MİM : TÜRK DİZİLERİ

Mim olayını çok seviyorum. bazen öyle güzel mim’ ler oluyor ki ben bunu yazmalıyım diyorum .hikaru beni mimlemiş .Öyle de güzel bir yazı yazmış ki yazıyı okurken bu mim bana gelse dedim içimden 🙂 ha ha nostalji insanı winpohu iş başında .

Mim in konusu Türk dizileri. Son zamanlarda pek Türk dizisi izlemesem de eskiden izlerdim ve o zamanlar unutulmaz dizilerde yok değildi 🙂

Yalnız ben bu yazıyı kısa tutamayacağım gibi geliyor .Uzun bir süre yazamazsam parça parça okursunuz 🙂

İlk dizimiz sıcak saatler hikaru da bahsetmiş ama bende bahsetmezsem olmaz. Çünkü bu dizi sonrasında bir çok diziye ilham kaynağı olmuştur .Başlarda çok eğlenceli ve devamlı takip ettiğim bir diziydi ama sonrasında senarist değişikliği falan olmuştu sanırım dizi bambaşka bir hal almıştı . Buna rağmen Mehmet Aslantuğ ve arzum onan gibi iki güzel oyuncu barındırması yeterli. Bu ikili daha sonra da birlikte dizi denemelerinde bulundu ama hiç biri sıcak saatler gibi tutmadı reyting kurbanı oldu .İçlerinde bir tanesi vardı ki .Üzülmüştü bittiğine . Türk kadını Mehmet Aslantuğ ‘ u listelerde birinci yapmış hem de Mehmet Günsür ikinci sırada yer alıyorken . demek ki bu yaşına rağmen bu adam hala popüler .ben çok severim  kendisini . Lisede kıraç dinlerdim arkadaşım Mehmet Aslantuğ ile Kıraç farklı yönlerden gelse ne yaparsın demişti . Ben tabi ki Mehmet Aslantuğ demiştim .Kusura bakma kıraç güzel söylüyorsun ama içimdeki fan girl e engel olamıyorum 🙂  Konuyu ne çok dağıtıyorum dimi .Neyse efem dizimize dönersek Sedat Yalçın ve Buket ‘in aşk hikayesi malumunuz bunun dışında o televizyon programı ve kötülerin ipliğini pazara çıkarma olayları vardı . Şükran ile komiser yardımcısının aşkını da çok severdim .Daha doğrusu adamı severdim .Şükran adama etmediğini bırakmamıştı ben sinirden köpürürdüm . Bu dizinin bir de meşhur repliği vardır sen şimdi ağlarsın da 🙂 Çok severim bu sahneyi buyurunuz buradan izleyiniz 🙂

Mehmet aslantuğ dan devam edelim bari bir İstanbul zamanı benim düzenli takip ettiğim son dizilerden biriydi . kendisi o zamanların fenomeni ozan güvenle oynamıştı ama benim gözüm Mehmet aslantuğ dan başkasını görmedi tabi .dizi Sabrina adlı filmin çakma bir denmesiydi belki ama güzeldi .Ahu Türkpençe ilk defa bu dizide ünlendi sanırım .selim ile demir arasında kalan şoförün kızı önce çirkin ördek sonra kuğu oluyordu . evin büyük oğlu Selim yani Mehmet Aslantuğ ,Demir ile kızı ayırırken hiç bir aşk 100 milyon dolar etmez demişti .ama ne oldu kendisi pişman oldu . bu dizide de en sevdiğim sahne selim bıçaklandıktan sonra hanım kızımızla olan duyguları ortaya çıkar .hastahane dönüşünde evden kızımızı arar ve seni seviyorum der ama nasıl bir söylemektir bu .gerçekten aşık dedirten bir oyunculuk ama şaşkaloz kızımız bir şey söylemez .ben yine sinir bir halde bende bende demen gerekiyor diye çırpındım durdum 🙂  dizi müzikleri ile Zerda da dikkat çeken Kıraç yine yeteneğini konuşturmuş ve bu dizi için çok güzel müzikler yapmıştı misal bir tanesi burada olur ya bir tanesi de funda arar ın o güzel sesinden kördüğüm ve vermesem olmaz jenerik anlayacağınız çok iyi müzikleri vardı 🙂

