FANAA – BAMBAŞKA

Nasıl bir insanı kendinden fazla sevebilirsin ki ?

( Ben demiyorum Rehan diyor )


Doğru ile yanlış arasında seçim yapmak kolaydır.
Asıl seçim, iki doğru ya da iki yanlış arasında yapılandır.

Daha doğru ile daha az yanlış olanı seçmektir.


Uzun zamandır Hint sinemasından bir şeyler izlemiyordum.Oysa severim bollywood’u. Blogumun ilk zamanlarında jodhaa akbar ‘ı yazmıştım. Sonrasında denk gelmedi bir türlü. Bir de mihenk taşı olan devdas vardır. Zaten bu Devdas’ da oynayan adam gördüğüm bütün filmlerde karşıma çıkmıştır.Hint sineması ondan soruluyor sanırım :)

Peki bu kadar aradan sonra nereden çıktı bu tabi ki değerli çingum Chibi ‘den bakınız burada chibinin virajı çok güzel anlatmış bir de o müzikleri paylaşmış .Beni çekende o şarkılar oldu. Dedim Winpohu otur bir değişiklik yap. Tayland diyarında Hello Stranger ve Bangkok Trafic Love Story ‘i izledikten sonra farklı diyarlara açılmaya meyilliyim :)  Çingularım bu iki filmi öyle güzel anlatmış ki bende başka bir şey anlatayım dedim .Tabi Chibi iyi iş çıkarmış ama içimde kalsın istemiyorum .Yazmak  en iyisi :)

Fanaa, fenafillah’taki gibi, yok olmak, varlığını birşeyle harmanlayıp ona dönüşmek gibi bir anlam taşıyormuş.Diğer anlamı da feda demekmiş.Feda etmek bu filmi anlatan en iyi tabir bence .Bir diğer bilgi bu film çok ödüllü bir filmiş benden söylemesi.

Filme geçmeden önce biz bu filmi izlerken her dilden sözcükler duyduk en çok da Türkçe kelimeler .Söyleniş bakımından o kadar fazla Türkçe kelime vardı ki şaştık kaldık .Arapçaya da aşina olduğumuzdan yakaladık ama Korece bile duyduk efem :)

Nedir Fanaa yı bu kadar etkili kılan başlangıçta bir aşk filmi gibi başlasa da aslında iki farklı film izliyormuşsunuz gibi hissettiren kurgusu. Filmin başı aşk ve sıradanlıkla geçecek diye beklerken birden karmaşa ,aksiyon aldı başını gitti.Oysa ben havalardan olsa gerek romantik bir şeyler izlemek için başlamıştım .Film bu onuda şaşırttı .Değişik olmuş .Sevdim efem.

Konusu kör bir kız olan Zooni ailesinden izin alır ve arkadaşları ile birlikte Delhi ye gider .Burada tur rehberi Rehan’ la karşılaşır ve ona aşık olur .Rehan çapkın bir tiptir .Aşk ‘a inanmaz.Sadece ihtiyaçlara inanır .Kıza ilgi gösterir ama hiç bir zaman ciddi değildir. Zooni ile Rehan birlikte bir kaç gün geçirir ve ayrılık vakti geldiğinde Rehan kızı bırakmaz sonra onu doktora götürür ve gözlerinin açılacağını öğrenirler.Zooni ameliyat olur gözleri açılır uyandığında yanında ailesi vardır ama Rehan yoktur. Buraya kadar bildiğimiz sıradan aşk filmi ama bundan sonrası öyle değil ve itiraf ediyorum ben bunu da tahmin ettim :)

Bir de aksiyon kısmı var Hindistan ,Pakistan ,Kaşmir ,bağımsızlık,inançlar,idealler,arzular,terör bir dolu şey .Doğrular ,yanlışlar ,pişmanlıklar, hatalar ,hasretler ,vazgeçişler daha neler neler.En çok iç acıtan sa yakıp kavuran pişmanlık bence.

Sevdiğim kısımlara gelirsek Rehan ‘ın bir melek olmadığı aşikar ama ona kızamıyor insan daha doğrusu o perişan ,yıkılmış haline kıyamıyor.Bir ömürü idealler uğruna harcayan ,yanlışı seçen ama mutlu olmak için son çırpınışlarını sergileyen bir insanın dramı ,diğer tarafta Zooni ve arada kalması neyin doğru neyin yanlış olduğuna karar verememesi en sonunda o en acı ,en zor kararı vermesi etkileyiciydi. Delhinin güneşli havasından karlı manzaralara geçiş güzeldi. Minik çocuk çok tatlıydı.

