First Love – İlk veya Son Fark Etmez Aşk İşte

”First Love  ” nam-ı   diğer  ”A Little Thing Called Love   ” tavsiye üzerine izlediğim ve pek beğendiğim kesin yazmalıyım dediğim bir romantik komedi. Benden önce bunu bir çok kişi yazdı sanırım .Film çok hoş hatta uzun zamandır izlediğim en keyifli romantik komedi.Tayland yapımı ,ilk kez bir tayland yapımı izledim ama şimdiden yeni tavsiyeler almaya başladım.Bazen fazla sınırlı bir alanda takıldığımı düşünüyorum mesela bu ülkenin filmlerini ilk kez izledim oysa ne kadar güzelmiş.

Çok uzattım gelelim filme nasıl Finding Mr. Destiny de ilk aşk olayını saçma bulduysam burada da tersine sevdim .İyi işlenince demek ki bakış açısı farklı oluyor. Ayrıca konuya geçmeden belirteyim çocuk ne şirindi be 🙂 şarkıları da çok sevdim .Konuşmalar kulak tırmalasa da şarkılar çok hoşuma gitti.İşte müziğin gücü diyorum .Boşuna müzik evrensel demiyorlar.

Konumuz çirkin ördek yavrusu ve kuğu muhabbeti yanında sıcacık bir film içerisinde eritilmiş ilk aşk ve onun için yapılacaklardan ibaret . Nam adlı esas kızımız aşık olur .Kendisi pek güzel değildir ama sevdiği çocuk çok yakışıklı bir şey .P ‘shoen  futbol oynayan ,fotograf çekmeyi seven kızların gözdesi bir elaman. Nam ve arkadaşları Nam ı güzelleştirmeye P ‘nin dikkatini çeker bir hala getirmeye çalışırlar .Bunun yanında aşkın dokuz taktiği gibi tuhaf isimli kitaplar edinip , faydalanmayı da ihmal etmezler ki bu film de aşk kadar komedi unsuru da bolca mevcud . Nam ve arkadaşlarının  ilişkilerini çok sevdim .O sıkı dostlukları hepimizi çocukluğumuza, masum olduğumuzda bağlandığımız arkadaşlıklarımıza götürdü sanırım. Filmde dostluk vurgusu o yıllarda yaşanan duygular çok güzel verilmiş .

Nam , P’ shoen ı etkilemey çalışmaya uğraşsın P’ shoen ‘ın en yakın arkadaşı  P ‘top ortaya çıkar ve Nam’ a aşık olur.Sonrasında bir ton olay olur ve P’top  arkadaşına sevdiği kıza aşık olmayacağına dair söz vermesini ister .Şimdi durup yok artık falan dedim bu çok bencilce bir istek .Diğer tarftan P ‘top ‘ın aşkı için yaptıklarna bittim .Çok sevimliydi bir P’shoen kadar yakışıklı olmasa da sevimliydi. Arkadaşımın aşkısın muhabbeti oldu tamam türk filmi bu diye düşünürken bir baktım adamlar en çok düşündüğüm romantizm taktiği ile karşıma çıktı.Defter olayı filmin vurucu kısmıydı .Çok ince düşünülmüş .Şerefsizim benim aklıma gelmişti eğer onlar yapmasaydı ben kullanacaktım 🙂 O sahne , o yazılar ,detaylar bittim resmen 🙂

Sonra ingilizce öğretmeni vardı kadın beni yerlere yatırdı .Hele ben ondan kalbini istedim o bana düdüğünü verdi dediğinde nasıl güldüm. Film de genel anlamda güzellik ön plandadır ,çirkinler kaybeder havası vardı .Beyaz ten önemi ve güzel öğretmen ,dans seçmeleri falan bu izlenimi veriyor ama sonunda aslında öyle değil demeyi de beceriyor .Bir kere de çirkin ördek öyle kalsın klişe olmasın herkes kuğuya dönüşmek zorunda olmasın.kuğu olmadan aşk olmuyor mu diye bir ton söylenecektim ki film sonunda bu kısıma getireceğim eleştirileri çok güzel bir şekilde bertaraf  etti.bunu da o pek beğendiğim defter sahnesi ile yaptı 🙂  Hele o dönüşüm süreci çok iyi olmuş. Normalde bir makyajla çirkin ördek kuğu olacak klişe gidecek derken güzelleşme sürece yayılmış bu da ergenliğe bağlanmış ,güzel olmuş.