Yılan Hikayesi izlerdim perşembe akşamları olmazsa olmazlardan biri bu diziydi. Memoli karakteri öyle uttu ki hala Mehmet Ali Alabora denildiğinde aklımıza ilk o gelir. Sonraki diziler bunun gibi sükse yapamadı . Bu dizide bir ton saçmalık vardı ama Nail Kırmızıgül ün o seven kalpler hassas olur repliği ve her daim güldüren esprileri ile izliyorduk .yılanın kuyruğu basmak ve daha sonra köpek balığı bir ton saçma muhabbet oluyordu şimdi izlesem sıkılırım belki. Polis memuru Memoli ile  kocasını bulmaya gelen Zeynonun tuhaf hikayesiydi .Emre Kınay da bu dizinin Erkan ağasıydı. bir dönem herkes flütle bu dizinin müziğini çalıyordu bıkkınlık gelmişti o yüzden müzik yok 🙂

Kara Melek bambaşka bir diziydi. Pembe dizi tutkunu ben entrikanın Türk versiyonu olan kara meleği uzun süre takip ettim ama sonra o da dizilerimizin yüzde doksanında olduğu gibi sapıtma yoluna gitti. ee tabi onca bölüm çekilince doğal bu iş . Sanem Çelik ,kara melekti .Ece Uslu da iyi kız . Ziya Kükürt vardı, Ece Uslunun sevdiği adam ama kız gidip Toprak Sergenle evlenmişti. Çünkü Yasemin (sanem çelik) Toprak Sergeni  buna ikna etmişti bu ikisi beraberdi ama sonradan adam Ece Usluya aşık oluyordu . Yasemin de Ece Uslunun yıllar sonra kavuştuğu zengin babası Mustafa Alabora ile evliydi . Mehmet Ali Alabora vardı ,Yağmur Kaşifoğlu da bu dizide dikkat çekmişti . Sonra Ebru Akel yasemin kız kardeşi rolündeydi yıldızlar geçici gibi bir diziydi devamlı birileri gelir giderdi .Değişmeyen tek şey yasemin ve onun etrafındaki olanlardı ama sonunda o bile değişti. yasemin iyi miydi kötü müydü belli değildi. Hem ece mutlu olsun diye ara sıra bir şeyler yapardı hem de onun mutluluğunu kıskanır işlerini bozardı . velhasıl heyecanı hiç düşmeyen bir diziydi kara melek jenerik ise akıllardan çıkmaz .  kara melek jenerik keyifli dinlemeler 🙂

Gülbeyaz vardı onu da unutamam Şevval Sam ve Nejat İşler çok sıcak bir hikaye ile karşımızdaydı .Karadeniz hikayesi İstanbul taşınmıştı .Karşı camlardan birbirlerine bakan ama tek kelime etmeyen o aşık halleri ile akıldan çıkmaz 🙂 dizi müzikleri çok güzeldi. Bu diziden o müzikleri paylaşarak bahsetmeliyim .kazım koyuncu – karşiya çifte çamlar  ben dizi postunu müzik postuna çevirmek üzereyim biri beni durdursun . divane aşık gibi  ve  ben seni sevdiğimi dünyalara bildirdim  ve de unutulmazlardan Kazım koyuncu & Şevval Sam Gelevera Deresi . Gülbeyaz ile kadirin aşk hikayesi ve iki kavgalı aile onların çeşit çeşit fertleri , birbirlerine hala aşık iki yaşlı insan bu dizi çok ama çok güzeldi 🙂

