Benden Senden Bizden …

Başlık bulmakta bu kadar zorlandığıma göre bu blog olaylarında başka bir aşamaya geçmiş bulunmaktayım. Kaç gündür yoktum.  Artık eskisi gibi buralarda olur muyum bilmem. Bu yüzden kısa kısa bir kaç şeyden bahsedeceğim .

Kitaplar ,kitaplar ,kitaplar… Şu sıralar eskisi gibi okumaya başladım . Ablama gittim , dün döndüm,  gelirken eniştemin klasiklerinden tırtıkladım . Bir sürü kitabım oldu . İlk önce Madam Bovary yi okumaya başladım bitirince belki iki kelime karalarım. 

Geçen günlerde iki kitap daha okudum birincisi Aşk ve Gurur , bu kitabın farklı bir havası var. Seviyorum bu hikayeyi hatta filmin alternatif sonuna dair bir video bile bulmuş kardeşim . Burada  p and p final izleyebilirsiniz. 

Kitap aldığımızdan bahsetmiştim. Kardeşim netten sipariş veriyor. Platon devlet, Böyle buyurdu zerdüşt , Dostoveski falan aldık .Bunların yanında bir de kardeşim fantastik seven biri olarak Fısıltı diye bir kitap aldı. Düşmüş bir melekle liseye giden bir kız. Hikaye sizi hiç şaşırtmadı dimi ? Merak etmeyin işleniş de şaşırtmayacak. Okudum ve okuduktan sonra her liselinin yazabileceğinin düşündüğüm bir hikaye olduğunu söyleyebilirim. Hele o kadar çok şey söyleyip ama aslında hiç bir şey söylememesi beni delirtti. Rahat okunuyor , basit bir hikaye istenilen gerilim verme çabası bana ulaşmadı hiç gerilmedim . Bu serinin devamını okumam , okumanızı da tavsiye etmem. Vampir olaylarından bıkmıştık bu sefer melekler çıktı . Bu moda ne zaman geçer. Ne zaman gerçekten iyi bir fantastik kitap okurum bilemem ama Vampir Günlükleri dizi olarak hala heyecanlı diye takip ediyorum. Supernaturalda son zamanlarda düşüşe geçti gibi. 

Bu kadar kitap yeter iki de filmden bahsedeyim birincisi bir hint filmi .Mevsume nin blogundan gördüm . Zaten hint filmi deyince bir chibi bir de mevsume geliyor aklıma . Klasik bir aşk filmi öyle çok fazla artısı yok ama eğlenceli kısımları vardı hoştu yani . Hem yeni birini keşfettim o da   Shahid Kapoor  . Ben nasıl olmuşta bunca zaman bundan habersizmişim . Adamı izlemek başlı başına bir eğlence.  Konusuna gelirsek. Trende karşılaşan karakterler var. Adam her şeyden bıkmış . Her şeyini kaybetmiş , mutsuz bir iş adamı. Nereye gittiğin bile bilmeden bir gün sadece gitmek istediği için bir trene biner. Kızımızda mutlu, istediğini yap pişman olma hayat felsefesini kabul etmiş. Sevdiğine kaçan bir kızcağız. Öyle çok konuşuyor ki adam buna aşık olursa yazık olur dedim .Zaten filmin başında kız konuşmaya başlıyor adamsa dilsiz gibi. Otel sahneleri falan komikti.  İzlenilebilir bir film. 

Ve uzun zamandır bahsetmek istediğim ama bir türlü fırsat bulamadığım bir film. Sweet Rain  Takeshi Kaneshiro filmleri izlediğim zamanlardan kalma . Bir ara sırf bu adamın filmlerini izler olmuştum. Bu blog da bolca onun filmlerinden bulabilirsiniz. Filme gelirsek ölüm meleği olayını kendine baz alan bir kurgusu var.  Kimin ne zaman ölüp ne zaman ölmeyeceğine karar veren bir ölüm meleği. Hedef seçildiğinde onunla vakit geçirip yaşasın mı ölsün mü . Bu dünyada işe yarar mı gibi kararlar veriyor. Yağmur yağınca geldiği için film çoğunlukla kasvetli bir ortamda geçiyor severim böyle filmleri. Sonra müziğe bayılıyor bunlar ,eldivenleri olmadan birine dokunursa o kişi bayılıyor falan filan . Aslında konu güzel ama bir yerde anlatılamayan ama hissedilen bir eksik var. Nedendir bilinmez . İçinde sakladığı gizem ortaya çıktığında bu muymuş yani dedirten bir havası var. Çok fazla merak ettirip düşündürtmüyor . Yada konu ile ilgili düşünmüyorsunuz ama ölümle ilgili düşünüyorsunuz. Bütün ailesini, sevdiği herkesi kaybeden kız içinize işliyor . Film boyunca ölümle ilgili söylenen her söz ,her cümle sizi büyülüyor. Replikler konusunda sıkıntı yaşamamışlar bu kısımı çok sevdim. Demem o ki farklı bir film. Benden bu kadar bir başka kısa kısa yazısında görüşürüz 🙂

