Lady Jane Grey 9 Günlük Kraliçe

şu sahipsiz bıraktığım bloguma bir şeyler yazmalıyım diye düşünürken aklıma bu film geldi.geçenlerde ikinci kez izledim.lady jane grey ‘i ilk izlediğimde lisedeydim o zamanlar ya film izliyor yada agatha c. romanları okuyordum.bu filmi izlediğimde çok beğenmiştim.oldukça etkileyici idi.ben filmlere ağlayan tiplerden değilimdir ama bu filmde önce edward için sonrasında gillford için çok üzülmüştüm hatta gözlerimden yaşlar süzülmüştü.

öncelikle tarihi film çekmek her baba yiğidin harcı değil .başarısız bir sürü örnek vardır.bu filmi iyi kılan etkenler sadece bir aşk filmi etiketinden çok daha fazlasını içermesidir.dönemin özelliklerini yansıtıyor.din karmaşası ,yeni kilise ve katolikler arasındaki mücadele ,ekonomik durum ,sosyal yaşam hepsi birden filmde gözler önüne serilmiş.

filmi övdükten sonra gelelim asıl meseleye lady jane grey VIII.Henry ‘nin kız kardeşinin torunu .kral ölünce yerine hastalıklı oğlu geçer ama onunda uzun yaşamayacağı bellidir.bu yüzden tahta kimin geçeceği konusunda sorunlar çıkar .bir katoliğin tahta geçmesini istemeyenler kolları sıvar.

jonh dudley kendisi gilford ‘ın babası olur .herşeyi tanrıya aracı olmadan dua etmek istediği için yaptığını söyleyen  adam  bir çözüm bulur .marry ; annesi kral henry den boşandığı için tahta hak idda edemez denilir.elizabeth, anne boleyn ‘in kızı olduğu için gayri meşru sayılır .geriye henry ‘nin en yakın akrabası kız kardeşinin kızı kalır .kadını ikna ederler ve o da hakkını kızı jane devreder .jane artık bir kraliçedir ama sadece dokuz gün süren bir kraliçelik hayatı olur.jane’i oğlu ile evlendiren john,  gilford ‘ı da kral yapar böylece onu kontrol ederek gücü elinde tutmak ister .ama planlar ,hesaplar tutmaz.

genç krala çok üzüldüm .jane asi bir kız ,okumayı seviyor ama zeki kızlara pek iyi gözle bakılmıyor.gelelim gilford bu karakteri de çok sevdim .cam kadehleri kırdıkları sahneye bayıldım.her dilek için bir kadeh kırdılar .gilford  jane’e hayatın gerçeklerini anlattı ama düzeltemeyeceği için bir şey yapmadığından bahsetti sonrasında çocuk gibi düzelteceklerine inandılar .oysa her şey boşuna idi.bir şilin olayı var bir de ekonomide paranın değersizleşmesi .bir de serseriler diye damgalanan insanlarla karşılaşmaları var .bir tarafta iyi yaşayan asiller diğer tarafta aç köylü halk .bir tarafta inanç özgürlüğünü savunanalar ,kiliseyi aradan çıkarmaya çalışanlar diğer tarafta kiliseleri yağmalayan asiller .bir tarafta acımasız aileler diğer tarafta sevgi için işlenen cinayetler .

şehre giren marry jane ‘i affetti ama bir adamın potresine olan aşkı vicdanını yendi .kızını bırakan anne ve baba vicdan ‘dan habersizdiler .acımasız bir dünyada masum iki çocuk vardı .bir de masum aşkları .

bir de jane ‘i ikna etmeye gelen rahip ‘ e   jane ‘in tanrı bir kapı mı buna inanmamı mı bekliyorsunuz dediği sahne çok iyi idi.

helana b.carter ‘ı çok severim .iyi bir oyuncudur.bu filmde de çok başarılı buldum .kendisi hem lady jane ‘i oynayan hem de anne boleyn ‘i oynayan tek oyuncudur heralde .anne boleyn ‘i oynadığı VIII.Henry  de oyunculuğunu çok daha iyi geliştirdiğini söyleyebilirim.sadece bakışları ile oynadı kadın.üstelik anne ‘in o hazır cevap ,zeki halini çok da iyi yansıtmış .kralla tanıştığı sahnede kral yüzünü saklamak için bir sebebin mi var dedikten sonra anne başını hafifçe akldırıp öyle bir bakıyor ki kralın ona ilk anda aşık olmasını anlayabiliyorsunuz .bunu da tavsiye derim  izleyin .

gelelim lady jane ‘e filmi zaten izleyin diyeceğim hiç kaçarı yok .diğer taraftan normal de kitaplar jane ile gilford ın çok mutsuz olduğunu gilford ‘ın jane eziyet eden kötü biri olduğunu söyler bu hikaye farklı bir bakış açısı ile bu ikisini aşık etmiş bu yüzden en sevdiğim versiyonu budur .

tudor meraklılarına duyrulur .

Lady Jane Grey 9 Günlük Kraliçe” üzerine 14 düşünce

  1. Birisi bir film için ağladım deyince ben o filmi merak ederim, izlemek isterim:)) Bu filmi de fırsat bulursam izlemek istiyorum. Güzel bir yazı olmuş, ellerine sağlık^^

    • beklentileri yükseltik ama ben o zamanlar ağlamıştım.üzüldüm gariplerin haline şimdi izleyince bir şey fark etmiyor tabi 🙂 izledikten sonra yorumunu bekliyorum .

  2. Bu aralar Helena Bonham Carter’ın oynadığı filmlere denk geliyorum sürekli. Önce Conversations with Other Women, sonra King’s Speech ve Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1’da izledim onu. Bi insana her rol mü yakışır. Favori kadın oyuncularımdan kendisi. Bu filmini yazınızdan önce duymamıştım. mutlaka seyredicem çok merak ettim.

    • helena bonham carter ı pek bir severim her rolün üstesinden geliyor her karaktere bürünüyor .böyle oyuncular azdır.ben king ‘s speech ‘i izledikten sonra bu kadının filmlerini tekrar izlemeliyim dedim.kendisi anne boleyn i de çok güzel oynamış.bu film eski bir yapım duymaman doğal.umarım sende benim kadar beğenirsin.

  3. ya ben bu filmi çok yerde bulmaya çalıştım ama altyazılısı yok nereye bakarsam çıkmıyo bi çok siteye üye oldum ama yok lütfen söyler misiniz siz bunu nerden izlediniz ?

  4. evet arkadaşlar gerçekten bende bi süredir türkçe altyazılısını bulmaya çalışıyorum ama yok izleyebilceğim bir site adı verirseniz gerçekten sevinirim

Bir Cevap Yazın

