , bütün engelleri aşarlar, bir başkasıyla asla olmazlar , ömür boyu bir tek kişiyi severler tarzı klişelerden hoşlanmıyorum.  Aklımda hikayede kullanmak istediğim bir mizasen vardı bu film ona baya yakın sevdim 🙂

sonra bu tom denen eleman küçük kıza aşk sorunlarını anlatıyor ya bana leyla ile mecnun daki mecnun ilk okuldaki dert ortağını anımsattı. kız süper zeki verdiği öğütleri sevdim 🙂

Tom denen eleman ın arkadaşlarını sevdim . Hele o kız arkadaşı için hayalimden daha iyi çünkü o gerçek diyen elemanı çok sevdim 🙂

Tom un dünyası başına yıkılınca ortaya çıkan beyazlaşan sahneyi çok sevdim.  Müziklerini sevdim.  Günlerin eksilmesini artmasını karışık verilmesini sevdim. İlk günlerle sonrası arasında ki farkı sevdim. Beklentilerle gerçeğin verildiği aynı anda iki sahne olayını sevdim .

Yazdan sonra sonbahar gelmesini sevdim. Bu hikayenin bir bütün olmamasını hayatın bir kısımı olmasını son değil başlangıç olmasını sevdim.Bu arada ben sonbaharı daha çok severim 🙂 Bağlanmak istemeyen kızla bağlanmaya can atan erkeğin yer değiştirmiş gibi olmasını sevdim.

Neleri sevmedim. Summer ın ne istediğini bilmeyen yapısını sevmedim. Başata ki gibi olsaydı tamam derdim bu kız böyle özgürlüğüne düşkün ama sonunda anladık ki öyle değilmiş .Sadece yalanmış. Yani summer gözümde bir iki yüzlü olduğundan sevmedim. Sonra Tod ‘un the one muamelesini sevmedim. Tek kız o mu ya dedim durdum.

Bütün olarak da film çok tatmin edici değil . Öyle baktığımda sıradan fazla heyecanlı olmayan bir film ama detaylara indiğimde hepsini ayrı ayrı sevdim. Sahne geçişleri bile güzeldi 🙂

Verilmek istenen fikri sevdim bu yüzden bu filme torpil geçtim. Yalnız keşke bunu daha iyi anlatabilselerdi. Aşk üzerine ama sıradan aşk filmlerinden farklı böyle filmlere ihtiyacımız var.

Sonuç olarak bana yeni fikirlerle gelin . Bana bunlarla gelin 🙂

500 Days of Summer – Aşk Hikayesi Olmayan,Aşk Hakkında Bir Film” üzerine 11 düşünce

    • umarım beğenirsin. aslında yanlış anlaşılma olmasın aşk meşk yine var ama beklediğimiz şekilde ilerleyen bir aşk filmi değil 🙂 izledikten sonra yorumlarını bekliyorum. film bütün olarak sıradan olsa da detaylarda güzel 🙂

  1. Bu filmi izleyeli çok oldu, çok hoşuma gitmişti ama tam hatırlayamıyorum ayrıntılarını… senin dediğin gibi başta çok sevip sonra saçmalaması tuhaf gelmişti (senariste burdan çarpı 🙂 yapılı mı böyle güzel oyuncuya bu 🙂 )

    çocuğun annesinin çalıştığı yere bayılmıştım 😀

    bir de savaş dönemi/yada sonrası evleri dedikleri o tuğla duvarlı labirent gb evleri sevdim, ama hep merak ettim nasıl kı*ları donmuyor diye, sonra bunu merak etmemi de sevdim 😛 😀

    yaz-hatun-kış metaforunu da sevdim…

    ama bu yazıyı daha çok sevdim, eline sağlık 😀 (bu yorumu yazarken 500 Days of Summer – No Happy Ending’i dinliyordum, o yuzden şarkı mırıldanır gb oldu yorumum galiba 😀 )

    • ilk paragraf için açıklama 😀 : “senin dediğin gibi başta çok sevip sonra saçmalaması tuhaf gelmişti” = senin de dediğin gibi kızı başta çok sevmiştim sempatik gelmişti ama sonraki tavırları saçma geldi demek istedim, düzeltirim 😀

      • ben summer ı baştan beri sevmedim. tom da aynı şekilde iticiydi. ikisi de birbirinden zıt karakterler. biri bağlanmak istemiyor öbürü can atıyor. iki karakteri de sevmeme rağmen ilk kez filmi sevdim. ilginç 🙂
        ben tom un bir arkadaşı var ya kız arkadaşı için she is real diyor o elamanı çok sevdim. hatta görünür görünmez sevdim 🙂 muahahah
        küçük kızı falan sevdim. detayları sevdim. hikaye iyi bir şekilde yola çıkmış arada yalpalamaış ama yine de güzel ve değişik 🙂

  2. Filmin adını görünce hatırlamamıştım ama yazını okuyunca bu filmi çok önce izlediğimi fark ettim.Hoş bir filmdi.Fakat aklımda çok kalmadığına göre ben hala gerçekçi yaklaşımı filmlerde kabullenememişim.Klişelerden artık sıkıldığımı düşünsem de hala onları izlemek istiyormuşum gibi geldi:)

    • haklısın gerçekçi yapımlar kabul etmesi zor şeyler. hala romantik , hayali uçuk ama güzel hissettir4en şeyleri seviyorum ve izliyorum ama böyle farklı yapımları da çok severim 🙂

  3. İki sene önce garip bir psikoloji içerisinde izlediğim bir filmdi. Haliyle belki de olması gerekenden çok etkilendim. Özellikle kızın evinde düzenlediği partiye gidip onun parmağında yüzük olduğunu görüp merdivenlerden koşarak inmesi sokakta yürürmesi her yerin kararması.. Orada adamın yaşadığı acı daha iyi tasvir edilemezdi. Aynısını ben de hissederek yaşamıştım çünkü. Sonuç olarak güzel filmdi bence.

    • o sahne gerçekten çok iyiydi . aslında çok abartılacak bir film değil fakat getirdiği yeniliklerle romantik komedi kategorisinde ayrı bir yer edindiğini düşünüyorum. yaşanmışlıklar da filmlerden etkilenmemizde çok fazla etkili sanıyorum kendimizle özdeşleştiriyoruz 🙂

Bir Yanıt Bırakın

