White Christmas – Beyaz Cehennem

 

Canavarlar doğar mı yoksa yaratılır mı ?

Eğer doğuştan canavar olarak var olan biri varsa onu yaratılışından dolayı cezalandırabilir miyiz yoksa bir canavara dönüştürülen birinin diğerleri kadar yaşamaya hakkı yok mudur ?

Size bahsedeceğim bu dizi bildiğiniz diğer dizilerden çok farklı. Evet bende severim romantik dizileri ama aşkı temeline almadan da bir dizi çekilebiliyormuş bu yüzden bu dizi sırf farklı türü sebebiyle izlenmeli.

Kore dizisi olan gerilim ,korku öğeleri barındıran dizimiz daha çok sorgulamayı da içine katarak felsefi yaklaşımlarda bulunurken insan psikolojisinin derinine inmeden de geçmiyor. Yer yer komedi unsuru barındırması da güzel bir detay olmuş .Ayrıca sadece 8 bölümcük.

Aslında sizi çok fazla şaşırtmıyor tahminleriniz hep tutuyor ama diziyi izlemenizi sağlayan ,ona cazibe katan her daim tahmin etmeniz için yeni bir soru dizisini önünüze atan, merakınızı doruk noktasına taşıyan süreç.

Sizlere canavarla aramdaki savaşın hikayesini anlatacağım.Karşı koyabilmek için mecburen bende canavara dönüştüm.Herkes canavara dönüşme potansiyeli taşır.Merak ediyorum içindeki canavarın kabuğunu ilk kim çatlatacak.

Biraz da konudan bahsedeyim ama çok az çünkü fazla detayla bu dizinin tadını kaçırmak istemiyorum. Çok zeki öğrencilerin olduğu bir okulda geçiyor hikayemiz. Bu okul çok disiplinli çocuklar gece gündüz ders çalışıyor. Dağın başında olan okulda yılda yalnız bir kere o da noel tatilinde izin kullanıp çocuklar evlerine gidiyor. Bazı öğrenciler tatilde evlerine gitmez ve okulda kalır. Sekiz günlük tatil boyunca burada kalacak öğrencilerin başında bir adette gözetmen öğretmen bulunur. Ve olayın başladı nokta bu öğrencilerin aldıkları siyah kaplı gizemli mektuplardır. Gerisi mi gerisi dizide ama olay burada kalmıyor değişim gösteriyor bu yüzden sıradan gibi görünse de temposu düşmüyor.

Oyun teorisinde içinde bulunduğu film aslında herkesin tek çıkış yolu olduğunu gösteriyor diğerlerine güvenmek peki insan tehlikedeyken diğerlerine güvenebilir mi ?

Yaralı ceylan hikayesi ; çok kurak bir yaz günü aslan su kenarında kamp kurmuştur. Sürü halinde gelen ceylanlardan birini avlayacaktır. Peki kimi avlar en zayıf olanı annesinden uzakta olanı yada en yavaş olanı. Diğer ceylanlar bilir ki aslan birini almazsa diğerleri de su içemeyecektir. Kimse bir damla su içemeyecektir . Bu yüzden çoğunluk için yaralı ceylan feda edilir. Sürü de bunu ister içlerinden birine karşı diğerleri suya kavuşacaktır . Ne dersin sen yaralı ceylan olmak ister miydin ?

Dizinin müzikleri ve o gotik havası da insanın derinden etkiliyor. Karakterler ise birbirinden renkli . Ben  Choi Chi Hoon ‘u pek sevdim zekasına hayran kalmamak elde değil ama daha çok ilgimi çeken o duygusuz halleriydi ki sebebini sonradan öğrendim.

Deli Kang Mi Reu ise yine renga renk bir kişilikti. O kırmızı saçları da bunun göstergesi. Lee Jae Kyu ise rolünü iyi oynadı.En gerçekçi tepkileri veren ise insan böyle bir durumda bunun gibi davranır doğal olarak dediğim kişi Jo Young Jae oldu. Ve asıl bomba Yoon Su nam-ı diğer melek .Nedendir bilinmez en çok onun korunmaya ihtiyacı olduğunu hissettim. Park Moo Yul dizinin baş rolü gibi dursa da pek de bayılmadım ona hatta minyatür hyun bin demek daha doğru olur çocuk ona o kadar benziyor ki bu izlerken beni rahatsız etti .Yoon Eun Sung grup taki tek kız çok güzel gibi lanse edilen bence hiç öyle olmayan sorunlu bir kişilik.

Hikaye bitmeyecekmiş gibi görünürse sonunu kendin yazmalısın.

Bu diziyi farklı kılan her halde katil kim sorusunu sormakla yetinmemiş olması katil kim ,katil uşak bitti. Hayır bu kadar basit değil . İşte bu dizi aslında insan doğasına yönelik de bir bakış atmış.

Yine de kurgu da hatalar yok değil hatta bazıları ile iyi dalga geçip gülmekten kırıldık fakat ne diyoruz o kadarcık kusur kadı kızında da olur biz ne yapmaya çalıştığınız anladık bu yüzden senariste fazlaca yüklenmiyorum.

Komik kısıma gelirsek  ” Meleği neden göremiyorum”  repliğinden sonra  ” O kadar günah işledin ki tabi ki göremezsin ”  cevabı 🙂

Bir de ” Tuhaf rüya gördüm çıplak bir hayalet beni kovalıyordu. Bende kaçıyordum” diyen meleğe  ” Neden kaçıyordun” diye soran sivri zekalının aldığı  ”Çünkü hayalet erkekti ” cevabı ve ardı sıra gelen ” Nereye uzanayım ”( psikolog koltuğunu kast ediyor burada ) tepkisi .

Demem o ki aşk meşk dizilerinden sıkıldıysanız buyurun buradan yakın 🙂

White Christmas – Beyaz Cehennem” üzerine 4 düşünce

  1. özüne dönmüşsün sonunda kok.Seni böyle şeylerle görmek istiyoruz hatta kendinde bu türde yazmaya devam etsen ne güzel olacak 😀 Diziyi de çok merak ettim böyle gerilimli,psikolojik şeyleri çok severim ama izlenecek daha çok dizim olduğu için buna ne zaman sıra gelir bilemedim. çok güzel anlatmışsın meraklandım şimdi.Bunu izlesem de diğer tavsiyelerine öyle mi devam etsem 😀

    • valla gaza getirdin yazarım ben böyle şeyleri seviyorum .izlemesi de yazması da eğlenceli 🙂
      bende yazıyı yazarken seni düşündüm dedim bu dizi tam kok a göre gotik atmosfer büyüleyici müzikler,gizem ,gerilim tam senlik 🙂

  2. Öyle güzel ve gizemli yazmışsın ki merak ettim gerçekten. İlk fırsatta izlicem çingu bakalım nasıl bişeymiş;)

Bir Cevap Yazın

