The Tudors Merakım

Tarih her zaman ilgimi çekmiştir  .tarihi film ve romanlar insanı alıp farklı bir dünyaya götürür .onlardan içinde en ilginç olan dönem ise vııı.henry’dir.herkes az çok ingilterenin bu dönemi ile ilgili bilgiye sahiptir .ben bu yazıda işte bu dönemle ilgili izlediklerimi ve  okuduklarımı anlatmak istiyorum .

ilk  izlediğim film ‘lady jane’di. VIII Henry ‘nin ölümünden sonra yerine oğlu geçmiştir ama çocuk hasta olduğu için bir velihat tayin etmesi gerekir.kız kardeşleri tahta geçmek için uygun görülmezler mezhep sorunları ve meşruluk sorunları vardır .sarayda bir çok entrika döner ve kuzen lady jane grey tahta geçirilir .kraliçe olacağı için evlendirilen jane daha 15 yaşındadır ve sadece 9 gün tahta kalabilecekdir .bu filmi izlediğimde lisedeydim ve oldukça etkilenmiştim .çıkarları uğruna her şeyi yapan insanların olduğu bir dünyada aşkı anlatan bir film . vııı henry adlı diğer bir film ise cnnbce tarafından verilmişti .aynı hikaye burda vııı henry ve anne boleyn aşkı anlatılmıştır .filmde etkileyici bir replik vardı .henry  karısı anne ‘nin ölüm emrini imzalamadan önce kendi ile hesaplaşır sonrasında uşağa dönüp şöyle der:onun uğruna bir çok kişiyi öldürdüm şimdi sıra onda ….

diğer bir film ise henry ‘nin anne boleynden olma kızı elizabethin tahta çıkışını ve uzun yıllar ingiltereyi yönetmesini anlatır .bakire kraliçe olarak anılan elizabeth in saray entrikaları ile baş etmesi gerekir ve en sevdikleri tarafından ihanete uğrar.

boleyn kızı ise henry ‘nin mary  ve anne boleyn kardeşler arasında kalmasını anlatır .kitaptan uyarlanan bir film olmasına rağmen kitabın yanında çok sığ kalıyor bence kitabın okunması çok daha iyi olur .

en meşhur olansa 4.sezon boyunca takip etmekten sıkılmadığımız the tudors dizisidir .her sezon başka bir kadın ve henry i izledikten sonra merak ettiğim tek soru gerçekte kimi sevdiğiydi.bu sorunu cevabını alamadım .bilen var mı?

gelelim kitaplarımıza benim okuduğum 5 kitap var

1.mahkum prenses :aragonlu cathrinne ve henry ‘nin hikayesi ..daha çok cathrine’nin ve ilk kocası olan henrynin abisinin hikayesi.

2.boleyn kızı henry ve anne boleyn nin hikayesi tabi mary nin ağzından .

3.boleyn mirası en çok bunu sevdim çünkü üç farklı kadın tarafından anlatılan bir hikaye var .farklı kişilerin bakış açısını kullanması çok daha iyi olmuş.

4.kraliçenini soytarısı mary ve elizabeth arasında kalan bir kızın ağzından anlatılmış .yine sürükleyici bir hikaye .

5.bakirenin aşığı elizabeth dönemini anlatıyor .

yazarın ayrıca öteki kraliçe adlı romanı da çıktı.

ayrıca allison weird in 9.günlük kraliçe adlı romanıda lady jane grey’i anlatıyor .bu döneme ait pek çok kitap ve film mevcut .benim bildiklerim bu kadar .bilmediklerimi de bilenler anlatırsa sevinirim :=)

gelelim merak ettiğim kısıma .şimdiye kadar bahsettiğim tüm materyallerde tek bir henry var .kadınlara düşkün onları sevmeyen ilgisi bitince kafalarını kesecek kadar hain bir henry .hepsi tek bir bakış açısı ile anlatılmış .peki ya henry gerçekte böyle bir karakter olmasaydı farklı bir kurgu ile henry kadınlar tarafından sevilmeyen ihanete uğrayan sevgiye aç bir karakter olsaydı nasıl olurdu?  hayal gücü ile yeniden henry nin gözünden anlatılan bir tudor hikayesi izlemek yada okumak isterdim .farklı ve sıra dışı  …ne dersiniz ?

The Tudors Merakım” üzerine 6 düşünce

  1. bende bayılıyorum bunlara yahu. Hatta Tudorsu yazasım var ama bir türlü elim gitmiyor.
    Kitapların bazılarını okudum ama artık sıkıldığımdan sonunculara bakmadım. Dizi güzeldi ancak kitaptan uyarlanan boleyn kızı filmini sevmedim. Birde Tudors diye bir kitap var sanırım dizinin kitabı bir türlü elim gitmedi.
    ezberledim nerdeyse 😀

    • güzel bir yazı olur bence yazmalısın.bütün kitaplara başka karakterler hakim hepsi birbirinden güzel gidiyor.ama tabi hepsini ard arda bir hafta da okursan sıkılabilirsin ara verip okudukça özlüyorsun.
      filmi bende beğenmedim güzel bir uyarlama olmamış .kitap çok daha güzel.dizinin bir kitabı olduğunu bilmiyordum .senden duydum .geri kaldım anlaşılan .şu an istediğim öteki kraliçeyi okumak .en son beyaz kraliçeyi okudum ve merakım hala sürüyor.bu dönem beni cezb etmeye devam edecek anlaşılan .başka filmler bulsam da izlesem :=)

  2. şimdi de boleynin çakması yer gök aşk the tudors un çakması muhteşem yüzyıl ı yapmışlar

    • ben yer gök aşk ı bilmiyorum ama muhteşem yüzyıl the tudors ın çakması değil sanırım ,daha önce star kanalı hürrem dizisi çekmişti .önceden de çekilmişti kanuni ,hem osmanlı gibi bir tarihimiz varken bizim tarihi dizi konusunda çakma diziye ihtiyacımız yok sanıyorum .yalnız daha iyi çekip daha ciddi işler yapamıyoruz bu da sanırım yine tarihi dizi çekmenin maliyetinden olsa gerek .muhteşem yüzyılı önce izleyip sonra yorum yapacağım tarihi dizileri severim bu yüzden haksızlık yapmak istemem zaten sayıları çok az dimi ama ?ama genel türk dizilerinin yabancıların çakması olması konusunda sana katılıyorum 🙂 keşke orjinal senaryolar olsa …..

  3. neden biz yapınca hemen çakması oluyor?
    Gayet güzel bir dizi olacağı kanaatindeyim. Yer gök aşk’ı bilmiyorum ama konuların benzer olması çakma olduklarını göstermez bence.
    Aşk,nefret ihtiras bunlar ve bunun gibi duygular evrenseldir.

    • sana katılıyorum mavi konular tüm dünyada aynı bu da çakma olması anlamına gelmez .muhteşem yüzyılı merakla bekliyorum belki iyi bir iş olmuştur ama genel anlamda çakma dizilerimizde yok değil 🙂

Bir Cevap Yazın

