2046 – Anıları Yeniden Bulabilsek

Yönetmen:Kar Wai Wong
Süre:1 saat 29 dk

Filmde  bir yazar 2046 adlı bir hikaye yazmaktadır.2046 geçmişin tekrar yaşandığı bir gelecektir.Orda zaman kavramı yoktur.Koybolan anıların tekrar yaşandığı bir yerdir.Buraya zaman zaman bir tren kalkar .2046’nın gerçek olup olmadığını kimse bilmez çünkü oraya giden hiç  kimse dönmemiştir.Bir kişi hariç,onun neden dönmek istediği ise filmin içinde 🙂

In the moood for love benim bu yönetmenin izlediğim ilk filmi olması itibari ile gözümde 2046 ‘dan çok daha iyi bir yere sahip.Bu hikaye sevmek zamanı filminin devamı niteliğinde lanse edilse de bence değil ,bu başka bir film ve hikaye.Müzikleri ve görselliği itibari ile 2046 tam puan alsa da filmin içine girmek zorlaşıyor.hikaye  kendini  açık bir şekilde sunmuyor.film işte konu bu ,bunu anlatmak istiyorum al ve git demiyor,izledikten sonra herkes başka bir şey düşünmüştür.

Yazarın diğer insanların hayatlarını hikaye gibi anlatması ,bir anlatıcı olması çok hoşuma gitti.Bir de devamlı yeni karakterler katıyor.Sadece iki kişinin hayat hikayesini izlediğiniz filmlerden değil bu .Hayatta böyle değil midir.Birileri gelir birileri gider.Devamlı bir süreç vardır.

” AŞK BİR ZAMANLAMA TANIMIDIR ER YADA GEÇ DOĞRU İNSANI BULMAK DEĞİL ”

İşte hikayeyi özetleyen cümle bu.Hayatının her evresinde bir çok kişi ile karşılaşan kahramanımız zamanlama olayını tutturamıyor.

Bir alıntı daha ”eskiden insanlar bir sırları olduğunda yüksekçe bir yere çıkar ,bir ağaç bulurlar,ağacı oyar ,sırlarını içine fısıldar ,sonra ağacı çamurla kapatırlardı”. Filmde bunu çok duyacaksınız.

Yaşanılan hatıralarla ,mutluluğu tekrar bulabilir miyiz ?  Yoksa onlar yaşandıkları anda mı sadece güzeldi? Kaybedilen şeylerin yeniden bulunması ,geçmiş özlemi,pişmanlıklar hepsi 2046 da .

Benim için filmin en iyi sahnesi, japon sevgilisi ile kızın konuştuğu sahne.Adam devamlı konuşuyor.Kızı ikna etmeye çalışıyor.Benimle gel diyor.Kız hiç konuşmuyor.Sonrasında adam gidiyor.Kapı çarpıyor.İşte bu kapının kapandığı sahne çok güzel  .Sonrasında kız tek başına japonca seninle geleceğim ,seninle gelmeli miyim,gibi cümleler kurup odada dolaşıyor.İnce detaylar güzellik katmış.

” Eğer başka bir zaman ve yerde yaşamış olsaydım. Hikayem çok farklı bir sonla bitebilirdi.”

Ve müzik tabi ki

2046 – Anıları Yeniden Bulabilsek” üzerine 10 düşünce

  1. bugün en sevdiklerimden bahsetmeye yemin etmişsin çingu^^
    wong kar wai aşkı en iyi anlatan yönetmenlerdendir gözümde, bu film de tüm karışıklığına karşın çok sevdiğim bir yapım. yani olmamış hali bile çok keyif vermişti izlerken. muhteşem görüntüleri, müzikleri ve en sevdiğim oyuncuları barındırması yeterli sebep.

    beğensem de kar wai’den favori 2 filmim arasına girememiştir ama. en sevdiğim ve kesinlikle tavsiye edeceğim wkw filmleri chungking express ve happy together.

    • tavsiyeler için sağol onları izlemedim listeme alındı bile 🙂 benim için favori in the mood for love hala en güzel filmi bu diyorum :)çok etkileyici 2046 .müzikler ve görsellik filmi zaten kurtarıyor diğer taraftan senaryo ,farlı hikayeler,aşkın farklı halleri,herkesin kendisine göre sevme yöntemi,bakış açıları ve bir başka gözden diğerlerinin yaşamının anlatılması filmin artıları.
      bu gün en iyilerden bahsettim.ran ve dolls da bunlara dahil.asya sinemasına yeni giriş yapanlar için tavsiyeler 🙂

    • müzikler filmleri çok etkiliyor ben filmlerde müziklere çok dikkat ederim .bu yönetmen de işini biliyor hep en iyi müzisyenlerle çalışıyor sonrasında ostlarını dinlemekten kurtulamıyorum ve sahneler bu saye de kalıcı bir etki bırakıyor .2046 diğer filmler için de tam oturmamış eksik bir filmdir ilk önce in the mood for the love ile başlasan daha iyi olabilirdi ama bu tam bir devam filmi olmadığı için bunu da izleyebilirsin . yorumlarını bekliyorum çingu 🙂

  2. Geri bildirim: Chunking Express – WONG KAR WAİ | Winpohu'ca Blog

  3. in the mood for the love sonrasında izlenen bir 2046… başka bir dünyada gibiyim, eve adapte olamıyorum şuan :)Ne adammış şu kar wai wong… üstelik ben onun My Blueberry Nights’ını izlemiştim zamanında hatta fotoğraf gb film diye yorumlamıştım kendi kendime 🙂 ajusshi 1, kar wai wong 2 sağol tavsiyelerin için 🙂

    • bu iki filmi ard arda izlemek bünye de farklı tepkilere sebep olabilir bir miktar başka dünyalarda gezinmek ,yükselmek mümkün 🙂 ben teşekkür ederim canım yorumların için ve izlediğin için 🙂
      her daim beklerim 🙂 beğenmene sevindim .

Bir Yanıt Bırakın

