The Jane Austen Book Club

Jane Austen filmleri bitince bende içinde Jane Austen kelimesi geçen filmlere bile sardım . Ne yaparsın . Şaka bir yana bu kitap kulübü olayı çok hoşuma gitti. Konu ilginç gelince oturup izledim. Keyifli bir filmdi. Beğenmemem pek mümkün değildi aslında 🙂

Jane teyze şimdi ben teyze dedim,  kızda Jane diyor diye dalga geçiyorlardı ne yapalım samimiyetimizden artık,  jane teyzeyi tanıyor gibi hissediyorum ya ondan 🙂

Nerde kalmıştık  Jane teyze romanlar yazar,  insanları o büyülü, romantik dünyaya inandırır ama gerçek hayat hiç de öyle değildir. Filmin başında daha  karakterlerimiz bir ton aksilik yaşarlar. İşte bu hayatlarından memnun olmayan karakterlerimiz bir araya gelip her toplantıda bir jane austen romanı tartıştıkları bir kitap kulübü kurarlar. Sonrasında bize izlemek düşer.

Bir tarafta kitaplar karakterler onların tartışılan yaşamları diğer tarafta bizim kulüp üyeleri ve onların karmaşık yaşamları, aşkları ,gelmeleri gitmeleri. Kocasının terk ettiği bir kadın , hiç evlenmemiş aşka inanmayan bir kadın , öğrencisine aşık bir öğretmen ve çok tuhaf bir erkek bu kulübün katılımcıları çok ilginç.

Bende böyle bir kulüp istiyorum ya çok güzel bir fikir. Oturup bir sürü kiap siparişi vedik yine .Okumak iyi de böyle tartışıp anlatmak da isterdim.

Jane teyzenin tarzını seviyorum ,o büyülü dünyasını , herkesin mutlu olduğu hayali dünya ama gerçek hayat maalesef böyle değil Jane teyze neden bizi kandırıyorsun demeden de edemiyorum. Yine de bir kaçış yolu .Bir kaç saatliğine de olsa gerçekten kaçıp mutlu oluyoruz 🙂

Aslında anlatmak istediklerim var filmle ilgili ama spoiler vermek de istemiyorum. Ben seviyorum böyle bir sürü karakteri olan filmleri. Bir şans verin derim.

The Jane Austen Book Club” üzerine 7 düşünce

  1. Bizim blogları da ben bu klübe benzetmişimdir hep 🙂
    özellikle k dizi-filmlerini izlemeye başladığımdan beri hayat hakkında daha çok düşünmeye başladım, eskiden iyi kötü o günü yaşayıp atlamaya bakardım, şimdi hem geçmişimi sorguluyorum hem de doğru-yanlış nedir biton şey hakkında düşünür oldum. Pasta, Triple, Dating Now, SKKS, 49days vs bu dizilerde hayata dair öyle çok ayrıntı var ki beni sanki daha farklı biri yapmaya başladı. belki de yaşlanmaya başladım ondandır ama cidden bu blog olayına girdiğimden beri benim Jane Austen Club’ım sizsiniz 😀

    • ha ha ha benim her türlü kulübüm burası valla 🙂 yazmak çok eğlenceli ama yüz yüze yapılan sohbet bir başka sayenizde o açığı da kapatıyorum 🙂

      hayatı yaşlandıkça sorguladığımız doğru sanırım ne çok düşünüp ne çok dert ediyoruz ama salında her şeyi hayata bırakmalı ne dersin 🙂

      • 😀 bilmukabele kok 😀 benimde her türlüm klübüm sizlersiniz 😀

        kesinlikle yaşla ilgisi var, orası kesin 😀 bir de şu korku ve endişelerimizi bir kenara bırakabilsek di mii? hem ne demiş bir çinli! 😀
        yürüyen bir aptal, oturup düşünen iki akıllıdan daha çok yol alır…. bu da hayatımın özeti olsun anacığım 😀 😀

  2. canım ben de Jane Austen uyarlamalarını yalayıp yutunca bir de buna bakayım demiştim ve ben de göz göze insanlarla konuşup birebir iletişim kurarak okuduğumuz kitaplar üzerine konuşmak bu sayede hayatı kendimizi ve dostlarımızı anlamak ne kadar güzel olurdu diye düşünmüştüm.Aynı kitabı farklı zamanlarda okuduğum dostlarımla o kitap üzerine yaptığım muhabbet toplasan 10 cümleyi geçmez ya ben çoğu yerini hatılamam ya da karşımdaki artık aynı çoşkuyu duymaz bahsederken halbuki aynı zamanda okuyup başkaları ile konuşmak bir kitabın her insana zaman ve yer aynı olsada farklı şeyler hissettirebilceğinin vereceğinin kanıtırdır yani kısacası keşke bizim de bir kitap kulübümüz olsaydı artık bloglarla idare ediyoruz.Benim de sevdiğim filmlerdendir bu içinde Jane Austen geçiyor ya direk seviyorum sanırım kitaplarla yaşamalrın paralel bir zamanda ama farklı yollarda ilerlemesi hoşuma gitmişti.

    • bende çok çabuk unuturum ama ilk okudum da o zamanlar deli gibi bahsetmek anlatmak isterim o an paylaşmak çok güzel olurdu. bloglar bu bakımdan çok iyi anlatmak istediklerimin bir kısmını söylemiş oluyorum ve benim gibi düşünen bir çok insanla karşılaşmış oldum.
      jane austen bitti ama ben alternatifleri araştırıyorum mesela aşk ve gururdan uyarlama bir hint filmi varmış bride and prejudice diye onu izleyeceğim 🙂
      film de kitaplara benzer hikayeler oluşturmaları hoşuma gitti. bir tek şey dikkatimi çekti jane in karakterleri asla yanlış yapmaz kafa karıştırıcı adamlara aldanmaz .hayatlarında büyük hataları olmaz . öğretmende bu yüzden ışıklardan geçmekten vazgeçti. bu o kadar tuhaftı ki bir başkasının yazdıklarından bu kadar etkilenip hayatını buna göre şekillendirmek de doğru değil öyle olsaydı herkes jane in muhteşem erkek karakterlerini beklerken bir ömürü yalnız geçirirdi. aslında bu kitaplar hakkında ne çok konuşabilirim en iyisi susmak 🙂

Bir Cevap Yazın