Tek kusuru şu yıllar sonra olayı abi korelileri de geçtiler ne gerek vardı bu olaya hiç anlamadım . Bir de neden konuşmak için o kadar bekler bir insan onu da anlamadım .

Şarkılar çok güzel dedim onları ve güzel sözlerini paylaşıp kaçıyorum .Söylemezsem olmaz romantik komedi arayanlar bu filmi es geçmeyin .Çok ama çok beğendim 🙂

Pazartesi bekliyorum 

Salı hala görmeyi bekliyorum , görmeyi iyi misin diye 

Çarşamba yine burada değilsin 

Ne sabah ne de daha sonra 

Perşembe de bomboştu

Cuma, Cumartesi hatta Pazar bile 

Seni özlemediğim bir gün bile olmadı 

Dönmeni beklemediğim bir gün bile olmadı 

Eski günlerimizin anısına 

Bu daha ne kadar sürecek bilmiyorum 

Kaç ay yada kaç yıl 

Anılarımızın üzerinden ne kadar zaman geçti

Seni hep özleyeceğim 

Bunu duyabilir misin?

Kalbimi…

Sana seni sevdiğimi söylüyor

Ama gerçek hislerimi kimselere belli edemem

Bunu duyabilir misin?

Ama diğerleri fark edebileceğinden bırakmak zorunda kaldım

Senin açmanı bekliyor

Sadece bilmeni umabilirim

Bir gün…


First Love – İlk veya Son Fark Etmez Aşk İşte” üzerine 25 düşünce

  1. Geri bildirim: Hello Stranger – Tayland Semalarındayım « Eteğimden Dökülen Taşlar

  2. İngilizce öğretmeni beni de yerlere yatırdı. Tayland filmlerini daha öncede izlemiştim.Tayland sineması özellikle Kore sinemasının kendini tekrarladığı bu dönemde göz ardı edilmemeli.

    • farklılık arayanlar için birebir .ben çeşitliliği severim .artık benzer senaryolar her yerde.bize de arayıp gizli kalmışları bulmak düşüyor 🙂

  3. Ne güzel yazmışsın. Bayılıyorum senin izler izlemez paylaşmalarına.
    Mario fena. Şu an kardeşim peşinde. Kısmetse eniştemiz olacak 😀 Film belki çok sıradandı ama ben pek sevmiştim.

    • aslında anlatamıyorum ama deniyorum işte 🙂
      bende izledikten sonra hemen paylaşmalıyım diyorum yoksa unuturum gider .seviyorum paylaşmayı 🙂
      mario melez güzeli kardeşin de turnayı gözünden vurmuş 😀 evet sıradan ama ben pek beğendim .

  4. Geri bildirim: Tayland’dan üç romantik komedi | Hikaruivy'nin renkli dünyası :)

  5. Sonunda izledim 😀 çok tatlı filmdi 😀 şarkılara da bayıldım 🙂 izlerken a winpohunun bahsettiği şarkılar bu dedim 🙂
    Bir de bu filmde taylanca o kadar keskin değildi galiba, öyle çok rahatsız etmedi, kulağım alışmışta olabilir tabi 😀

    “Çok uzattım gelelim filme nasıl Finding Mr. Destiny de ilk aşk olayını saçma bulduysam burada da tersine sevdim .İyi işlenince demek ki bakış açısı farklı oluyor.” Aynen katılıyorum, çok doğru demişsin 🙂
    İlk aşk denilince akla ne gelmesi gerekiyorsa bu filmdede o duygular işlnemişti 🙂 Tavsiyeniz için teşekkürler kok 😉