Hikarunun da bahsettiği gibi o sıralar bir ton şarkıcı dizisi de yok değildi. Ama en meşhuru küçük İbodur herhalde . her bölüm ibo bir kaç kez kahveye gider yaşlıların oturduğu bir masaya gidip heyecanlı bir şeyler söyleyecek gibi nefes nefese konuşur . ama konuşurken pembe dizilerden mi etkilenmiş bilinmez insanlara sırtını döner . ahalinin tepkisi de her zaman sen ne diyosun ibo dur 🙂 hala koparım bu diziye  ibo nun kocasını aldatan bir yengesi vardı; adı cemile ibo bu cemileyi basmıştı  🙂 levent üzümcü de bu dizide oynuyordu pek tanımadı o zamanlar .  sonra bunun tutması sebebiyle küçük bir şarkıcı da çıktı küçük onur onun dizisi de emrah filmlerini aratmaz, dram mı dramdı orada meşhur bir replik vardı sokakların sultanı … her cümleden sonra bir sokakların sultanı denirdi. kendisi berduş kılıklı bir bilgeydi biliyorsunuz dizilerimizde hayatın zehrini içmiş bilgeler olmazsa olmazdı 🙂  bayık bayık muhabbetler olurdu .aslında bu dizi türleri ayrı bir posta yer almalı ve mizah gücü kuvvetli kişiler türkücü şarkıcı dizlerine el atıp bir post yazmalı J deli yürek de bu kişi kuşçuydu mesela . Bir de delikanlılığın kitabını yazan Aynalı Tahir vardı içinden manken sürüsü eksik olmayan dizilerden biriydi. Biz her zaman ki gibi kötü adamı yani Tilki Ekremi tutardık .O zamanlar bile tuhafmışız 🙂 Mahsunun bol mankenli dizilerini de unutmamak gerek .Ah ah bunlardan ne malzeme çıkardı oysa ki .Mesela ben o kadar zengin güzel kızın hepsinin birden köyden gelmiş iki çocuklu fakir  adam neden aşık olduğunu anlayamayan çocuklardandım 🙂 televizyon tarihinin en tuhaf ve komik dizilerini bir kenara bırakıp sevdiğimiz dizilerden devam edelim J

Keremcem in oynadığı Aşk Oyunu vardı lisedeydim .Biz bölümü izleyemezdik hep yarım kalırdı . Dizi çarşambaları oynardı . Perşembe sabahı sınıfın en arkasındaki sırada ki arkadaşım hepimize bölüm özeti geçerdi. Çok eğlenceliydi .Hala özlerim o anları çok da güzel anlatırdı 🙂 Aşk Oyunu klasik anlaşmalı evlilik yapıp aşık olan fakir kız zengin adam dizisiydi ama severdik .Keremcem şarkıları da patlamıştı o zamanlar .

Dizilerle ilgili hep bir hikayem var .Misal Kırık Kanatlar diye bir dizi vardı .Cansel oynuyordu ama biz onu değil ikinci adam olan nevzatı tutardık. Nevzat Nevzat diye az söylenmedik .Şimdiki kızların Le Min Ho suydu bizim için 🙂 Bir pazar sabahı kankam sabahın dokuzunda aradı.  Tüm ev ahalisi uyuyordu herkes uyandı ne oluyor falan diye . meğersem kırık kanatlar oynuyormuş televizyonda .Kanma  winpohu, Nevzat var  diye heyecanla söylediğinde tüm evin uyanmış ve bana tuhaf tuhaf baktığını bilmiyordu 🙂

Biliyorum aslında bir iki dizi anlatmam gerekiyor ama dedim ya ben bunu böyle bırakamam .Mesela Sıdıka demezsem içimde ukde kalır . O muhalif tavırları ile kendini mahalleden kurtaramayan sıdıka çok eğlenceli aynı zamanda düşündürücüydü de 🙂 jenerik sıdıka jenerik,  Sıdıka içimizden biri gibiydi .

Kaygısızlar ise absürt denemeydi. Dayağa dördüncü aranıyor birader ,bu dizinin replikleri bazen adamı kopartırdı .Hele Kültekin yok muydu hostes ile aşkları . İsimler bile komik hostes ,eleman  vb .

Baba evinin dizi müziğini paylaşacağım sadece baba evi hatırladınız mı ?

