Tesadüf mü ? o da NEDİR ?

Tesadüf diye bir şey yoktur. Sadece filmlerde olur o akıl almaz tesadüfler ama bu filmde olmaz 🙂 Turn left Turn right tesadüfler nasıl değerliymiş dedirtiyor.

Zamansızlıktan yakındığım bu günlerde eskisi gibi sinema ile geçen günleri özledim sağ olsun astrea bu filmi öyle gizemli anlatmış ki hiç vakit kaybetmeden izledim.

 “Hayat tesadüflerle doludur; iki farkli paralel çizgi bile bir gün karsilasabilir.”

İzlediğimiz zibilyon tane film ve dizi de var olan saçma sapan tesadüflerin gerçekçi olmadığını söyler dururduk ya bu sefer tesadüf olsun diye merakla bekledim 🙂

İlk önce filmi çok beğendiğimi söylemeliyim. İşte film budur diyorum. Neden Asya sinemasını sevdiğimi tekrar hatırladım. Ben bu adamların bu aykırı düşünce yapılarını seviyorum tesadüf konusunu bile böyle bir bakış açısıyla ele almalarını seviyorum.

Film de hoşuma giden ayrıntılara gelirsek hangi birini sayayım bilemedim. Öncelikle Takeshinin o masum ,utangaç tavırlarını çok sevdim . Takeshinin bahsettiğim bütün filmlerinde Tony Leung olduğundan Takeshiden çok bahsedemedim ama bu filmde o kadar beğendim ki oyunculuğunu film bittikten sonra yeni filmlerini izlemek için araştırmaya başlamıştım bile 🙂

Sonracığıma müzik ve şiir kısmını sevdim . absürt oyunculuklarını ,absürt senaryosunu ve kurgusunu , absürt karakterlerini ki buna absürtlüğün dibine vurmuş olan yan karakterlerimiz doktor ve garson kız da dahil , yan karakterleri fazla abartılı oynayıp hayali bir hikaye izlenimi verirken baş rol oyuncularının çok dozunda oynaması ve inandırıcı bir hikaye bu izlenimi veren tezatlıklar silsilesini sevdim .

Sahnelerden de müzisyenin kuşlara yem atıp keman çalarak ,hem yiyin hem dinleyin ,yerken dinleyin dediği o içimi burkan Takeshi sahnesini çok sevdim .

Film genel anlamda çok sıcak ,insanın yüzünde bir tebessüm bırakıyor ve asla sıkmıyor .

Konuyu hala anlatmadım dimi ,müzisyen bir adamla çevirmen bir kadının hikayesi .bir türlü karşılaşamayan ama her defasında aslında yan yana olan iki insanın çok tuhaf hikayesi. Biri sağa dönerken öbürü sola dönüyor . biri yolun yukarısında ise öbürü aşağısında ,ama her zaman aynı şeyleri düşünüp aynı şeyleri söylüyorlar. Onlar karşılaşacak mı diye izlerken çok eğlendim. Eğer film izlemeyi düşünüyorsanız benden size şiddetli bir tavsiye .

burada şiiri verelim ben çok sevdim hele de sonunu 🙂

Her ikisi de inanmış. Ani bir duygu dalgalanmasının onları kuşatarak bir araya getirdiğine.

Güzeldir böyle bir kesinlik. Fakat daha güzel olansa belirsizlik.

Birbirlerini daha önce tanımadıklarından yaşanmadığını sanıyorlardı aralarında hiçbir şeyin.

Ya o caddeler ,merdivenler ve koridorlar.

Birbirlerini uzunca bir zaman önce fark etmeden geçip gidebildiklerini.

Onlara hatırlayıp hatırlamadıklarını sormak isterim .

Belki de bir döner kapıda yüz yüze gelmişlerdir.

Kalabalık içinde bir pardon.

Ve ya telefonda bir ses yanlış numara.

Fakat onların cevabını biliyorum.

Hayır hatırlamıyorlar.

Onlar çok şaşırırlardı.

Uzun zamandır tesadüflerin onlarla oyun oynadığını öğrenselerdi.

Henüz tam olarak hazır değil.

Kadere dönüşmeye onlar için .

Önce ulaştı onlara sonra geri çekildi.

Yollarının üzerinde dikildi.

Ve bastırarak kıkırdamasını bir kenara sıçrayıverdi.

ha bir de siz siz olun komşunuzu tanıyın efem. sağa sola bakının. yanınızdan geçip giden kişinin kim olduğunu asla bilemeyebilirsiniz. bu film gerçek olsa insan kafayı yer .o kadar yan yana gel ama karşılaşama akıllara zarar bir durum 🙂

önce sola sonra sağa sonra tekrar sola 🙂

 

 

Tesadüf mü ? o da NEDİR ?” üzerine 15 düşünce

  1. ben bu filmi izlesem “hadi artık hadi artık” diye diye kafayı yerim herhalde 🙂 film izlerken acı çekerek kıvranmayacaksam ve mutlu bir sonsa eğer izlerim. hüzünlü filmlere gelemiyorum bu sıralar. ama şimdi içimdeki merak duygusu depreşti. gel de izlemek isteme. 🙂

  2. filmi yeni izledim konu olarak çok güzeldi ama seninde dediğin gibi her şey absürt çok fazla abartı vardı bir nevi animeler de izlediğim karakterlere benziyordu ama fena değildi şiir de çok güzeldi aslında fena değildi dememe sebep olan sahne son sahnelerde olan depremde yıkılan duvarın şekliydi o sahneye kadar her şey absürt de olsa güzeldi ama duvarı görünce koptum ya 😀
    zamanı olanlar için izlenilebilir, eğlenilebilir bir film

  3. replikler kraliçem yine döktürmüş replikleri.gel de izleme şimdi.Aşk tesadüfleri sevmezmiş değil mi 😀 😀 listeme aldım kok sen izleyip beğenmişsen tamamdır zaten.ellerine sağlık 😀

      • çok güzeldi filmmmmm 😀 senin film tavsiyelerinden dışarı çıkmamak lazım, bugün yine bunu görmüş anlamış oldum 😉 tavsiyen için Şİ Şi 😀
        not: galiba ben taiwan lehçesini daha çok beğeniyorum, daha yumuşak konuşuyorlar 😀

  4. Geri bildirim: Turn Left Turn Right: Bana bir mucize veremez misin? « Masal Evi

Bir Cevap Yazın

