Chunking Express – WONG KAR WAİ

”Anıların son kullanma tarihi var mıdır ? Hatıralar kutulansaydı onlarında son kullanma tarihi olur muydu? Eğer öyleyse asırlar boyu bozulmamalarını isterdim.”


Wong Kar WAİ ‘nin In The Mood For Love’ ın bahsetmiştim değil mi ?  2046  ‘dan  Burada çok ca bahsettim değil mi ? O repliklerini her yerde paylaştım. İşte böyle özel bir yönetmenin bir film ile yine karşınızdayım .Wong War Kai ‘nin film çekmek için senaryoya ihtiyacı yok .Yönetmenlik böyle bir şey işte .Hele o havalı insanın beyninde durmadan yankılanan müzikleri yok mu .Her filmden sonra günlerce bıkmadan dinlenir. Hayao Miyazaki için Joe Hisiashi neyse Wong Kar Wai için Tony Leung öyle ‘dir işte .Anlamayanlar için Jonny Depp  ,Tim Burton ikilisi diyorum 🙂

” En yakın olduğumuz an  0.01 cm uzaklıktaydık.Onun hakkında hiç bir şey bilmiyordum .Altı saat sonra o başka bir adama aşık oldu.” 

Bu sefer Tony ‘nin yanında Takeshi de var .Böyle göz ziyafeti yapan bir yapımda bayan oyuncu da göz doldurmazsa olmaz Faye bu iş için biçilmiş kaftan.2046 da ki performansı ile de göz doldurmuştu tabi Tony için her zaman söylediğim bir şey var o oynamazsa da olur gözüksün yeter .Adam oyuncu olmak için var .Araştırdım bir iki filmini izlerim diye 52 filmle karşılaştım.Yememiş içmemiş film çekmiş .

”Yılın bu zamanı yaz üniformasını değiştiriyor.Havadan mı bilmiyorum fakat bir şeylerin değiştiğini hissediyorum.” 

Winpohu o kadar konuştun peki bu film ne hakkında ? Film aşk ile ilgili tabi Wong Kar Wai ‘nin gözünden aşk hikayeleri olunca beklentinizin dışında oluyor .İki polis memuru ve onları terk eden sevgilileri ,onları unutma çabaları ,yeniden aşık olmalar , tek ortak noktaları aynı yerden yemek almaları olan bu iki polis memurunun hikayesini benim anlatığım gibi giriş gelişme sonuç şeklinde izlemiyorsunuz . Hikayeden çok görüntüler ,kameranın oyuncuları çekerken ki o değişen hali ,müzikler ve özlü sözler .bunu yanında hikaye anlatır gibi sizinle konuşan yapısı en sevdiğim kısım .

”Bazen aşk ‘ta çok  talihsiziz. Ben böyle olduğumda koşarım .Koştuğun zaman vücudun su kaybeder.Geriye göz yaşları için su kalmaz .”

İkinci hikayeyi daha çok beğendim.Kızın eve gizlice girmesi .Her şeyi değiştirmesi ama adamın bunu anlamaması çok güzeldi.Değişik bir şeyler izlemeyi isterim diyorsanız .Bir Wong Kar Wai filmi izleyin .Benim için nedendir bilmem aşk zamanı en sevdiğim filmdir. Sırf bu yüzden bile onun gibi güzel yapımları olacağı için bu yönetmenin filmlerini izlemeye devam edeceğim .

”İNSANLAR ALIŞMAK İÇİN ZAMANA İHTİYAÇ DUYARLAR .”

Ve müzikler olmazsa olmaz

bu da var tabi ki

Filmle ilgili bir iki not . Tarantino’nun her izlediğinde ağladığını söylediği rivayet olunur ha bir de bol bol ödüllü bir filmdir.

Bunları biliyor musunuz?

Yönetmenin Chunking Express’in  senaryosunu gündüzleri yazıp geceleri bir el kamerası ile kısıtlı bir bütçe ile çektiğini .

2046 filmi , 2004 Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye ödülüne aday gösterildiğini.

Tony Leung’un Hong Kong  da defalarca en iyi erkek oyuncu ödülünün aldığını .

2046 ın müziklerinin de In The Mood For Love’ ın muhteşem bestesi ” Yume ‘s theme ”yi yapan  Shigeru Umebayashi ‘e ait olduğunu .

2046 çekilirken senaryo kullanılmadığını .Yönetmenin Tony den Aşk Zamanı filminden farklı olarak oynamasını istediğini .Tony için aynı karakteri farklı oynamak zor geldiği için bıyık bıraktığını ,böylece kendini farklı görebildiğini. Bu bıyıklar yüzünden Clark Gable ‘a benzetildiğini  ama benim için Ayhan Işık olmuş 🙂 Tony ‘nin çok iyi ingilizce konuştuğunu biliyor muydunuz ? Ben bilmiyordum yeni öğrendim 🙂

Ayrıca Shigeru Umebayashi Altın Çiceğin Laneti filminin ,  House of Flying Daggers  , A Single Man  ve Daisy ‘nin  de müziklerini yapmış. Bu bakımdan geç keşfettiğim Shigeru benim için bir Joe Hisaishi ‘dir.

İYİ SEYİRLER EFEM 🙂

Chunking Express – WONG KAR WAİ” üzerine 3 düşünce

  1. “Faye Wong-Chunking Express-Dream Person”… ilk defa çince bir cranberries cover’ı dinledim sayende, hoşuma da gitti :)ben galiba çinceye ısınmaya başladım yavaştan 🙂
    bu arada tavsiye ettiğin filmleri indirip izleyememe gb bir kısır döngüye girdim, bu filmle şeytanın bacağını kırmayı düşünüyorum 🙂

    • bende eskiden çinceden hoşlanmazdım ama şarkılar güzel oluyor 🙂 ben ne çok tavsiye ediyorum dimi .kendime bir ayar çekmem lazım 🙂 izlemek için herkesin beğenmeyeceği bir film seçmişsin çingu umarım hoşuna gider .ben seviyorum başkaları da sevsin istiyorum ama bazı filmler kötü tepki alıyor 😦 yorumlarını bekliyorum 🙂
      umarım seversin 😀

Bir Cevap Yazın