 

 

 

 

Benden Senden Bizden …” üzerine 6 düşünce

  1. ne dimek artık eskisi gibi buralarda olur muyum bilmem ne demek ne demek. Kızdırma beni ha 😀 aramızdaki en üretkenler blogçulardan birisin bu ünvanını koruman lazım 😀 Off supernaturalı hatırlatma ya 7. sezon bir türlü oturamadı gibi :/ Cass yok dizinin tadı tuzu yok gibi gibi 😦 Fısıltının da bir tek kapağı güzel gerisini kaldır at. Okumadım ama fantastik kitaplar artık eskisi gibi kaliteli gelmiyor bana. Hep aynı döngü karakterlerin adı değişiyor temcit pilavı gibi önümüze sunuyorlar. Bir Harry Potter nereee bir Edvırd nere 😀 Yoksa fantastik edebiyat Harry Potter’la birlikte bitti mi? Hayırrr olamaz 😀 Bugün supernaturalın son iki bölümünü izlerim diye ümit ediyorum. Lütfen en kısa sürede toparlansınlar temennilerim eşliğinde izliciğim 😀

    • artık kitap okumak ders çalışmak farklı şeyler yapmak istiyorum maalesef internet bazen fazlaca zamanımı alıyor . bu yüzden dedim tabi radikal bir karar alıcak kadar ciddi bir durum değil . çok sık yazamayabilirim o kadar 🙂

      supernatural sezon başladığından beri beklentilerimin altında seyrediyor. tamam cass yok artık ama heyecanda yok eskisi gibi .bakalım belki düzelir .

      fısıltı diğerleri gibi . sanırım bir süre daha güzel bir fantastik serisi bulamayacağız .

  2. Madam Bovary’i bitirebilirsen kocaman bi aferin benden sana ahah yıllar önce nedense dayanamayıp yarım bıraktığım bir kaç kitaptan biri de kendileri 😛
    Aşk ve Gurur.. Ne çok okudum ne çok izledim.. Diyoruz ya daha çok yaşasaydı Jane Austen keşke keşke..
    Shahid Kapoor en sevdiğim hintlidir benim.. Normalde hint erkeklerini öle pek hoş bulmuyorum da onun yeri ayrı.. Yine onun oynadığı Chance Pe Dance’yi anlatmıştım ben de blogta güzel filmdir tavsiye ederim 😉
    Jab we Met’te dediğin gibi kız ne çok konuşuyordu yarebbim acayip neşeliydi bi de rekoru vardı ya hiç tren kaçırmamış o güne kadar 😀 filmin sonlarında bu durumun tersine dönmesi yani bu defa erkeğin çok konuşuyor olması hoş olmuştu..
    neyse kızııım noluyo niye daha az olacakmışsın buralarda ! iş mi buldun yoksa hı hı öleyse ii bişey tabi 😉

    • hoş geldin sefalar getirdin 🙂

      bende vadideki zambağı defalarca okuyacağım diye elime almış 20 sayfadan sonra bırakmıştım. ne demek istediğini anlayabiliyorum 🙂

      aşk ve gurur bıkılmayacak eserlerden 🙂

      tavsiyene uyacağım bende onun filmlerini izlerim artık diyordum .severim hint sinemasını ara sıra izliyorum .

      filmin sonunda iyi ki kız az konuşur oldu. yoksa bir ömür çekilmezdi benden söylemesi 🙂

      iş bulamadım maalesef ama bulmak için sınavlara çalışmalıyım bu yüzden elimden geldiğince az bulunmaya gayret edeceğim 🙂

  3. Arwen’e aynen katılıyorum. Madam Bowary’i lisede edebiyat hocam okumam için vermişti okuyamamıştım, bugünlerde yine elime aldım ama bir türlü sona ulaşamıyorum, bıraktım en son :// Beğenecek misin merak ediyorum.

Bir Cevap Yazın