Ne çok anlattım ya ama bitmiyor ya mesela Özcan Deniz oynuyor diye asla izlemem dediğim asmalı konak bağımlı yapmıştı bizi. Seymen ağa nın sesine bayılırdım bence karizma o sesti . Kendi seslerini kullanınca hiç iyi olmuyor halbuki 🙂

İkinci bahar vardı mesela . O dizide çok tutmuştu . Yedi numara komedi tufanıydı 🙂 Ne çok dizi varmış Tatlı Hayat dizisinde irfan vardı mesela çok severim böyle absürt karakterleri . Sevdiğim karakterler dedim de Serseri de Bilo Ağa vardı Erkan Petekkaya oynuyordu . Sen iste her şey çok güzel oli oğlim tiplemesi süperdi ya . Aşiret ağasıydı ama tuhaf bir ağaydı ,çok severdim o tiplemeyi 🙂 Yakın zaman dizlerinden biri olarak da eşref saati vardı çok severdim onu da .Yetkin Dikinciler dedin mi benim için akan sular durur 🙂  Avrupa Yakası zaten televizyon tarihine geçti.Burhan abi ,Şahika ,Makbule unutulmaz karakterlerden oldu .

Yazarken fark ettim daha dün ne yediğini unutan ben bu dizileri nasıl oluyor da hatırlıyorum 🙂 ha bir de beynimin bunlarla dolu olması hayra alamet değil sanırsam 🙂

Aslında unuttuğum çok sevdiğim bir ton dizi vardır kesin hele de çocukluk döneminden ama şimdi hatırlayamayacağımı biliyorum yazı da çok uzadı zaten .

Sıra geldi mim i postalamaya kime gitse kime gitse ve mim goes to  makinosev umarım yapmamışsındır J

Bir de egosantrik rapsody e gitsin bakalım aklında dizilerle ilgili neler kalmış kok J

Yapmak isteyen olursa eğer ona da postaladım varsaysın ve yazsın lütfen çok güzel yazılar çıkacak eminim .kendinize iyi bakın esen kalın efem 🙂

DİP NOT:  bir istanbul masalında esma ile selim ne zaman aşık oluyor biliyor musunuz tango yaparken 🙂

MİM : TÜRK DİZİLERİ” üzerine 27 düşünce

  1. çoğu diziyi hayal meyal hatırlıyorum.. kara melek zamanında ya anaokulundaydım ya da yeni başlamıştım okula heralde annem seyrederdi.. 😀

    • anaokulu mu yok atık olamaz mümkün değil 🙂 çünkü ben bu diziyi böyle detaylı hatırladığıma göre sende benden bir kaç yaş küçük olduğuna göre ilk okul falan olmalı muahaha yaşım ortaya çıkmasın 🙂

  2. ah benim aklımdaki bütün diziler burda nerdeyse. Ah Kadir demek istiyorum ben. Ne diziydi be. Karadenizlilerin severek izlediği tek Karadeniz dizi olmayı başarmıştır. Hala severek izlerim

    • aslında bir sürü dizi daha vardı ama hepsini anlatırsam millet beni topa koyar diye vazgeçtim 🙂 çenem açıldı bu konuda 🙂

      karadeniz dizisi olarak gülbeyaz bambaşka bir diziydi . sanırım bu istanbul dışında başka bölgelerin dizileri furyasını da gülbeyaz başlattı . karadeniz temalı başka bir dizi hatırlamıyorum çünkü 🙂

      kadir gülbeyaz ve müzikler dizi hala izlenir bence de 🙂

  3. bir “oy oy oy!” da buraya! bitmek bilmedi yazın, ne çok şey hatırlamışsın winpohucum. eline sağlık ^^

    bir istanbul masalını ben de çok severdim yaa… ama o zaman üniversitedeydim artık, küçüklüğü çoktan geçmiştim 🙂 sonra aşk oyunu acayip tatlı bir romantik komedi olarak başlayıp drama dönen dizilerdendi. kara melek’teki ayrıntıları sen anlatınca daha bir hatırlar gibi oldum, ziya kürküt de vardı di mi? ece uslu toprak sergen’le mi evleniyordu, vay bee… yılan hikayesi konusunda çok haklısın, şimdi olsa bu ne salak şey deriz ama o zaman bizi güldürmeyi başarıyordu. seven kalpler hassas olur, ahah 😀 gülbeyaz çok methini duyduğum ama izleyemediğim dizilerdendir. sıdıkayla kaygısızlar’sa en efsane dizilerdendir bence.