BEN SENİ SENİN REHAN ‘I SEVDİĞİNDEN DAHA ÇOK SEVİYORUM.

İki sahneyi de pek sevdim birincisi Rehan ile Zooni ‘nin konuşması

Rehan : Yoksa sen kör müsün ?

Zooni : Bunu anlamadığına göre yoksa sende mi körsün ?

Rehan : Çok  şükür değilim .

Zooni : Bu bir köre söylenecek  bir şey mi ?

Rehan : Eğer kör olsaydım bu muhteşem güzellikten mahrum kalırdım.

İkincisi

Zooni : Ne hakla gidersin .Artık sen benimsin bu yüzden  beni terk edemezsin .O karlı sahnede Rehan ‘ın peşinden gittiğinde sarf ettiği cümleler tabi tam hatırlayamıyorum .Kız haklı .Artık onu terk edemez .Bu sahneyi çok sevdim :)

Çocuğun süt götürdüğü sahnelerdeki diyaloglara yarı koptum .Hakkatten zehir gibi :)

Şarkısız hint filmi olur mu olmaz  Buyurun ilk parça

ve en güzeli mere haath mein 


Ellerin benim olduğunda cennetin kapıları benim olur

Bana yakın olduğunda, dünya kimin umurunda ,Aşkınla perşanım ,
zaferler kazansamda .

Ellerin benim olduğunda cennetin kapıları benim olur

Aldığım nefes kalbinde yer bulabilirmi ,
Aşkından mahvolmuş hayatım, hiç senden ayrılabilirmi

Uykusuz gecelerdeki hatıralar ,

Kollarımla seni sarar,

Gözlerin gibi rüyalar,

Bana öyle bir sarıl ki, bitmesin bu masal.

Nefesim eksikti, kalp atışım eksikti,
herşeyimle ben eksiktim.

Ama şimdi, ay öyle güzel ki, gökyüzü öyle güzel ki
ve şimdi herşeyimle senindim.   

FANAA – BAMBAŞKA” üzerine 45 düşünce

  1. süper bi yazı olmuş çingu ellerine sağlık filmi izlediğin ve pişman olmadığın için duble mutlu oldum. başta bahsettiğin bütün Hint filmlerinde olan adam Shakruh Kahn benim en favori aktörümdür kendisi ikincisi de ahnada bu Rehan’ı oyanayan Aamir Khan soyadlar aynı bakma akraba değilller artist olan tüm erkekler Khan soyadını alıyor nerdeyse Hindistanda :D film iki farklı film tadında gerçekten ben de bu romantizm nasıl devam eder falan derken birden bombalar patladı Rehan saçları kısaltıpğ siyah gözlük taktı yakıltı da hani :D bahsettiğin tüm detayları ben de çok çok sevdim Rehan2ın durumu hakketen kötüydü ama pek çok insanın canını yakmıştı o yüzden de mutlu bir son beklenemzdi bazı yerler bana fazla tesadüfi geldi ama o kadar kusur kadı kızında da olur diyorum başka da birşey demiyorum şarkılar zaten süper izlenmesi lazım kesinlikle.

    • sağ olasın çingu ben iyi anlatamazsam diye hemen senin yazının linkini koydum :)kore de herkesin soyadı aynı taktiği burada da var sanırım :)
      ben de önce şaşırdım ama ordan rehan ın çıkacağını biliyordum hastahane de anladım olayı :) kısa saçlı yeni hali çok daha iyi olmuş :)
      rehan çok insanın canını yakmış gerçekten kötü ama onu da sonuçta bir insan herkes gibi hataları ve yanlışları var diye verdiler .yada sadece ben o pişman ,yıkılmış ,mutsuz haline dayanamadım :(
      hele zooni ‘ye ben seni ,senin rehan ın sevdiğinden daha çok seviyorum dediği o malum sahne üzüldüm :(
      tesadüf olmazsa film olmaz zaten diyerek bağrıma bastım :) şarkıları da çok sevdim hele ikinciyi nedense ayrı bir sevdim :)ellerine sağlık çingu aslında bu filmin muhabbetine doyum olmaz :)

