Rüzgar Gibi Geçti

Uzun zamandır yazmak istediğim bir yazıydı ama öyle gelişi güzel olmasın güzel bir yazı yazayım diyordum .ne de olsa bu yapıt özel bir yapıt ama baktım ki vakit bulup yazamayacağım içimden geldiği gibi olsun dedim :=)

rüzgar gibi geçti’nin önce kitabını okudum çok sağolsun arkadaşım hediye olarak almıştı .iki günde bitirdim hatta bir günde denilebilir çünkü güneş doğana kadar okumuştum .kitabı 942 sayfa ,kitabı böyle uzun olunca bir filmin bu hikayeyi yansıtması zor olur sanıyordum.ben kitapları filmlere tercih ederim çünkü onlar olayları kırpmazlar .bu yapım için aynı şeyi söyleyemeyeceğim 3 saat 40 dakikalık başarılı bir film olmuş .

gelelim hikayemize :scarlett adında bir genç kızın güzelliği nedeniyle erkekleri parmağında oynatması ile başlıyor .daha sonra öğreniyoruz ki scarlett ashley e aşık ve ashley ise kuzeni ile evlenmek zorunda .amerikan iç savaşının  çok güzel anlatıldığı bir roman .kendinizi savaşın o zor yıllarında hayal ediyorsunuz .scarlett in yaşamını ve rhett butler ile olan aşıkını okumak yada izlemek tercih sizin :=)

kitap boyunca scarlett e gıcık olmamak mümün değil çünkü o çok bencil bir karakter oysa emily (ashley in karısı )ise tam bir melek .daha sonra düşününce o zor yaşam koşullarında scarlett ‘in de haklı olduğunu düşünüyorsunuz .

ilk kocası savaşta ölünce başkası ile evlenen ,çocuğu olan daha sonra savaş yılları boyunca açlık,hastalık ve bir aile nin sıkıntısını çeken bir kadın gerçekten acımasız olabiliyor .yine de  rhet e yaptığı haksızlıklarda ona çok kızdım .spoiler vermek istemiyorum ama scarlett ashley e aşıkken onun peşinde pervane olan rhet acınası bir durumdaydı .

scarlettin meşhur sözü herkesçe bilinir ‘bunu yarın düşünürüm ,çünkü yarın başka bir gün ‘

ama benim en sevdiğim rhet in sözü ‘açıkcası canım ,hiç umrumda değil ‘ evet blogumdaki söz burdan geliyor .delicesine bir aşk ama karşılık bulamayınca yenik düşebiliyor .bizde buna fazla naz aşık usandırrı derler .

scarlettin çok sevdiği tarası için yaptığı fedakarlıkları da takdir etmeli başka biri böyle şeyler yapamazdı .bencil,kötü kibirli bir karakter baş rolde olunca insana ilginç geliyor .biz alışmışız hep esas kzın bir melek olmasına ama bu sefer  nefret edilesi .çok fazla güzel söz ve dialog vardı ama eskiden okuduğum için hatırlayamıyorum :=(

vakti olan herkesin okuması ve  izlemesi gereken bir eser .tavsiye edilir :=)

Rüzgar Gibi Geçti” üzerine 4 düşünce

  1. selam winpohu! yazını görünce yorum bırakmadan edemedim; benim de çok sevdiğim filmlerdendir “rüzgar gibi geçti”. film uyarlamasının çok başarılı olduğunu duyduğum için kitabını okumadım ^^ Scarlett kadar yaşama isteğiyle dolu bir başka sinema/roman karakteri yoktur heralde, sevmekle nefret etmek arasında kararsız kaldığım bir karakterdir kendisi! Bu bakımdan biraz Yaprak Dökümü’nün Ferhunde’sine benzetiyorum; entrikacı, dalavereci, ama her şeyi hayatta kalabilmek için yapan bir karakter! Rhett Butler ise umursamazlığı ve dalgacılığıyla pek sevimlidir, değil mi? Aslında o da çok sorunlu, çok dalavereci, hiç de iyi olmayan bir karakter; ama galiba kitabın/filmin başarısı, aslında ilk bakışta hiç de sevilesi olmayan bu iki insanı bize sevdirmesinde yatıyor 🙂

    • evet yaşamak için her şeyi göze alan bir karakter .kitabı bu kadar sevmemin bir sebebi de budur normal de melek gibi olan esas karakterler burda öyle değil .rhet e gelirsek kendisi düzenbaz ama yaptıklarını hiç inkar etmiyor en azından scarlette e karşı her zaman dürüst , tüm yaptıklarına rağmen düzelmeye çalışan biri.
      ben ashley ‘i hiç sevemedim ama rhet e karşı bir sempatim var .kadınlar neden serserileri sever bilmiyorum ?

  2. ben de yıllar önce izlemiştim, kitabı okumadım. ama yazını okuyunca okuyasım gelmedi değil.
    yani 1939’da böyle bir filmin çekilmesi bugün bile beni şaşırtan bir şey. gerçekten şahane bir uyarlama, hatta romanın hakkını teslim edebilen en başarılı uyarlamalardan biri.
    rhett butler ise bana bir kez daha hatunların neden piçleri tercih ettiğini hatırlatmıştı, tüm o cool, umursamaz halleri^^ bünyede mr. darcy etkisi yaratıyor:D

    • film gerçekten çok başarılı en azından benim için fazla kırpılmamış ama yine de kitabı okumak daha iyi .kitap filmin kısa süre de veremeyeceği duyguları,karakterlerin ruhsal durumlarını anlamayı sağlıyor .olayların hepsini okuyunca bu neden şimdi böyle oldu demiyorsunuz .ayrıca yazarın çok güzel bir dili var ..tavsiye ederim .
      mr.darcy etkisi benimde merak ettiğim bir şey kadınlar hep kötü çocuğa aşık olur .umursamaz ,cool ,soğuk ,kendini beğenmiş vs ….kadınlar neden bu tiplere hayır diyemez bir araştırma yapılmalı ve bana da sonucu bildirilmeli .yetkililere buradan sesleniyorum hahahhha :=)

Bir Cevap Yazın