    ellerine sağlık, çok güzel bir yazıydı ^^

    • aslında neler neler hatırladım bu yazı için ama baktım üç sayfayı geçiyor bende kısa kestim 🙂

      bir istanbul masalı ve aşk oyunu başta güzeldi . gerçi bütün türk dizileri ilk bölümlerde güzel oluyor sonradan sapıtıyor 🙂

      kara meleğin bir sürü detayı aklımda sanırım entrika dolu olduğundan hatırlıyorum hepsini pembe dizi manyaması yaşadığım dönemlerdi 🙂

      yılan hikayesi öyleydi ama seven kalpler hassas olur aklımdan çıkmaz 🙂

      gülbeyaz çok güzeldi . kadir ve gülbeyazın aşkı izlemesi keyifli aşklardandı 🙂

      sıdıka ile kaygısızlar klasik aşk dizilerinden farklı türde olduğundan severdim ben 🙂
      asıl senin ellerine sağlık çok güzel bir yorum ,yazında çok eğlenceliydi 🙂

  4. Maşallah diyorum çingu. Ellerine sağlık süper olmuş 🙂

    Tatlı Hayattaki İrfan’a ben de bayılırdım, harika bir şeydi.

    En çok Sıdıka’yı severim, süper dizitid. Kitapları da çok hoş.

    Gözüm bir tek Kaygısızlar’ı aradı, onun haricinden yok yok. Maşallah tekrardan 🙂

  5. Ya Aslı ve Sen beni öldüreceksiniz hee, ttr arşivi gb bütün dizileri anlatmışsınız, sonra da “kalk kızım makino dizileri anlat :D” yoöğk ölee yağmaa, ben de anlatacağım ikinci baharı, gülbeyazı, sıdıkayı ve aşk oyununu 😀 😀 anlatabilirim di miiii 😀

      • ha ha ha ben balık hafızama rağmen hatırladıklarımı yazdım nerde arşiv nede ben belki pembe dizi konusunda olabilir .şimdi dün ne yediğimi hatırlamam ama çocukluk zamanımdaki dizileri hatta şarkı sözlerini hatırlıyorum tuhaf şey 🙂
        herkes farklı anlatır o yüzden bakalım sen neler yazacaksın 🙂

  6. Ya Aslı ve Sen beni öldüreceksiniz hee, ttrt arşivi gb bütün dizileri anlatmışsınız, sonra da “kalk kızım makino dizileri anlat :D” yoöğk ölee yağmaa, ben de anlatacağım ikinci baharı, gülbeyazı, sıdıkayı ve aşk oyununu 😀 😀 anlatabilirim di miiii 😀

  7. Ben bu diziler çekilirken baya bi küçüktüm sanırım ama Kültekin ve Elemanı çok severdim.Aşk oyununda Keremcemin gitar parçalama sahnesini kaç kere izlemiştim gitara acıdım biraz tabi Sıdıkanın.jeneriğinde saksileri bile hatırlıyorum şu an.Bu sabah Tv açtım ve Seni bana yazmışlar diye bir dizi izledim konu her zamanki gibi tanıdıktı . Otelde tek oda kalmış iki oda yokmuş.Klişe bir dizi bölüm sonu.Bu yazıyı okuduktan sonra sevdiğim diziler geldi aklıma…Çok güzel dizilerden bahsetmişsin.Hafızan çok iyi durumda. ^^Sayende hatırladık teşekkürler.