  2. winpohuuu bloğuna arar ara takılanlardan olucam haberin ola. eline sağlık sayfan güzel :) ben de beklerim.
    fanaa izlediğim hint dizilerinin ilklerinden. bunu izleyince zaten devamını da getirdim. :) ama en güzeli yine buydu ne yalan söyliyim :) gerçekten de fanaa bambaşka.
    9 kere izledim diyen bir arkadaşımdan duyarak bi izliyim dedim. 9 kere izleten neymiş acaba diye. filme olan hayranlığım arkadaşımki kadar bende de oldu ama ben 9 kere izlemedim. bi filmi o kadar çok izleyip de çabucak unutmak istemedim açıkçası. :) şimdi de ben izletiyorum her gördüğüm insana. bayılmayan yok bu filme. fakat filmi izlettiklerim iki kısma ayrıldılar :) sonu böyle bitmemeliydi diyenler ve sonu tam da bu şekilde bitmeliydi diyenler. sen hangi takımdansın. hayal kırıklığı ile mi sonlandırdın filmi.

    • hoş geldin sefalar getirdin ara ara ne demek her zaman beklerim :)
      senin blogu da ziyaret ettim :)

      benim izlediğim bir kaç hint filmi vardı öncesinde izlerdim ama uzun bir ara vermiştim ve fanaa yeniden hint filmlerine dönme istediği doğurdu çünkü ben bu filmi çok sevdim .nedendir bilmem senaryosundan oyunculuklarından sade havasından mı yoksa replikleri ile müziklerinden mi benim için fanaa hint sinemasındaki bir kaç değerli filmden biri bir diğeri de bu filmdir mesela http://winpohu.wordpress.com/2010/10/23/jodhaa-akbar/

      hayal kırıklığı ile sonlandırmadım filmi evet sonu acıklıydı ve ben mutlu sonları severim gönül isterdi ki mutlu olsunlar ama bu filme de bundan başka bir son yapılamazdı bence yerinde bir final olmuş :)
      eğer bana tavsiye edebileceğin böyle güzel filmler varsa kesinlikle izlerim :)
      görüşmek üzere :)

  3. Geri bildirim: 3 İDİOTS – Gerçek Aptallar Kim Acaba ? « Winpohu'ca Blog

  4. Fimi çok güzel tanışmışsın gerçekten. Benim izlediğim ilk Hint filmi sonrasında Aamir Khan’ın Filmleri Ghajini, 3 İdiots ve Her çocuk Özeldir Adam on numara rol yapıyor. Ve rolleri her defasnda cuk gibi oturuyor ona. Önerebileceğim bu filmler ve cok sevdiğim bi hint filmi daha var onuda şiddetle tavsiye ederim Shakruh Kahn’ın yer aldığı My name is Khan. Hepsi birbirlerinden güzel..

    • tavsiyeler için ağ ol. benim izlediğim çok az hint filmi var burada yazdığım ise sadece 4 tane . ama seviyorum hint filmlerini vakit buldukça senin listendekileri izlerim sağ ol :)

  5. Gerçekten fanaa harika bir film bu film sayesinde aamir khan hayranı oldum gajinide harikaydı çok güzel bir senaryo gerçektende

  6. filmin sonunda çok ağladım ama muhteşem bi şeydi ya hele ikisinin birbirine silah doğrulttuğu sahne yokmu off keşke mutlu bitseydi sonu :(

  7. Merhabalar… Öncelikle bloğun bir harika ellerine sağlık… Fanaa’yı izleyip film hakkında araştırma yaparken rastladım sana. Filmi tekrar izlemiş gibi oldum, süpersin. Hakikaten etkileyici bir filmdi. Ben de en çok “Doğru ile yanlış arasında seçim yapmak kolaydır.
    Asıl seçim, iki doğru ya da iki yanlış arasında yapılandır. Daha doğru ile daha az yanlış olanı seçmektir.” bu satırlara bayıldım. Film, tam bir Amir Khan filmi desek yeridir. Ama ben en çok “GHAJİNİ” ye bayıldım. Olağanüstü bir kurgu içinde müthiş bir romantizm yüklü sıra dışı bir film diye nitelendiriyorum. Buradan tüm Aamir hayranlarına “MUTLAKA GHAJİNİ ‘Yİ İZLEYİN” diyorum… Aamir’in bütün filmlerini edindim ve her gece birini YAŞIYORUM. Bu zamana kadar izlediğim ve olağanüstü diye nitelendirdiğim hollywood saçmalıklarını artık gözüm görmez oldu. Bu adam başlı başına bir ekol… Diyecek söz bulamıyorum… Bloğuna benim de küçük bir Aamir katkım olsun istedim. Bloğun artık takibimde… Herkese saygılar sevgiler…. :)))

