Emma ve Northanger Abbey

İngiliz edebiyatı sardı dört bir yanımı kuzey ve güney ‘den sonra sırayla bulabildiklerimi izlemeye başladım.Northanger abbey ve Emma izledikerim .bulabilirsem eğer Sense and sensebility, persuasion ve mansfield park var.Emma ve Northanger Abbey ‘i beğendim ama tabi ki de benim için bir kuzey ve güney in verdiği hazzı vermedi.Öylesini bir daha bulamam gerçi yine de İngilizler bu işi biliyor azizim.

Emma diğer roman karakterlerinden farklı biliyorsunuz bu yapısı ile ilgilimi çekti.böyle olması hoşuma gitti sonuçta tüm başrollerin aynı olması ve mükemmel olması bana saçma gelir diğer taraftan emma ‘nın kişiliğine gıcık olmamak mümkün değil.zengin ,şımarık ,insanları yönetebileceğini düşünen onları oyuncak bebekleri gibi gören emma aslında iyi niyetli bir kız.bir serveti olduğu için evlenmek zorunda olmayan bu yüzden seçme şansı olan karakterimiz diğerleri gibi hem aşkı hem parayı düşünmek zorunda değil. Başta çok itici bulsam da izledikçe ısındım emma ‘ya diğer tarafta kendisini çok sevdiğim knightly var ilk andan ısındım ona hele emma ‘ya her defasında ağzının payını vermesine hayran oldum. Bende aynı onun gibi düşünüyorum  çöpçatan emma ‘nın kendi için aşkı bulmasını anlatan dizi kısacık olduğu için fazlaca da anlatmıyorum. İzleyin öğrenin diyerek kaçıyorum 

Northanger Abbey ise catherine adlı genç kızımızın etrafında dönüyor. On çocuklu geniş bir ailenin üyesi olan caty kendisini fazlaca romanlara kaptırmış bir karakter. Zengin tanıdıkları sayesinde Bath ‘e gider ve orda yeni insanlarla tanışır. Arkadaşlıklar kurar ,aşk ı bulur ama çoğu zamanda kim iyi kim kötü anlamadığımız içimizdeki şüpheden kurtulamadığımızı caty’ in gözü ile veren sıradan bir romantik film. Önermekle birlikte çok fazla da etkilenmedim. Ah john ah demek istiyorum bulursam kuzey ve güney in kitabını alacağım kardeşime , kendisi yazımı okumuş ve diziyi izlemiş şimdi de müptelası olmuş vaziyette. Kitapta olup ta dizi de olamayan detaylar için sabırsızlanıyorum 🙂

İngilizler dört bölüm dizi çektikçe ve uyarlamaya sadık kaldıkça ben daha çok post hazırlarım. Tarih merakı yüzünden daha çok film izler ,kitap okurum bir sonraki post’ta görüşmek üzere esen kalın 🙂

not : ha bir de şöyle bir yer istiyorum arkadaş baktıkça mest oluyorum 🙂

Emma ve Northanger Abbey” üzerine 17 düşünce

  1. Ya bende bayılıyorum dönem dizilerine. İngiltere bu işi çok iyi yapıyor. Jane Austen yaşasaydı zengin olurdu sanırım. Ruhu şad olsun.

    • değil mi 🙂 bende bayılıyorum adamlar bu işi biliyor.tarihi diziler ,filmler ya da kitaplar hiç fark etmez itina ile bulunur ve üzerine atlanır 🙂

  2. Kuzey ve Güney de Jane Austin romanı mı çingu? Daha önce hiç duymamıştım…

    Emma benim de sırada bekleyenlerden. Off, izleyecek çok şey var yau! 😀 Ama ben de seviyorum eski dönem İngiliz dizilerini.

  3. o şato yerden ısıtmalı mı? bi de ben odamda hava nemlendirici olmadı mı uyuyamıyorum 😛 o şatoda varsa böyle şeyler bende öyle bir yerde yaşamak istiyorum 😀

  4. 😀 😀 bu dileğini aklında tut bi daha ki hıdırellezde gül dibine taşlarla şato yaparık 🙂 (istemekle olmaz işi garantilemek lazım:P)
    ps: bilene uzmanlık sorusu; jane austen’dan biz buraya nasıl geldik:)

    • hahah işi garantilemek lazım 🙂 ben biliyorum her daim şato delisi olarak ki ilk mim ‘im de ballandıra ballandıra yanında dük de istemiştim ,hemen atladım konuya :)https://winpohu.wordpress.com/2010/10/09/ucuk-kacik/

      • millet her limanda bi sevgili ister, sen git her şato da bir dük iste, oldu başka bi isteğin 😀 limuzine şöfer bulamıyoruzsana dük bulacağız 😛 (kıskandım işte napiim, pislik atıyorum böle 🙂 )

      • muahhahhha her şato’ya ayrı dük nasıl hayal ama :)limuzine şöför buluruz ya dert etme söylerim düklere hemen hallederiz 🙂
        kıskanma sana da kont ayarlarım muahhaha aştım iyice 🙂

  5. Acaba Gong Yonun filminin adı ne 😀 Yazmamışsın da 😀 🙂 Bu arada yazın çok güzel olmuş I) Bir de nedense ben İlk aşk(Tayland) filmini anlayamadım 😦 Herhalde atlaya-atlaya izlediğimdendir 😦 Tayland filmlerini beğeniyorsan Lovesick,Bangkok Trafic Love Story filmlerini tavsiye ederim 🙂 Trafic Love Story i sakın diyeyim atlayarak izleme benim önce yaptığım gibi..Çünkü o zaman bir şey anlamayacaksın 😀 Ben 3 kez izledikten sonra sevdim bu filmi 🙂 Çünkü dediğim gibi önceleri atlayarak izlemiştim 🙂 Ben beğendim bu filmi 🙂 Tavsiye ederim 🙂 Ve senin de tavsiyelerini beklerim desem kızmassın dimi 🙂 ?

    • hoş geldin 🙂 ne kızması ama son zamanlarda bir şey izleyemiyorum ki tavsiyede bulunayım eski yazdıklarıma bakabilirsin ancak. trafic love story iz izlemiştim. gong yoo nun hangi filminden bahsediyoruz onu çıkaramadım maalesef 😦 ????

Bir Yanıt Bırakın

