İKNA – Herkesin İKİNCİ ŞANS’ ı olmuyor

İngiliz edebiyatı merakım malum. Uzun zamandır ilgilenemesem de benim için yeri ayrıdır.  Jane austen uyarlamalarını izlerken çok aramış bir türlü bulamamıştım bu filmi.  Sonrasında unuttum gitti.  Geçen gün tesadüfen karşıma çıktı film ve bende oturup izledim.

Yine çok beğendim. Pişmanlıkların anlatıldığı eserde insana herkesin ikinci bir şansı olmuyor dedirtiyor. Hepimiz bazen aldığımız kararların ardında duracak cesareti bulamayız.  Ya da istediğimiz şeyleri doğru olmaz diye ve ya başkalarının düşünceleri yüzünden kaybederiz.  İşte film konu olarak bunu anlatıyor. İstediği uğruna savaşma cesareti olmayan  ve arkasında duramadığı kararları yüzünden pişman olmuş bir insanın hayatta ikinci şansı olur mu?  Yapılan hatalar telafi edilir mi ?

Nişanlı olduğu adamı çevresinin ikna etmesi üzerine bırakan genç kızımız aradan geçen sekiz yıl boyunca pişman olmuştur. Genç adamsa bir servet kazanıp geri dönmüştür. bakalım bu iki insan geçmişi yeniden bulup geleceğe dönüştürebilecek mi ?

Jane Austen ın mükemmel erkek karakterleri bu eserde de mevcud . Hem affedemeyen kızgın ve kırgın hem de deli gibi aşık yüz başı izlerken büyülüyor 🙂

Romantik bir film . Yine kıyafetleri ,  konuşmaları , tarihi dokusu ile beni benden aldı. Bir birlerine sadece bakarak aşklarını yaşayan insanların pek görülmediği günümüzde bu film aşk aslında ne kadar saf bir duyguymuş dedirtti bana . Konuşurken bile siz diye hitap ediyorlar. Çok ilginç ve de hoş bir film . Sevdim efem 🙂

ANA FİKİR : gerçek hayatta asla ikinci şanslar olmuyor. film kalbini sesini dinle mesajı verse de akıllı olmak da yarar var 🙂

İKNA – Herkesin İKİNCİ ŞANS’ ı olmuyor” üzerine 4 düşünce

  1. her Jane teyze eserinden uyarlama filmlerde olduğu gibi çok beğenmiştim bu filmi de. İnsanların pek farkında olmadığı bir film ama biz izleyen şanslı azınlıktanız niahahahaha 😀 ana fikir konusunda da çok haklısın dostum. Şansı kim bulmuşta ikincisine de sahip olucaz pehhh pehh peehh 😛

  2. Okuduğunuz kitaplar ve izlediğiniz filmlerle öyle benzeşiyoruz ki…Blog dünyasında yeniyim ve bende yazacaktım bunları ama yazılmış gerek yok bloga falan kapat git diyesim geldi kendime 😛

    • blog hayırlı olsun 🙂
      benzer kişileri blog aracılığıyla görmek beni de mutlu ediyor.
      yazma konusuna gelirsek bence sende yazmalısın aynı şeyi herkesin farklı bakış açıları ile farklı şekilde yazdığına inanıyorum belki benim fark etmediğim güzelliklerini sen anlatırsın 🙂
      eğer yazarsan okumak isterim 🙂

Bir Cevap Yazın