    • kültekin i bende çok severdim mahallenin ağır abisiydi o 🙂
      evet şimdilerde hiç orijinallik yok ya dizi eski bir diziden veya bir kitaptan uyarlama veya yabancı bir diziden çakma oluyor . ki seni bana yazmışlar meg ryan ‘ın çatı katı adlı filminden çakma olmuş . bakkalım belki bir gün orijinal bir şeyler izleriz ne dersin 🙂
      yorumun için ben teşekkür ederim 🙂

  8. gülbeyaz’ı ben de izleyememiştim =(

    “bir istanbul masalı” demir-esma aşkını sollayan selim-esma aşkı ile dimağımıza kazınmıştır… sonraları ise bebek mevzusu yüzünden sebepsiz yere aralarına kara kedi girmişti bunların… esma’ya gıcık olmuştum o zamanlar :S

    “aşk oyunu” da bayılarak izlediğim dizilerdendi… sonraları bozmuştu evet ama hala iyi anarım bu diziyi de… şimdi kendime inanamıyorum ama keremcem’e bayılıyordum o dönem :S oynadığı rolün etkisi büyüktü sanırım… bi de dizi ile “haybeden” müzik kariyeri yapan yagâne insan keremcem’dir herhalde =)))

    • evet ya demir esma aşkından hiç hoşlanmazdım orada selim var yahu der dururdum 🙂
      ben esmaya hep gıcıktım .dizi o sıralar baya uzadığından saçmalama rekoru kırmıştı .abuk sabuk bir hal aldı ama başlarda fena değildi hele selim in olduğu sahneler :)evet fan girl olan parçam söylüyor bunları 🙂
      bizde o zamanlar bu diziyi deli gibi izlerdik .karakterin etkisiyle keremcemi de severdim .güzel diziydi 🙂

  9. heheh kok açık etmesene yahu beni.Neler neler anlatmışsın unuttuğum diziler geldi aklıma,ellerine sağlık.Senin istanbul masalı sevdan zaten yiyip bitirmişti bizi 😀 😀 Gelir anlatırdın her hafta.Bir de her hafta sınıf çapında anlatılan bir diğer dizimiz aşk oyunu vardı 😀 😀 ne geyik dönerdi be üstünden hey gidi. Gülbeyaz dedin mi orda duracaksın.Bir karadenizli olarak tüm karadeniz içerikli dizilerden nefret ederim ama Gülbeyaz’ın yeri ayrıdır. Kaygısızlar şimdinin Leyla ile Mecnun’u herhalde öyle absürttü ve de çok komikti 😀 Bir ton dizi yazıp bize paslamışsın yazacak bişiy kalmamış ki sen hepsini bir de güzel anlatmışsın ama kok 😀 😀

    • sen anlatırsın kok sende ne hazineler vardır şimdi .bende anlatırken o günleri hatırlayıp g
      güldüm valla ne komiktik yahu hele dizi anlatımlarımız 🙂 anlat kok anlat biran önce 🙂

  10. Bunları okumak nostalji oldu benim içinde….Eskiden çok izlerdim Türk dizileri…Bir istanbul masalı, avrupa yakası, yılan hikayesi en sevdiklerimdendi..Şimdi 1-2 tame izlediğim dizi var..

  11. çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık…ya gülbeyaz 90lar olcak kadar eskimi benim için hep taze o..bide ikici bahar bide bir istanbul masalı bide…bu bitmez…ne kadar yaşlanmışız yaa…neyse tekar eline sağlık…dip not: tango gecesine gitmeden selim rüyalarında görerekten esmaya aşıktı;)

    • dizilerin hepsi doksanlar değil .öyle zaman sınırlaması yapmadım aklıma gelenleri yazdım 🙂
      evet yaşlandık valla .yorum için sağ ol .
      tango konusunda ben önce bu dans sahnesi geliyor sonra selim devamlı düşünüp rüyalarında görüyor diye biliyorum hatta uykusuzluk çektiğinden doktora gidiyor oda esma aşık olduğunu söylüyor da selim inanmıyordu .belki de yanlış hatırlıyorum ::D

Bir Cevap Yazın