    • merhaba :)
      teşekkür ederim .

      bende aamır khan ı çok severim 3 idiots falan da izledim adam gerçek bir oyuncu ama ghajini yi henüz izleyemedim ilk fırsatta onu da izleyeceğim listeme aldım bir de yerdeki yıldızları izleyeceğim artık hint sineması denilince akla ilk aamır khan geliyor benim gözümde :)
      tekrar beklerim saygılar ve sevgiler benden :)

  8. bence aşk konusunda dünya capında bir numara bi film..sıradan gelebilir yada herkes etkilenip ağlayabilir..ama anlayan b,i insan için eşi benzeri olmayan bi film..ben kıza üzüldüm

  9. aamirim yine harikalar yaratmışşş…..aslında farklı bir film tavfiye ederim herkeze.mutlaka taare zameen par”her çoçuk özeldir” filminide izleyin..lowe aamirrrrrrrrrrrrrr

  10. Hint filmlerini sevmemi, keşfetmemi sağlayan aktör: Aamir KHAN….
    Bir film bu kadar güzel, bir rol bir insana bu kadar mı yakışır. duyguların iç içe geçtiği kendimi içinde hissettiren tek film. Fanaa

    Taare Zameen Par mutlaka izleyin. Bu filmi bütün öğretmenler izlemeli…FİLMİ kısa ve öz bir şekilde anlatmışsınız. Çok teşekkürler..

    • ben teşekkür ederim aamır khan ise bir efsane söyleyecek fazla bir şey yok mükemmeliğe bu kadar yakın bir oyunculuk ve bu kadar etkileyici bir film . diğer filmleri de izlemeyi çok istiyorum ama hint filmleri fazlasıyla uzun olunca zaman sıkıntısı oluyor :)

  11. Aamir khan’in hayraniyim.5 filmi bende ve aralarinda en cok fanaa’i begendim.bu arada fanaa ne anlama geliyor?

    • fanna nın bir çok anlamı var galiba bunlardan biri feda etmek diğeri de tasavufftaki anlamına göre fenafillhaha ulaşmak için kendini yok edip yeniden varolmak .

  12. Bir insan Aamir Khan’a böylemi hayran kalır.Süper bir film,herkeze tavsiye ederim.Bu arada fanaa ne demek

    • fanna nın bir çok anlamı var galiba bunlardan biri feda etmek diğeri de tasavufftaki anlamına göre fenafillhaha ulaşmak için kendini yok edip yeniden varolmak .

  13. off yaa muhteşem hepsi :D ama ben en çok en çok fanaa dan etkilendim :D ARKADAŞIM FİLmin başından sonuna kadar ağladı bende rehan son sahnede ” şimdi korkmuyorum ..” demesiyle aağlama krizine girdim. yarım saat susturamadılar :D

    • evet film çok etkileyeci ağlamadım ama bya etkilendim hele son sahnelerde ben seni senin rehan ı sevdiğinden daha çok seviyorum dediği yerde içim cız etti . bu filmi herkes izlemeli :)

  14. İlk part izlerken biraz rutin gibi geldi. Bir Aamir khan filmi bu kadar motomot olmaz dedim vee bu nasıl bir filmdir. Müzikler, sözler, hikaye çok güzel… Benim adım khan birinci şok, üç idiots ikinci şok, her çocuk özeldir üçüncü şok ve fanaa. ghajiniyi atlamışım bu arada. Bütün filmlerinde yapmacıktan çokk uzak sanki olayları yaşayanları tanıyor biliyormuşuz gibi samimi bir hava var hepsinde. Kesinlikle hepsi klasikler arasında.

Bir Cevap Yazın