    • asıl ben tavsiyeyi dikkate alıp izlediğin için teşekkür ederim kok 🙂 filmi sevdiğin iyi olmuş yoksa boş yere izlemiş olacaktın benim yüzümden. ben sevdim konu iyi işlenmişti bir tek sonu yıllar sonra olayı gıcıktı. şarkılarda çok güzel 🙂

      ne diyelim herkese nam şansı versin Allah 🙂

      • aaa hiç öyle şey olur mu cırt cırt cırt, sen beğenirsin de beğenmem mi aaa 😀 😀
        yıllar sonra olayını taylancaya alıştıktan hemen sonra sindirmiştim 😛 galiba daha gerçekçi olsun, bir de ilk aşk unutulmaz öyle takılı kalırsın demeye mi getiriyorlar sanırım, benzer mevzu benimde başımdan geçtiği için yıllar sonra hususunda pek bir şey diyemiyorum 😛 🙂
        ama süresi çok uzun geldi, sanki cidden 9 sene geçmiş gb hissettim filmin sonuna doğru 😀 😀

  6. bu filmi izlemeden he was cool ve my sassy girl favorilerimdi… ama bu filmi izlememle beyin hücrelerim sabitlendi diyebilirim…bu yaşıma kadar bu kadar güzel bir film izlemedim:) ilk aşk,sevdiğin erkek için birşeyler göze almak… sizind dediğiniz gibi şarkılara muhteşemdi.dili çokta kulağı tırmalamadi.. hatta namin konuşma tarzı çok cool geldi bana ~ velhasıl 1,5 günde 4 defa izlediğim tek film…çünkü ilk izleyipten sonra öyle bir etkisinde kaldım ki..muamma…

    • çok teşekkür ederim 🙂 bende he was cool u çok severim bu film de oldukça etkileyiciydi ilk aşk muhabbetini sevmemem rağmen benim çok hoşuma gitti . tekrar beklerim bloga 🙂

  7. ayrıca izlemeyenler için çok güzel anlatmışsin^^ klavyend bereket xD
    ……………..SENI HEP ÖZLEYECEĞIM~

  8. Kardeşim meraba bu filmi çok beğendim ben bu filmin devamı niteliğinde bişe gelirmi gelirse bna ulaşırmısn sevinirim

  9. bir sürü aşk filmi izledim ama bu çok farklıydı çünkü biz çocuk sevmiyo dedim tam tersine çıktı ama bi insanın arkadaşına aşık olmak kadar acı yoktur

  10. Ya kaç gündür ağlıyorum olan olaylar yüzünden felan bu diziyi ilk izledim bune lan falan oldum sandım falan sarılma öpüşme olmadan da aşk gayet iyi oluyormuş bunu herkes anladı bence izleyen neyse bidaha izlemek geldi içimden izledim yine ağladım bu sefer kendime neden sardım ki önceden diyerek sövdüm aynen beyaz ten takıntıları komik abi cidden kendim esmer olduğum için demiyorum Tayland zaten sıcak kendinizde diyorsunuz o çikolatanın erdiği sahnede işte Asya olunca etkileşim oluyor aynen o düdük sahnesi çok komikti birde ya kız oğlanın sevgilisi olduğunu öğrendiğindeki o hali of be Kore’lilere cidden Diss attılar abi 2-4 yıl neyinize yetmiyor ama o kadar aradan sonra değişim manyak iyiydi hani bi gözlük taktırıp değiştirelim derler ya o durum yoktu ağlamaklı güldüren sahne soda programda P’imin “Bu düğüme bana ait değil” demesi nasıl buldu acaba ajwtqjsgwuw birde kızı hep aynı kişimi oynadı shr2yjbkdjej
    OST’lar aldı götürdü zaten
    Blog harika okurken birdaha izlemiş gibi oldum resmen Teşekkürler ellerine sağlık ya daha bir sürü şey yazmıştım silindi kahretsin o defter sahnesi başta olsaydı keşke hani sondan başladı ya hele o bebek sahnesinde nasıl şüphelendirdiler ya neyse diziyi yazdım resme hsywjjsiw Ben kaçar izlemeyenlere iyi seyirde WuFişin’de deyişiyle Bye Bye auwuaua 😍😍😍😍😍

Bir Cevap Yazın

