Olağan Şüpheliler …Olağan Dışı Bir Film

Ben her telden çalmaya devam ediyorum . Asya filmlerinin yanında İngiliz dizilerine sarmıştım ki iki tane film izleyeyim diyerek bu filmi izlemeye başladım. Açıkcası çok beğeneceğimi düşünerek oturmadım başına ama tahmin edersiniz ki film beni yanılttı. Ön yargılardan uzak durmalı 🙂

Film beş tane suçlunun göz altına alınması ile başlıyor. Bir soygun olmuştur ve zamanında suç işledikleri için bu elemanlar bir araya toplanır. İşte bu noktada kişileri tanımaya başlarız. Ben şu aksanlı konuşanın tarzına bittim .Öyle aksanlı konuşsun istedim 🙂 Bu beş suçlunun etrafında şekillenen bir öykü var .

Spoiler vermeyeceğim anlatırsam olmaz muhakkak izleyin diyorum. Ben filmin başında Keyser Söze ‘yi tahmin ettim. bariz benim diye haykırıyordu. Fazlaca Amerikan yapımı izlerseniz .Sizde tahmin edersiniz ve hiç bir son size şaşırtıcı gelmez .Benim  ablam bu konuda çok iyidir. Ne zaman bak bu çok ilginç kesin tahmin edemezsin desek, o sanki yazmış gibi her bi şeyi anlatır bazen tırsıyorum bu halinden fazla  tv izlersen sende anlarsın hepsi bir birinin aynı diyo 🙂 evet film içinde tahmin etmeniz gereken unsurlar barındırıyor bu da  benim gibi dedektifçilik oynamaya meraklılar için çekici bir özellik . Çoğu kimse şaşırtıcı bir final diye nitelendiriyor. Ben bile ilk tahminde doğru kişiyi bulmuş olsam da filmin ilerleyen sahnelerinde yoksa değil mi .Ha bu da olabilir falan dedim. Film ilerledikçe sorgulatıyor.

Gelelim repliklere onları vermesem olmaz .

” Şeytanın yapmış olduğu en büyük hile, tüm dünyayı var olmadığına  inandırmaktır. ”

” Keaton bir keresinde “Tanrı’ya inanmam ama ondan korkarım” demişti. Ben Tanrı’ya inanıyorum ve beni korkutan tek şey Kayser Soze… ”

” Kimsesi olmayan kişi ihanete uğramaz. “

” Şeytanı arkasından nasıl vurabilirsin .Ya ıskalarsan ?”

İşte böyle bir film .Çarpıcı ,ilginç ,izlenmesi gereken bir film .Tabire göre kendisi bir kara filmmiş.

Son olarak sen neymiş be Kayser Söze 🙂 Bir rivayete göre kendisi Türk 🙂

yazıyı bitirmeden ” WHO İS THE KAİSER SÖZE ? ”

İYİ SEYİRLER  🙂

Olağan Şüpheliler …Olağan Dışı Bir Film” üzerine 7 düşünce

  1. Eski filmlere dair önyargımı bir nemze de olsa yıkan filmdir. Nedense 2000 öncesi filmler bana pek hitap etmez, konuları sıradan gelir. Tabii ki türlerinin ilk örnekleri olması açısından başyapıt sayılırlar ama sonra o türler modern sinemada geliştirildiği için eskiler basit kalır. Lakin Usual Suspects hiç de öyle gelmemişti bana. Kaç yıl önce izledim hatırlayamıyorum ama çok beğenmiştim. Sana katılıyor ve ben de kesinlikle tavsiye ediyorum winpohu 🙂

    • ben eski filmleri severim hele dönem filmlerini .siyah beyaz yapımları .ilk izlediğim filmin benzerini yaptıklarında modern versiyonları sevemiyorum daha çok .orjinal yapımlarsa baş tacım .farklı bir şey varsa artık o film benim için olmuştur 🙂 sıradanlığı aşan filmler çok fazla yok .bu filmi de sevdim .aynı senin gibi tavsiye ediyorum 🙂

  2. şimdi izlerken kayzer soze’yi tahmin etmen doğaldır; artık bu twist o kadar kullanıldı ki… ama bu film ilk çıktığı zamanlarda izlemiş birisi olarak finaline resmen ağzım açık kalmıştı! bu açıdan bende yeri ayrı olan filmlerdendir, zamanına göre çok başarılıdır bence.

    Ayrıca şu replik de süperdir, iyi yakalamışsın dostum ^^
    ” Şeytanın yapmış olduğu en büyük hile, tüm dünyayı var olmadığına inandırmaktır. ”

    • bence de film çok başarılı .bunun benzeri başka filmler var mı bilmiyorum ama dediğin gibi bu tahmin olaylarında genelde belli oluyor.tahmin etsem bile izlerken bir ton senaryo döndü kafamda filmin sonuna kadar merak içinde yoksa bu mu şu mu dedim durdum .çok iyi bir film.
      seviyorum böyle filmleri pek denk gelemesemde 🙂
      repliklerin hepsini sevdim 🙂

  3. ne güzel olmuş bu filmi yazman, geçmişe döndüm ne güzel 🙂
    90ların amerikan sinemasını ben de çok seviyorum, belki de ortaokul-lise dönemime denk geldiği içindir ama cidden kara mizah-romantik komedi-dram üzerine çok güzel yapımlar var tıpkı bunun gibi… Bu da en iyilerinden biriydi 🙂

Bir Cevap Yazın

