”Keith ” ve ”The History Boys ”

Bu aralar film izlemeye verdim kendimi diziler yarım kaldı . Açıkçası pek izleyesim yok . Dizi izlersem de kısa yabancı dizileri tercih ediyorum 20 dk komedi . Cheers ın bölümlerini de buldum .Keyfime diyecek yok.

Bahsedeceğim iki filmi de ilginç buldum. Birincisi keith aslında bu filmin konusu çok klişe hatta konusunu bilseydim kesinlikle izlemezdim. Bu konudan çok sıkıldım için. Fakat ben bu filmi hiç bir şey bilmeden açıp izledim bu yüzden hiç izlemeyeceğim bir filmi farklı bularak bitirmiş oldum.

Keith in konusundan bahsetmeyeceğim çünkü konuyu bilmek demek filmin sonunu bilmek demek o da filmin tadını kaçırır zaten tanıtımlarda da kısaca kesip anlatmamışlar.  Filmin dikkate değer yanı sıradan bir konuyu biraz psikopatça işlemeleri olmuş sanırım. çünkü keith izlerken deli la bu dedirten kaçık biri gibi. hem diğer filmlerden farklı olarak burada bir fedakarlık geri çekilme sevdiğim mutlu olsun durumu yok . Çünkü hayatı mükemmel giden kızımız bu çocukla karşılaştıktan sonra hayatı mahvoluyor. Tennis yıldıızı , okulda başarılı ,güzel ,zeki ve popüler ,ayrıca okulun yakışıklı ve mükemmel çocuğu ile birlikte olan hanım kızımız bir gün keith ile tanışır ve hayatı alt üst olur .Gerçekten alt üst olur. Keith e çok kızsam da kızı hiç anlamasam da klasik filmlerin fedakar aşığı olmayan keith farklı yanı ile dikkatimi çekti.  Film izlemek isterseniz bir şans verin derim .

Gelelim ikinci filme bu film diğerinden daha tuhaf . Oforinin blogunda tanıtımını görür görmez merak ettim. İzledikten sonra bir sürü şey vardı aklımda ama gel de anlat. History boys seçkin üniversitelere girmeye çalışan bir grup çocuk ve onların bu üniversitelere kesinlikle kabul edilmesini isteyen müdürün azimli çabaları sonucu oluşturulan ders programından ibaret . Bu kadar mı diyeceksiniz tabi ki hayır ama izlediğimiz dersler arası mekik dokuyan çocuklar ve onların öğretmenleri olunca özeti bu kadar oluyor. İçeriğinde ne var derseniz ne yok ki derim . Filmi anlatmak gerçekten zor. Eğitim sistemine getirilen üstü kapalı eleştirileri bir yana bırakırsak kocaman bir gençlik filminin içene yedirilmiş yetişkin çelişkileri  ,acı gerçeklerle bezenmiş ,farklı bir o kadar da etkileyici bir film.

Bir kere gençlerin edebiyat ve tarih dersleri sırasında yaptıkları alıntılar ve sanat bilgileri çok hoş . Diğer taraftan ateşli tartışmaları çok zevkli bu çocuklar zehir gibi zeki aynı zamanda asla kimlik bunalımına girmiş ergenler değil o yaşta bile ne istediğini bilen , güçlü ve yenilmez birer mücadeleci.  Öyle ki ders onların için her şey çünkü onlar bu okullara girmeyi kafalarına koymuş.  bazı diyaloglar çok güzeldi. mesela sporcu gencin okulu kazanması ile ilgili bu benim istediğim bir şey değildi babamın ve sizin istediğinizdi bu yüzden sevinmedim demesi . Şarkı söyleyen eleman da çok sevimliydi.

Bir de hector meselesi var . Bariz bir yanlış var ortada yani yapılan şey çok yanlış ama herkes ağız birliği etmişcesine bunun o kadar da sorun olmadığını düşünüyor. Çok şaşırdım . Normal bir film olsa bu hector un yaptığı ile ilgili bir ton öğüt verilir ama burada çok normal bir davranış gibi verildi. Rahatsız ediciydi.

Hector ne kadar rahatsız edici olsa da aynı filmde aynı konu dankın ve ırwın söz konusu olunca  farklı gözüktü . Hele o ikisinin açık açık konuştukları o sahne çok başarılıydı. Irwın in de aslında korkak ve yetersiz olması. Güçlü duran ama aslında hiç de öyle olmaması  bunlar hoş detaylardı. Normalde öğretmenin güçlü olması beklenir değil mi. Oysa burada herkesi parmağında oynatan güçlü kişilik sahibi dunkın var. Daha bir çocuk fakat istediğini elde etmeyi çok iyi biliyor.

Ben bu filmle ilgili sayfalarca konuşabilirim gibi kısa keseyim .İyi seyirler 🙂

”Keith ” ve ”The History Boys ”” üzerine 2 düşünce

  1. Çok güzel bir film yazısı olmuş ellerine sağlık.Büyük bir heves içinde okudum ve söylediklerine katılıyorum.Beni aslında “Hector” mevzusu da o kadar rahatsız etmedi, belki de 2. defa izlediğim içindir, bilemiyorum.Başka bir film olsa sadece bu mevzu bile başlı başına bir konu olabilirdi, ama bu filmde özellikle bu eşcinsellik mevzusu “mevvzu dışı” olarak nitelendirilmeden, gayet doğal karşılanıyor.Kimse “dostum sen neden böylesin” söylevi içine girmeden, olduğu gibi kabul ediyor diğerini.

    İrwin’in korkaklık mevzusuna katılıyorum; derslerde ki özgüven ve gerçek hayattaki çekingenlik çok güzel yansıtılmış.Ben bir de son sahnelerde bayan öğretmenin tarih hakkındaki söylevine bayıldım, o nasıl bir çıkıştı öyle üç defa izledim herhalde.Yani muhteşem bir filmdi itşe..

    • aslında filmi anlatmakta da çok zorlandım. sen çok güzel anlatmışsın hemen izledim meraklanıp 🙂
      hector meselesinde eş cinsellik rahatsız edici değildi. bu durumla ilgili değil tabirim bir öğretmenin öğrencilerine yaklaşımı ile ilgili bunun bu kadar normal karşılanması beni baya şaşırttı. film bu absürtlüğü ile hem tam puan alıyor hem de klasik olarak alıştığım değerlerin dışına çıktığı için rahatsız ediyor. yine de rahatsız edici filmler iyidir.
      ırwın sanki rol yapıyor ve gerçek hayatta ki başarısızlıkları ve korkaklığı ile sanki bütün öğretmenler öğrencilerine böyle güçlü rolü yapar izlenimi verdi. onların gözünde ulaşılmaz olmak. belki de bu yüzden dunkın ın bile dikkatini çekmeyi başarıyor. ama dersler bitince gerçek ırwın oratay çıkıyor. filmde bütün gençler ne istediğin biliyor bu yüzden ayrı sevdim. ergen durumlar yok .özellikle dunkın bir öğretmeni bile şekillendirebiliyor. onun ve ırwın in sahnesini çok başarılı buldum. dediğim gibi çok konuşulabilir bir film olmuş . en iyisi susmak 🙂

Bir Cevap Yazın

