Duvak …The Painted Veil

Bu filmi tavsiye ederim işte .yalnızlığı anlatan bir film söyle deseler ,ben bu filmi söylerim .hikaye :annesinden kaçmak için sevmediği bir adamla evlenen sonrasında kocasını aldatan bir kadınla onu boşamak yerine kolera salgını olan bir köye birlikte götüren kocasının bu köydeki hayatlarını anlatıyor.

öncelikle filmi nasıl anlatıcağımı bilemiyorum .hangi birini anlatsam kadının yalnızlığını ,konuşacak kimsesi olmamasını, gerekmedikçe konuşmayan bir koca ve zaman geçirecek hiç bir şeyin olmadığı çin de tek başına bir kadın oluşunu mu?kadına çok kızdım yani aldatma fikri çok kötü ,yinede filmdeki yalnızlık duygusu o kadar ağır ki kadına da acıdım .gelelim kocasına sevdiği kadının kendisini aldattığını öğrenen yinede ondan vazgeçemeyen bir adam.ona da ayrı acıdım film benim acımalarımla geçti desem yeridir .çin i ,kolera salgınını ,fakirliği,misyonerliği,yabancılara karşı tutumları …dediğim gibi bir çok konuyu ele alan bir film .

önce birbirlerini tanımayan yada buna çabalamayan bir çift birbirlerinden başka kimse olmayınca sevgiyi buluyorlar .belkide sadece onlar olduğu için başkaları  da olsa farklı olur .

kadın adama ben hiç değişmedim hep böyleydim dediğinde adam ona insanlara istediğimiz özellikeri yükleyemediğmizde hayalkırıklığı yaşıyoruz gibi bir cümle kurdu .tam hatırlayamadım .ama çok doğru bir cümle biz başkalarından bizim gibi olmalarını bekliyoruz ama öyle değiller zaten öyle olmaları da haksızlık olurdu .

gelelim yalnızlık olayına kocası hastaneye gittiğinde o köyde evde bir başına kalan kadının sabahtan akşama konuşacak  kimseyi bulamaması ve akşam kocasınında onun yüzüne bakmaması durumunda hissedilen şey  işte yalnızlık böyle bir duygu.

adam kadını kızdığından orada ölsün diye yanında götürmüyor, hala sevdiği için götürüyor.yine de olay bu ülkede geçse boşa lan kadını boynuzla  mı dolaşcan derdik :=) valla büyük cesaret (ayrıca kesinlile onaylamıyorum ,aldatmış la daha ötesi varmı ne affediyon ) bunlarda bizden inciler .

filmi sevdim ben çok anlatamadım ama güzel bir film ,derinliği var .heba etmeyin derim :=)

Duvak …The Painted Veil” üzerine 4 düşünce

  1. rengiyle kurgusuyla oyunculuklarıyla çok beğendiğim bir filmdir en çok da görselliği için izlenmeli bence.

    • izler izlemez yazdığım bir film oldu bu .çünkü muhakkak yazmalıyım dedirten bir film .yazacak daha çok şey var ama ben pek beceremedim yoksa ne analizler yapılır bu film için, dudaklarım da asılı kalan yarım cümleler gibi bu film .bir şey var hissediyorsun ama paylaşamıyorsun işte öle bir şey :=)

Bir Yanıt Bırakın

