Welcome to the NHK

Kaç zaman oldu başlayalı ama sindire sindire izledim ,bir iki bölüm .Öyle hemen tüketmedim.Bu izlediğim animeler içinde heralde en ilgincidir.Normalde  aşk meşk olaylarını anlatan pembe dünyaların karakterlerini izler ,keyif alırdım.Böyle bir animeyi izlediğim içinse ayrı bir mutluyum.Çoğu zaman depresif.Her karakter sorunlu .Hikikomoriler,toplu intihar ,oyun  bağımlıları ne arasan var .İşin acı yanı bunların gerçekten japonya da olduğunu bilmek.

Hikikomori sosyal fobisi aşırıya kaçmış  ,kendilerini eve kapatmış dışarıya çok nadir çıkan ,açlıktan ölmek zorunda kalmadıkça ve aileleri tarafından ihtiyaçları karşılandıkça yaşamında değişiklik aramayan kişiler .Tabi benim deyimimle yoksa burda sözlük açıklamsına girip ansiklopedik bilgi vermeyeceğim.

Hikayenin baş karakteri satou bir hikikomori .Üniversitede başlamış bu durum.Üç yıldır hikikomori olan satou ya yardım etmeye çalışan misaki var ki kendisi çok daha beter durumda  .Yamazaki ise satounun yan komşusu (herkese lazım böyle komşu ) kendisi bir otaku odasından bunu çok rahat anlıyoruz.Benim gibi bu kelimelere yabancı olanlara iyi bir başlangıç olur:)

Satou’nun senpaisi de kaçık mı kaçık bir karakter aslında hepsi normal hayatta anormal tipler.Düşünsenize yan komşunuz böyle biri ,etrafda komplo komplo diye dolaşıyor 🙂

Misaki lise terk bir kız 17 -18 yaşlarında kafasına satou’yu hikikomorilikten kurtarmayı koymuş.Hikaye satounu hikayesi ama misaki,yamazaki ve diğer karakterlerinde sorunlarına değiniyor.İzledikçe hikikomoriliği anlayabiliyorsunuz.Ekmek elden su gölden olduğu sürece neden dışarı çıksınlar ki günde 16 saat uyuyup ,tv ve internetle vakit geçiriyorlar.Aslında bir sorun onları anlıyorum ama açlıkla yüzleşince psikolji falan vız geliyor.Aşılabilen bir şeymiş.

Nasıl sawako aşırı çekingense bu hikikomoriler de aşırı asosyal.Kimsenin hayal ettiği gibi muhteşem bir hayatı olmuyor ama herkes bir şekilde normal diye tanımlanan topluma ayak uyduruyor.Zaten hayalleri gerçekleşseydi bu anime sıradan bir anime olurdu.Oysa ben içindeki gerçekliği sevdim.Çarpık ama normalin dışında .Bence bu animeye bir şans verin pişman olmazsınız .

Not:Şu odaya bak bizde olsa çöp ev diye basarlardı valla 🙂

Welcome to the NHK” üzerine 2 düşünce

  1. hmm çook çok uzun zamandır anime izlemedim, manga okumadım. Bende severim aykırılıkların olduğu , gerçeğin pat diye yüzümüze vurulduğu yapımları. Bu arada fark ettim ki aşk meşk olaylarının yoğun olduğu her şeyden bıkkınlık gelmiş bünyemin az değişikliğe ihtiyacı var sanki 😉

    • sadece aşk varmış dünyada başka bir şey yokmuş gibi çekilen yapımlar bir süre sonra insanı bayıyor.tamam aşk da olsun ama komedi olsun gerçeklik olsun çeşit olsun 🙂 tavsiye ederim.benim gibi hep aynı tür takılan birine farklı geldi .

Bir Cevap Yazın

