Old Boy

” Gülersen herkes seninle güler, ağlarsan yalnız ağlarsın.”

————————————————————————————-

” İster kum tanesi olsun, ister kaya. İkisi de aynı şekilde batar suya. ”
————————————————————————————-

” Bir hayvandan daha aşağı olsam bile benim de yaşamaya hakkım yok mu? ”

İhtiyar delikanlı   Park Chan-wook ‘un intikam üçlemesinden bir film.Akılara zarar bu film konusu ,müzikleri ,oyunculukları itibari ile bir baş yapıt olmaya aday.Belki bazıları için rahatsız edici bir film ama bence intikam deniliyorsa bundan iyisi olamaz.Kore sinemasına bu filmle giriş yapmış bir sürü kişi vardır eminim .

Konusuna gelirsek oh dae su bir gün kaçırılır ve bir odada uyanır.Niçin orda olduğunu bilmemektedir.uzun zaman geçer kimseler gözükmez ve oh dae su 15 yıl sonra serbest bırakılır.intikam planarı kurar .Ama bilmediği bir şey vardır.Onu serbest bırakanlarında planları vardır.

Yanlış soruyu sordun seni neden kapattığımızı değil neden bıraktığımızı merak etmeliydin gibi bir cümle vardı.İşte bu cümle bundan sonra olacakları biraz da olsa anlatıyor.

Bir de onun suçu mu?  o çok konuşur bu repliği de sevdim .Kötü adama da bayıldım .bir koreliye bulaşmayın ha intikamı çok kötü olabiliyor.

Film finali itibari ile de dumur etmiştir.Sevdiğim şeyleri yazmak gerçekten zor.ama anlatmak da istiyorum .Kısacası farklı bir film izleyip şaşıralım diyorsanız bu film tam bunun için yapılmış .

Old Boy” üzerine 4 düşünce

  1. senaryosu, müzikleri, oyunculukları, sahne geçişleri, kurgusu, yönetimi bu kadar sağlam 2. bir film çıkana kadar oldboy 1 numaram olmayı sürdürecek.

    chan wook park da bir numaralı yönetmenim. her filmi tavsiye edilesi müthiş bir yönetmen, kesinlikle uzak doğudan çıkan en büyük dehalardan.

    üçlemenin diğer filmleri de şahanedir, bunun yanında i’m a cyborg but that’s ok ve joint security area yine yönetmenin şahane eserlerinden.

    izleyin izletin.

    • bence de senaryo hele o müzikler ,oyunculuklar on numara o kadar iyi oynamış ki kötü adama bile bu yeteğinden dolayı hasta oldum :)sountraki geçenlerde blogumda paylaştım.devamlı dinlenecek bir ost .I m cyborg but that is okey i izledim çok sevmiştim bu filmi belki tekrar izler bahsederim.bu filmde anlatılacak çok şey var .j.security i izlemedim tavsiye için sağol not ettim bunu da 🙂

  2. oldboy mu ? bu filme dair anımsadığım en çarpıcı sahne canlı canlı ahtapot yediği yerdi çünkü o sırada yemek yiyordum. bu filmi yarıda bıraktım , ama bir yerlerde karşıma çıktıkça yeniden izlesem mi acaba diyorum ..

    • senin ki talihsizlikmiş.yemek de o sahne hiç iyi değil ben bakmamaya çalışmıştım.filmin sountrakleri çok güzel,senaryo ilginç ,oyuncular iyi bence denk gelirsen kaçırma 🙂

Bir Yanıt Bırakın

